1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Power internet hapert (bundel)

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door GuNNeR, 27 jan 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. GuNNeR

    GuNNeR Forum Member

    Goedenmiddag.

    Ik zit al een aantal weekjes nu met dit probleem, ik dacht dat het misschien over zou gaan, maar dat ging het niet.

    Een paar weken geleden laadden de pagina's opeens niet meer in Firefox 3 of Internet explorer 7. Dit was een minuut later al weer weg. Toen gebeurde het die dag nog een aantal keer dat ik niets meer kon laden, en dan opeens weer wel.

    Ik dacht eerst aan spyware, en heb Hitman Pro gedraaid, een hoop zooi verwijdert en toen weer proberen. Het leek iets verbeterd te zijn, maar die droom werd snel bedrog. Ik wist niet meer waar ik moest beginnen.

    Toen kreeg ik van de rest van de familie binnenshuis ook klachten m.b.t. het internet. Lag het dus toch niet aan mijn pc.
    Ook op de andere computers dezelfde symptomen, browser laad geen pagina's meer, MSN messenger blijft nog een tijd werken, dan kapt die er ook mee, en dan opeens weer internet alsof er niets is gebeurt.

    Dan maar eens kijken waar het dan zou kunnen liggen, hup de meterkast in. Modem en router stonden netjes vrij, waren niet warm.
    Toen eens kijken of ik nog gerichter kon gaan zoeken. Gewacht tot het internet weer uitviel, dan het IP-adres van de router een bezoekje brengen, en in een andere tab google.com proberen te laden. Ik kreeg geen google maar wel de pagina van de router.

    Dan hoeft het nog niet bij de modem te liggen dacht ik, dus ik uploadde de nieuwste firmware naar mijn router (Sitecom DC-202 V3)
    Geen verbetering.

    Ik zit nu toch te denken dat het misschien aan het modem ligt. Ik heb em al meerdere malen gereset maar geen verbetering.

    Ik heb de hele DHCP-table laten refreshen maar geen succes.

    Nu weet ik niet meer wat ik kan doen.

    Het vreemde is dat MSN Messenger, Skype, of de downloads met nieuwsgroepen wel gewoon door blijven gaan (en op de volle 1420KB/s) en dan opeens er ook mee stoppen.

    Ik heb internet met de powerbundel, woon in regio 023. Ik heb nog geen klachten van mijn ouders met betrekking tot de telefoon die uit valt, maar dat kan ook komen omdat ze niet zo veel bellen.
     
  2. Als je niet het modem reset, maar wel de router reset, gaat het dan weer een tijdje werken ?

    Aangezien al je computers hetzelfde lijken te hebben zou het de router kunnen zijn.

    Gebruik je bijvoorbeeld (misschien onbewust) p2p programma's op één van de computers? Bekend probleem van veel routers is dat ze bij heel veel open verbindingen geen nieuwe meer accepteren. Wat jij beschrijft lijkt daar een beetje op: bestaande msn en news downloads lopen nog een tijdje door terwijl nieuwe en vernieuwde het niet meer doen.
     
  3. GuNNeR

    GuNNeR Forum Member

    Ik gebruik zelf heel af en toe P2P (utorrent) maar dat gaat zelfs prima als ik 300 verbindingen open zet.
    Mn zusje gebruikt wel eens limewire, maar ze is amper thuis. En het probleem doet zich ook voor als ze er niet is, haar computer uit staat en ik helemaal niet aan het downloaden/uploaden ben met p2p of usenet.

    Router resetten heeft geen zin, een andere firmware ook niet.
     
  4. Bedoel je dat na een reset van je router of modem het net zo traag blijft en dat je dus geen websites en zo te zien krijgt ?

    Als het tijdelijk weer eventjes goed zou worden na een reset zou het kunnen dat het optreedt door iets op je netwerk of router, maar als het na de reset net zo traag is en later weer beter wordt lijkt het me eerder een signaal of modem issue.

    Er zou in dat geval dus 'iets' met je signaal niet in orde kunnen zijn. Je kunt het beste op dat moment (dus dat je een slechte verbinding hebt) even met de helpdesk kunnen bellen. Die kunnen je modem dan uitlezen en zien hoe je verbindingskwaliteit is op dat moment en als dat slecht is een monteur langssturen om de aansluiting te checken.

    Controleer voor je belt ook nog even de coax-kabel aansluitingen tussen je modem en het punt waar hij aangesloten zit. Of alles vast zit en zo.
     
  5. GuNNeR

    GuNNeR Forum Member

    Ok bedankt voor de hulp. Maar het bellen naar de helpdesk lijkt me een beetje onhandig. Het uitvallen gebeurt namelijk zeer willekeurig, en is soms in een seconde al weer online, soms pas na een halve minuut. Bovendien gebeurt het de ene keer 10x in het uur, de andere keer heb ik er 5 uur geen last van, met dezelfde belasting.
     
  6. Tsja, dan zal het heel lastig worden om een oplossing te vinden. Het kan nog steeds aan je eigen netwerk of router liggen. De enige manier om dat vast te stellen is door 1 computer in "veilige modus" aan te sluiten op je modem zonder de router te gebruiken en dan zeker maken dat er geen p2p op die computer draait. Als je verbinding dan ook op dezelfde manier uitvalt weet je vrij zeker dat het wel aan het modem of signaal ligt. Probeer daarna in "normale modus" voorzichtig applicaties erbij te zetten en kijk waar het mis gaat. Gaat het dan nog steeds goed, dan de router ertussen met alleen die zelfde pc die eerst goedgekeurd was en zelfde nogmaals doen.

    Op die manier kun je misschien uitsluiten wat er aan de hand is.
    Anders denk ik dat je er mee moet leren leven, want zolang je niet kunt vaststellen waar het probleem zit zal het nooit opgelost worden vrees ik....
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina