1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

echo eigen stem

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Gijs1, 28 jan 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo
    Ik heb sinds kort MK telefonie en heb bij sommige gesprekken last van een de echo van mijn eigen stem in mijn oor.
    Is dat een bekend verschijnsel ?
    Telefoontoestel dect Siemens gigaset A160; Motorola modem
    groet
    Gijs
     
  2. In principe moet je geen echo hebben, maar dit kan ook aan de 'tegenpartij' liggen. Vooral omdat je schrijft dat het bij 'sommige gesprekken' plaatsvindt. Als je tegenpartij een slechte telefoon of een brakke VOIP aansluiting heeft kan een oorzaak zijn.

    Zit er 'vertraging' op die echo van je eigen stem ? Als dat zo is, heb je over het algemeen last dat bij de tegenpartij jouw stem weer teruggestuurd wordt en ligt het dus niet aan jouw aansluiting.

    Het zou ook nog iets in je A160 kunnen zijn, vermoedelijk heb je van Multikabel zo'n klein telefoontje erbij gekregen, heeft die hetzelfde ?
     
  3. hallo CeeS

    Vanmorgen was het een vaste KPN verbinding en vorige keer ook, maar wel met dect toestellen. Dus geen VOIP verkeer.
    Dat van de vertraging zal ik volgende keer eens op letten.
    en nee ik heb van MK geen klien telefoontj egehad. Moest dat wel ?
    groet
    Gijs
     
  4. Weet ik niet, vroeger kreeg je een standaard heel simpel handset telefoontje bij je modem. Eigenlijk alleen maar goed om een testgesprek te voeren, maar het zou kunnen dat dit al een tijdje is afgeschaft.
    Maar misschien heb je nog een ander toestel met een draad om eventueel te testen.

    Als je "tegenpartij" een telefoon of handset gebruikt waarbij de luidspreker vrij hard staat, kan de microfoon de inkomende stem weer gaan her-uitzenden. Een telefoon zou dit eruit moeten filteren, maar dat gaat niet altijd goed. Jij hoort dan je eigen stem met een echo terug (door het tijdverschil omdat je stem heen en weer gaat naar de tegenpartij).

    Het kan ook komen omdat het audio op de lijn misschien wat harder is dan bij je vorige telefoon-aansluiting en dat het nu meer opvalt ?
    Bij sommige telefoons kun je het volume van de handset instellen en is iets zachter wat beter ?
     
  5. Het kan ook nog interferentie met een ander apparaat zijn.
    De meeste mensen (buren) hebben tegenwoordig een DECT telefoon. Ik weet niet hoeveel apparaten hebben tegenwoordig last van elkaar vanwege de kleine bandbreedte welke de overheid voor dit soort dingen beschikbaar heeft gesteld.
    Mijn draadloze bewakingscamera heeft bijvoorbeeld ruzie met mijn router. Mijn router moet ik op kanaal 8 vastzetten anders heb ik alleen balken door het beeld.
    Als mijn buren hun draadloze koptelefoon aanzetten, valt mijn weerstation uit. etc. etc.
     
  6. Sinds de omzetting van afgelopen maandag naar het nieuwe netwerk ook regelmatig last van echo op de lijn.

    Afgelopen maandag meerdere keren,daarna weer goed, en vandaag naar een KPN lijn pas echo na 10 minuten.

    Het effect treed alleen op als ik zelf bel,gebeld worden geeft geen probleem.

    Had in de oude situatie hier nooit last van en heb ook niets aan mijn kabels en/of DECT telefoon veranderd.

    Nog meer mensen problemen hiermee?

    Hans
     
  7. Je luidspreker wat zachter zetten wil wel eens helpen, als je de luidspreker te hard hebt staan, gaat het geluid ''rollen'' en kan er echo ontstaan, maar betwijfel of dat in jou geval werkt, want dan had je het al eerder moeten hebben....... :)
     
  8. echo,kraken,niet te verstaan

    Ik heb al heel lang via multikabel telefoon, gebruik een panasonic telefoon. Ging altijd goed,tot een paar weken geleden, ik dacht dat mijn telefoon stuk was.
    Echo, kraken, vervorming van stemmen, niet te verstaan het lijkt wel een soort krakende computerstem.

    Gisteren een nieuwe telefoon gekocht, en geen vebetering, ligt dus niet aan de telefoon maar de verbinding. Maakt ook niet uit met wie ik bel en of ik zelf belof gebeld word. Helaas kan ik de telefonische helpdesk niet bereiken en ook geen antwoord op het storingsformulier. Vandaag de halve dag geen telefoon en internet gehad, ook de helpdesk niet bereikbaar.

    Pagina's van Ziggo die het niet doen, internet is supersloom.

    Ik ben dus absoluut niet blij en stap over naar een ander.
     
  9. Dat klinkt als een probleem met je aansluiting, als je internet ook sloom is en telefoon slecht zal je modem wel te weinig signaal krijgen.

    Moet je toch de helpdesk bellen morgen overdag en je signaal laten meten (doen ze op afstand)

    Wat je beschrijft is niet standaard en moet opgelost kunnen worden.

    Nieuwe ziggo nummer is 0900-1884
    Weet niet of het oude nummer (0900-2020215) het nog doet
     
  10. ik krijg ziggo redelijk snel aan de lijn, ik bel via 0900 0740 het oude nummer van @home
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina