1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Brava HDTV

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door BenJ, 30 jan 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Klopt, de kwaliteit van de scalers van de TV zijn van belang in deze. Trouwens, 1080p doorgifte is zowel voor de kabelaars en al helemaal voor Canal Digitaal Satelliet gewoon veel te duur om door te geven.
     
  2. Daanaast vraag ik me af of de "normale" doorsnee kijker het verschil tussen 720 en 1080 wel kan zien.

    En al zeker niet op een tv kleiner dan 42" en op een afstand van 2 meter of meer ;-)
     
  3. Ik had al een tijdje niet meer naar de zender gekeken dus eerder was het me niet opgevallen maar sinds een tijdje heb ik geen beeld meer op bravahd. Alleen het geluid is er nog.

    Zenden ze alleen nog op bepaalde tijden ook beeld uit, op de site zie ik nl bij programmering alleen 20:30 als tijdstip staan.

    Kortom, hebben jullie wel ongeacht tijdstip ander beeld dan zwart?

    Ik heb zelf geen HD abo dus kan nergens meevergelijken of het puur deze zender is of dat misschien iets met mijn decoder mis is op HD gebied.

    Bijvoorbaat dank. (regio limburg / noord-brabant)
     
  4. Ik heb even gekeken op de zender (ontvang deze vandaag laatste dag, vrij kijken loopt vandaag af) via Canal Digitaal, maar hier zijn gewoon uitzendingen op te zien (18.36 uur) in beeld en geluid.
     
  5. Dat is alvast intressant, bedankt alvast voor deze info.

    Ik heb net ook maar even mijn decoder gereset etc maar dit maakt niks uit.

    Ik krijg wel de OSD van de Samsung te zien en ook als ik van resolutie wissel krijg ik deze info gewoon. Dus 567p / 720p en 1080i wissel geeft zowel de decoder als de tv weer, maar ik krijg dus geen beeld van de zender.
    Op de info balk staat het ene moment dat het een SD uitzending zou zijn, het andere moment staat er geen info over het formaat, maar allleen over de audio tracks etc.

    Ik vind het een beetje raar dus allemaal.

    Iemand die het kan nakijken met @home in de regio limburg brabant. Persoonlijk ken ik niemand met de hd decoder, alleen sd bezitters.

    Bijvoorbaat dank.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2008
  6. Hier gewoon beeld, Oss en Samsung HD decoder.
     
  7. mmmm,

    Er is in ieder geval een nieuwe smartcard naar me opweg. Die kan ik dus nog gaan proberen zodra binnen. Tevens kan ik nog de decoder direct in de meter kast gaan aansluiten, maar signaal is nu al goed met ber 0 dus van dit laatste zie ik weinig heil.

    Ik denk dat ik gedwongen ben Samsung te gaan bellen....
     
  8. Een reinstall al geprobeerd ?
     
  9. yep, dat bedoelde ik met reset.

    Alle zender opnieuw af laten zoeken etc...
     
  10. Probleem opgelost.

    Omdat niks leek te helpen:
    - Fabrieksinstellingen
    - Opnieuw zoeken
    - Stekker uit trekken, wachten en weer insteken
    - Kabel in de meter kast direct vanuit wandcontact doos (ondanks signaal sterkte 77 en BER 0)

    Heb ik zojuist de decoder en smartcard meegenomen naar een winkel waar ze een demo opstelling hebben.

    Uiteraard melde de verkoper dat mijn kaart bij hun niet zou werken daar deze op mijn adres staat en niet op die van hun.
    Zijn collega die vervolgens de opdracht kreeg om mij toch even te helpen, zo vriendelijk en behulpzaam waren ze wel, daarvoor hartelijk dank, zag dat zijn collega toch niet helemaal gelijk had.
    Mijn kaart in hun decoder gaf keurig beeld op Brava HD.
    Vervolgens mijn decoder met mijn smartcard op hun kabel geprobeerd. Ook keurig beeld en geluid.
    Zojuist bij mij alles weer aangesloten en jahoor, wel weer beeld.
    Blijkbaar wilde de decoder ook even frisse lucht hebben... (bij een van de vele test pogingen eerder had ik de decoder toch ook meer als 10 minuten uit het stopcontact).

    Ik weet niet wat het nu geweest is, maar ik vind het wel best.

    Jullie hartelijk dank voor de info dat bij jullie BravaHD wel werkte.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina