1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Einde voor "eigen mailserver" ??

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 3 feb 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zat hier naar te kijken, Mars b.v.

    Maar ik begrijp van CeeS dat 't voorlopig nog niet nodig is :)
    Mijn dank aan de MGV voor jullie inzet!
     
  2. Eigenlijk vind ik dat BMWMaX gelijk heeft. Een eigen mailserver op je verbinding is natuurlijk meer een luxe dan noodzakelijk. Ik kan me zelfs nog iets herinneren dat Multikabel heel lang in de voorwaarden heeft gehad dat je zelf thuis geen servers mocht draaien op je verbinding.

    (Ik heb trouwens ook een eigen mailserver draaien, dus het is niet zo dat ik niet baal...)
     
  3. Ik ben het niet met jullie eens. Multikabel heeft het feit dat eigen mailservers zijn toegestaan zelfs gebruikt als reclame middel voor Internet via de kabel. Net als bij het gedoe rond het afschaffen van gratis onderling bellen bij Telefonie zijn dat voor sommige mensen argumenten om te kiezen voor een bepaalde provider. Nu komt het Multikabel even niet uit en ze verwijderen alle informatie over dit punt en schaffen het af. Dat maakt van Multikabel niet bepaald een betrouwbare partij om zaken mee te doen.

    Bij het Telefonie gedoe had ik het ook al aangegeven, maar het is natuurlijk altijd mogelijk om bij het afschaffen van een dienst de bestaande klanten tegemoet te komen door de dienst voor hun in stand te houden en alleen geen nieuwe aanmeldingen meer aan te nemen. Dat is klantvriendelijkheid. Laatst nog aan een telefonische enquette meegedaan waar men de vraag stelde of Multkabel betrouwbaar was. Je kan je het door mij gegeven antwoord wel voorstellen...
     
  4. Alle diensten zijn natuurlijk "luxe" :
    - nieuwsserver : is dat noodzaak, je kunt dat ook extern of gratis ophalen
    - email van je provider : ach, je kunt toch hotmail gebruiken
    - enzovoorts

    En een bestaande dienst die stopgezet wordt mogen mensen best over klagen, zeker als er tot heel kort geleden nog steeds volop reclame voor gemaakt werd op de website als "internet-extra". Als je er niet meer op kunt vertrouwen dat iets ineens zo maar gestopt wordt is een leverancier niet goed bezig. Dat er nu voor bestaande klanten een oplossing lijkt te zijn is prima.
     
  5. Ik wist niet dat ze hier reclame mee gemaakt hadden? :?
    Je hebt gelijk dat Multikabel op deze manier niet echt een betrouwbare partij is. Het is ook een kleine moeite om dit soort diensten in stand te houden. Ik denk ook niet dat dit aan de technische mensen bij Multikabel ligt maar puur aan de bureaucraten in hun kantoortjes. Helaas is dat wel vaker het geval...
     
  6. Tot vorige week stond hij nog uitgebreid genoemd als gratis extra op de internet-extra's pagina: http://www.multikabel.nl/producten/internet/internet-extras/
    die is nu uitgekleed, ook de on-line-storage is er niet meer te vinden.
     
  7. Ja, maar Multikabel ondertussen kennende is het maar weer de vraag hoe lang die oplossing voor de bestaande klanten in stand wordt gehouden. Bij het afschaffen van het "gratis" digitale basis pakket was er ook een regeling voor de bestaande klanten zonder dat expliciet werd aangegeven dat dat maar tijdelijk was. Dat heeft ook maar een jaar geduurd en Multikabel was deze regeling al weer spontaan vergeten zodat deze klanten straks alsnog via een smartcard heffing kunnen gaan betalen. Multikabel, onbetrouwbaarheid ten top.
     
  8. Tja, als je het over Multikabel hebt dan kan beter screenprints van hun site maken dan verwijzingen opnemen want de voorwaarden en mogelijkheden wijzigen om de haverklap en wel zodanig dat er geen spoor meer van terug te vinden is.
     
  9. Een eigen mailserver draaien doen niet veel mensen, omdat het tijd kost en deskundigheid vraagd. Je zult het de meeste mensen ook niet aanbevelen, dit te doen. Dat klopt.

    Maar dat betekend niet, dat het en "vrijwillig extra service" van MK/Quicknet is of hun toestemming eist. Poort 25 is net zo een onderdeel van "Internet" als poort 80 alias http (of elke andere legitieme gebruik).

    Als MK hier een beperking wil opleggen, dan kan dat naturlijk, maar het moet dan duidelijk in de voorwaarden vermeld zijn, zodat je het van tevoren weet.
    Ik weet van andere providers die dit zo doen en het duidelijk vermelden, en ook van andere providers die poort 25 niet geblokkeerd staan hebben (en dus er ook niets over vermelden moeten). Voor ergens een reden geld dat niet voor QN/MK.

    Maar goed, sinds kort is het niet meer mijn probleem. Ik ben overgestapt na een provider die niks geblokkeerd heeft en het draait nu alles soepel en dat nog voor minder geld per maand. Nu moet ik nog zien hoe mijn buitengewone opzegging gaat - maar gelukkig gaat het zowieso alleen om 1 maand dus is er niet al te veel aan hand.

    Als bestaande klant, die met een "ingaand proxy" oplossing tevreden is (bij me was het al afgesloten en ik houd dat ook voor geen goede oplossing), zou ik dus gewoon afwachten, totdat bekend is wat gebeurt en dan gewoon overstappen. Een goede reden heb je dan trouwens.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina