1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Einde voor "eigen mailserver" ??

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 3 feb 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi!

    Je gebruikt(e) de quicknet/multikabel DNS niet, domein kon ook elders draaien. Als de MX records naar een op gegeven waarde stonden kon je deelnemen aan de dienst. Heeft dus eigenlijk niks met DNS instellingen te maken, is een andere dienst/service.

    Domein moest er uit zien in de trend van :

    domein.nl 10 mx.multikabel.nl

    Waarna de service site aantal checks deed en de mail automatisch gescanned doorstuurde naar poort 25 op je kabelmodem.

    Bye,
    Raymond.
     
  2. Bedankt, dat is duidelijk. Ik had gehoopt dat ook alle dns instellingen ook kan worden ingesteld, zodat ik editdns.net kon verlaten. Voorlopig werkt het prima, al komt de mail soms vertraagd aan. Editdns.net is gratis, maar ik weet niet of dit in de toekomst veranderd. Jos
     
  3. Hi!

    Het domein draait in de meeste gevallen niet bij Multikabel. Als je bij Multikabel zakelijk een domein afneemt zit daar overigens wel een online control panel voor DNS bij, maar is een ander product. Het eigen mailserver verhaal was ook gratis.

    Bye,
    Raymond.
     
  4. Vraagje

    Wij zijn een bedrijf en hadden van MK Office pakket met vast IP adres. Dat draait tot op heden prima. Over drie weken krijgen we een nieuw modem waarbij het vaste IP komt te vervallen.
    Ik heb begrepen dat je dan een domein laat registeren bij bijv. dyndns.org, mag geen probleem zijn.

    Wij communiceren nogal wat data naar bijv, website, klanten (FTP), orders (EDI), we loggen in op MS Server 2003 d.m.v. SSL. En zo zijn er nog wel wat dingen.

    E-mail loopt over Exchange 2003.

    Begrijp ik nou dat ik me zorgen moet gaan maken over de E-mail, of begrijp ik dit verkeerd.

    Ik ben geen IT specialist, dus als er gekke dingen in staan vergeef me.
    Kan iemand mijn zorgen wegnemen, we kunnen echt niet zonder. Maar het probleem van de locatie waar wij zitten is dat er weinig keus is voor ISP. Dit vanwege afstand naar wijkcentrale.

    Alvast bedankt.
     
  5. Hebben jullie via deze zakelijke aansluiting zelf een email-server op je bedrijf draaien waar andere mensen met smtp mail heen sturen ?

    Of gebruiken jullie de aansluiting alleen maar om zelf in te loggen bij anderen ?
     
  6. Ja we draaien een eigen email server
     
  7. Met behulp van tussenkomst van Raymond, is het e.a. nu zo geregeld dat mail geen probleem meer is in mijn geval (nog dank daarvoor). De setup qua mail ziet er nu hetzelfde uit als de situatie die u schetst.

    Technisch gezien kan het dus opgelost worden.
     
  8. ok, dankje voor het antwoord. Wat moet/kan ik nu verder ondernemen? Ik vindt het wel bijzonder dat men mij belt voor het vervangen van een modem en dan dit soort vragen niet stelt. Dus als ik niets had gevraagd heb ik over drie weken geen mail meer. We waren zo tevreden over MK. Jammer, maar helaas.
     
  9. Heb je geen brief gehad een tijd geleden hierover ?
    Stond daar nog iets in over de mail-mogelijkheid die zou vervallen?

    We hebben in een gesprek met Multikabel eind mei aangedrongen om deze actie met zakelijke abonnees anders te doen, maar Multikabel was heel star en wilde van geen andere oplossing weten.

    De oplossing die twsgsm beschrijft werkt mogelijk niet met een zakelijk abbonnement omdat die gegevens die het 'eigen-mailserver' script nodig heeft in een andere database zitten. De "eigen-mailserver" is ooit opgezet voor particuliere klanten. Misschien is het dan handiger om een consumenten-abonnement te nemen, is nog goedkoper ook. Je hebt dan alleen geen SLA. Je kunt proberen na te vragen bij Raymond via een PB wat je mogelijkheden zijn als je de mailserver wilt behouden.
     
  10. Nee, alleen een brief dat we een snellere verbinding krijgen maar het vaste IP komt te vervallen, dit was geen probleem met dyndns.
    Heb ook meerdere malen met deze vragen Ziggo gebeld en krijg geen antwoord. Wat nu, we zijn niet de kruidenier op de hoek, maar een midden/groot bedrijf volledig afhankelijk van internet en mail.
    Sorry wat betekent SLA?
    We beginnen het al te merken, slechte upload veel klachten van klanten dat ze geen up to date info ontvangen, na 14.00 slechte internet verbinding. Thuiswerkers kunnen moeilijk of geen contact maken.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina