1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Einde voor "eigen mailserver" ??

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 3 feb 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Helemaal top!

    Mijn exchange server draait weer over uren (nee grapje, dat zou niet goed zijn (spam))

    Alles werkt weer zoals het hoort!

    Echt perfect!

    BTW: Heeft MK misschien twee MX servers? Zodat ik in mijn DNS twee MX-Records heb? Als ik nu mijn domein laat checken via checkdns.net krijg ik een warning: DNS had only ONE MX-Server... :lol: Ik weet het, het is een luxe probleem :evil:
     
  2. Hi!

    mx.multikabel verwijst naar meerdere servers...

    Bye,
    Raymond.
     
  3. meerdere MX records aanmaken in mijn DNS? is dat mogelijk?

    Stond me iets bij dat je vroeger: mx10.multikabel.nl en mx15 en mx20.mutlikabel.nl had..
     
  4. Hi!

    Dat kan maar is onzin verder.

    mx1.multikabel.nl
    mx2.multikabel.nl

    Maar is exact hetzelfde.

    Bye,
    Raymond.
     
  5. Maar het staat wel profi :P



    Update:

    Na mijn MX records te hebben gewijzigd naar MX10 = mx1.multikabel en MX20 = mx2.multikabel.nl werkt alles super.

    Als ik mijn domein laat check met checkdns.net (http://www.checkdns.net/powercheck_one.aspx?domainID=1596651&UserID=28055)
    dan is alles goed....

    Maar als ik goed kijk bij de HELO antwoorden van MX1 en MX2 zie ik toch verschillen:
    220-vmx15.multikabel.net ESMTP Exim 4.44

    220-mx102.multikabel.net ESMTP Exim 4.62
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2008
  6. Weet iemand of dit met de tijd wel of niet terug gaat komen ? Is daar inmiddels al duidelijkheid over ? Of moeten we alle hoop vergeten ?
     
  7. Ons is toegezegd dat iets dergelijks weer terugkomt. Ik schat zo in dat het weer gaat spelen als de zaken weer wat zijn gestabiliseerd. Dus pak 'm beet Q4
     
  8. Het is nu ca. 3-4 mnd geleden, dat ik - destijds nog bij Quicknet - tegen dit poort 25 block aanliep.

    Ik heb bezwaar gedaan, zon automatieke reply gekregen die me op de relay oplossing, die er al (voor niewe gebruiker) uit gezet was en dus niet meer opniew ingesteld kon worden, verwees. En ben gewoon overgestapt na een van de zeker 5-6 bestaande ADSL providers die poort 25 open laten.

    Hier een bericht hoe het ging.

    Ik was er naturlijk wat bang dat dit overstappen mis zou kunnen gaan. Gelukkig werkte het goed. Van Quicknet/MK heb ik wel nooit een bevestiging van mijn buitengewone opzegging gekregen of ergens iets, maar er werd ook niks meer van mijn rekenening geboekt, dus is dat oke. De bedrijf, waar ik naartoe ging (abel telekom), bevestigde de overstap wel allen kort voor de termijn, maar het was een questie van 1x modem reset en alles was bingo op de termijn.

    De mailserver werkte per direct en de IP was pas in een end-use-no-server RBL. Daar kon ik ze handmatig whitelisten laaten. Duurde 5 minuten en alles werkte. Geen RBL meer, uitgaande mail werkte zonder problemen.

    De spamfiltering in de ingaande mail te configureeren was zeker flink wat werk voor een paar dagen, maar werkt nu ook goed. Geen echte probleem dus.

    Ik vind mijn provider ook niet als spammer bekend staan (anders had ik dat aan multiple RBLs gezien van hun IP-range). Dus hun abuse team werkt blijkbaar. Het is er trouwens ook zonder poort 25 dicht geen problem spam tegen te gaan. Het is mischien iets meer werk van de abuse team, maar ook effectiver dan een alg. block, die spammers wel omzeilen kunnen, alleen normale gebruikers niet zo goed.

    Afgezien ervan, dat het nat. een beetje hobby is zoiets te doen, ben ik ook met de resultaat tevreden.
    Ik heb net eens over de laatste 3 mnd in de statistic gekeken:

    ca. 50-100 spammails per dag
    gemiddeld 3-4 echte mails per dag (zijn pas 4 user via dit domain)
    --> dat is >95% spam, zoals ook anders te lezen, dat er tegenwordig >95% van alle mail spam is.

    van deze 50-100 spams worden de meeste op connect stage via sbl-xbl afgewezen, en de volgende filterstages incl. spamassassin/DCC/razor/pyzor en wat meer nog laat 2-3 mails/dag door, die niet per direct afgewezen worden.
    Van deze lopen vrijweg alle in een greylisting. En ca. 1 spam per 2 weken slaat door. Dit is ca. 0.1% of 99.9% spam detectie. Ik ken geen commercieel server die er even in de buurt komt.

    False positives was er 1(!) / 3 mnd. Dit was een orderbevestiging, bij die de verzender er echt ook veel rommel in de mail stopte. En die werd met een mid-range spamlevel via "500 rejected, manual verification required via link xxx" afgewezen. Dus had die verzender in principe de kans dit te redden door zijn mail handmatig te whitelisten (wat bij een orderbevestiging nat. niet gebeurt). Met deze false positive rate kan ik goed leven. :wink:

    Aan het begin werden nog iets te veel goede mails in greylisting vertraagd, maar inmiddens werkt de automatieke whitelist en van niewe afzenders gaan zon 50% in het greylisting, nadat ik de filter iets soepeler instelde. Ok oke.

    P.S.: En anders als een via mail-relay verzorgde mailserver levert deze ook geen bijdrage aan backscatter-spam. Elke mail word of op SMTP stage afgewezen, met defer op SMTP stage (aka greylisting) vertraagd of direct geaccepterd en in de mailbox geleverd.
     
  9. Tsja, ut gedonder begint al, port 25 is dicht gezet en het wordt nu afwachten tot de rest ook opgedoekt wordt.

    Jammer dat kennelijk communicatie een moeilijk middel is voor een internet provider en dat een eventuele transit periode kennelijk ook niet mogelijk is.

    Jammer dat een eens zo goede provider nu langzaam maar zeker op afstevend op een van de vele slechte providers waar de klant slechts nog een nummer in de database is.
     
  10. Poort 25 is niet recent dichtgezet, die heeft nooit opengestaan bij Multikabel/Quicknet. Dat heeft niets met de fusie te maken hoor.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina