1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet van buitenlandse websites vallen weg.

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door topmusic, 15 jan 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ik zit met een probleem waar ik met multikabel niet uitkom.
    Het volgende is er aan de hand, na enige maanden moeiteloos internet te hebben gehad viel ineens me msn weg, ook waren de buitenlandse pagina's niet mee te benaderen, de nederlandse wel, bv www.nu.nl tik ik nu www.microsoft.nl in dan krijg ik de melding 'deze pagina kan niet worden weergegeven' .
    Renew ik daarna in me router me ip-adres en krijg ik ook daadwerkelijk een nieuw ip-adres dan werkt alles weer als vanouds en kan ik ook weer op de buitenlandse pagina's komen.
    Na een paar weken treed dit probleem weer op, en steeds frequenter.
    Vreemde is namelijk ook als het probleem zich voordoet en ik een trace uitvoer naar bv www.microsoft.nl krijg ik na de 5de hop een timeout.

    1 <1 ms <1 ms <1 ms se551 [192.168.1.254]
    2 22 ms 23 ms 21 ms 84-105-37-1.cable.quicknet.nl [84.105.37.1]
    3 23 ms 20 ms 22 ms nl-jul1-ra-01-ric-dhl1-vrrp-mst.multikabel.net [212.127.255.226]
    4 23 ms 22 ms 22 ms nl-hrn1-ra-01-10G-3-4.multikabel.net [213.132.191.109]
    5 22 ms 23 ms 21 ms nl-ams2-rb-01-10G-3-3.multikabel.net [213.132.191.62]
    6 * * * Time-out
    7 * * * Time-out
    8 * * * Time-out
    9 * * * Time-out
    10 * * * Time-out
    11 * * * Time-out
    12 * * * Time-out
    13 * * 213.199.143.242 reports: Destination net unreachable.

    trace ik nu www.nu.nl krijg ik ook na de 5de hop 1 time-out en daarna gaat de trace weer verder.

    Mijn configuratie is als volgt;

    Multikabel-Modem -> Asus-Wl500gp-Router -> naar hub1 en hub2

    In de asus router draai ik tomato firmware (nieuwste versie) en op hub1 draaien 3 windows pc's, op hub2 draaien 2 linux-servers + apc + remote managment.

    Via de draadloze verbinding van Asus -> siemens-Se505, hier draait allerlij speelgoed op (xbox, sat, nas)

    Met multikabel kom er niet uit, daar ze eisen om een paar dagen een vaste pc aan me router te hangen om uit te vinden of het probleem zich weer voordoet, dit kan ik met mijn configuratie alleen niet doen, omdat ik een aantal mailservices draai en ook nog een aantal domainen host op het linux deel.

    Router heb ik al 2 x vervangen voor een ander, nm een siemens se551 en een Asus 300g waarbij het probleem zich weer na een week voordoet.

    Vernieuw ik weer me ip-adres op me router is het probleem gelijk weer over.

    Iemand enig idee ?? :?
     
  2. hmmm vreemd verschijnsel.....

    Er kan natuurlijk op je interne netwerk ook van alles mis gaat waardoor de pings / traceroutes stoppen (als je interne netwerk bijvoorbeeld vol geblazen wordt)

    Als je een tweede ping sessie laat lopen in een dos-scherm naar je gateway of naar www.quicknet.nl (ping -t www.quicknet.nl) stopt die ping dan ook, of zijn het dan alleen de traceroutes die niet verder lijken te lopen ??

    Kun je eventueel een ping laten lopen vanaf je router zodat je het interne netwerk kunt uitsluiten ?
     
  3. Probleem is weer terug, binnen 8 uur :( vanaf buiten zijn mijn websites niet meer bereikbaar, en ook remote van afstand naar me server werkt niet meer.
    Als ik nu me router reboot, krijg ik geen quicknet ip-adres meer maar een interfn 192.168.100.10 adres van het kabelmodem, pas na een aantal minuten en een reboot van het kabelmodem krijg ik weer het ip-adres van quicknet.

    ik heb de volgende pings en traces vanuit me router uitgevoerd.

    $ping -t quicknet.nl

    Seq Address RX Bytes TTL RTT (ms) +/- (ms)
    0 www.quicknet.nl (213.132.182.100) 64 60 10.70
    1 www.quicknet.nl (213.132.182.100) 64 60 9.30 -1.40
    2 www.quicknet.nl (213.132.182.100) 64 60 8.80 -0.50
    3 www.quicknet.nl (213.132.182.100) 64 60 8.60 -0.20
    4 www.quicknet.nl (213.132.182.100) 64 60 7.80 -0.80
    5 www.quicknet.nl (213.132.182.100) 64 60 9.70 1.90
    6 www.quicknet.nl (213.132.182.100) 64 60 9.40 -0.30
    7 www.quicknet.nl (213.132.182.100) 64 60 9.30 -0.10
    8 www.quicknet.nl (213.132.182.100) 64 60 9.60 0.30
    9 www.quicknet.nl (213.132.182.100) 64 60 9.50 -0.10

    Round-Trip: 7.8 min, 9.2 avg, 10.7 max (ms)Packets: 10 transmitted, 10 received, 0% lost


    $ping -t www.microsoft.nl

    Seq Address RX Bytes TTL RTT (ms) +/- (ms)
    Packets: 25 transmitted, 0 received, 100% lost

    $tracert www.quicknet.nl

    Hop Address Min (ms) Max (ms) Avg (ms) +/- (ms)
    1 84-105-37-1.cable.quicknet.nl (84.105.37.1) 7.66 9.29 8.49
    2 nl-jul1-ra-01-ric-dhl1-vrrp-mst.multikabel.net (212.127.255.226) 6.82 10.44 8.46 -0.03
    3 nl-hrn1-ra-01-10G-3-4.multikabel.net (213.132.191.109) 6.91 8.02 7.57 -0.88
    4 nl-alk1-rc-05-10G-3-2.multikabel.net (213.132.191.114) 8.20 9.56 8.92 1.35
    5 stop-pinging-me.multikabel.net (213.132.182.100) 8.89 9.74 9.42 0.50

    $tracert www.microsoft.nl

    Hop Address Min (ms) Max (ms) Avg (ms) +/- (ms)
    1 84-105-37-1.cable.quicknet.nl (84.105.37.1) 7.48 9.14 8.38
    2 nl-jul1-ra-01-ric-dhl1-vrrp-mst.multikabel.net (212.127.255.226) 4.87 8.20 6.86 -1.52
    3 nl-hrn1-ra-01-10G-3-4.multikabel.net (213.132.191.109) 7.24 8.32 7.94 1.09
    4 nl-ams2-rb-01-10G-3-3.multikabel.net (213.132.191.62) 8.27 10.41 9.47 1.53
    5 *
    6 *
    7 *
    8 195.66.224.234 15.82 17.22 16.40
    9 pos1-0.lte-12e-2.ntwk.msn.net (213.199.146.18) 19.28 23.90 21.63 5.23
    10 pos7-1.db2-6nc-1b.ntwk.msn.net (213.199.160.153) 31.00 31.66 31.26 9.63
    11 pos2-0.dub-12cb-2.ntwk.msn.net (213.199.128.29) 30.43 31.82 31.17 -0.08
    12 gig6-0.dub-12e-1.ntwk.msn.net (213.199.128.58) 26.94 27.71 27.30 -3.87
    13 213.199.143.242 28.23 28.23 28.23 0.92
    14 213.199.143.242 26.86 26.86 26.86 -1.37
    15 *
    16 *
    17 *
    18 *
    19 *
    20 *

    www.quicknet.nl is wel bereikbaar en www.microsoft.nl niet meer (pagina kan niet worden weergegeven)

    Ik ga ook even kijken of ik op me laptop mijn mac-adres van me router kan clonen om te kijken of het probleem blijft bestaan.

    Schakel ik nu over op mijn 2de router heb ik precies hetzelfde probleem (daar clone ik dan ook me 1ste router mac-adres).
     
  4. Blijft heel vreemd.....

    Het feit dat je bij een traceroute een timeout krijgt van sommige hops hoeft op zichzelf niets te betekenen, sommige nodes geven geen antwoord op pings of traceroutes of met een lage prio.

    Vreemd is het wel dat je geen ip meer krijgt als je de router reboot.
    Weet je zeker dat er geen firewall in je router zit dit dhcp verkeer tegenhoudt waardoor je ip-adres niet vernieuwd kan worden bijvoorbeeld?

    Heb je ook telefonie via Multikabel en werkt dat nog wel als je geen verbinding meer hebt en dus een lokaal ip-adres krijgt na een reboot van je router ?

    Aan de andere kant, wanneer je geen public ip meer krijgt en alleen een lokaal adres, dan zou je denken dat je modem geen verbinding meer heeft, zie je dan wel nog alle led's normaal branden ?
     
  5. Telefonie blijft gewoon werken, en ik heb nu laptop aan het cablemodem gehangen zonder firewall en dan blijf ik ook het probleem houden.

    Heb nu ook de router weer vervangen voor een siemens en ga maar weer voor vannacht me mac-adres changen om toch weer access op alle websites te kunnen krijgen, misschien dat er toch wat aan de hand is met mijn asus router waardoor ik met mijn mac-adres in 1 of andere blacklisted lijst techt kom ofzo.
     
  6. Je MAC-adres is alleen bekend tussen je computer en de eerste hop (je gateway). Dus dat je daardoor "extern" geblocked wordt lijkt mij onwaarschijnlijk.

    Als je verder niet naar de trace-routes kijkt (Want die kunnen soms het beeld vertroebelen omdat niet alle hops op je route die altijd beantwoorden, kun je dan vaststellen welke sites je niet meer kunt bereiken ? Zijn dat altijd sites die via 1 bepaalde route lopen ? Oftewel heeft een onderdeel van die route soms moeite met de terug-routering naar jouw ip-range ?

    Als je een ander ip-adres krijgt, zit dat altijd in dezelfde range (84.105.37.xx) ? Misschien kun je eens proberen om door MAC adres te wisselen een ip in een andere range te krijgen ?

    En nog 1 vraagje, weet je zeker dat je verbinding niet wegvalt op het moment dat je IP-leasetijd verstreken is ? Normaal krijg je eerst een korte leasetijd van 1 uur dacht ik, na verlenging hiervan wordt de periode langer en op een gegeven moment krijg je een lease van een paar maanden. Kun je in je router zien hoe lang de lease nog geldig is ?

    Je schreef eerder dat je na een reboot van je router ook geen ip-adres meer krijgt. Weet je wel zeker dat je MAC adres dan niet wijzigt, want bij een ander MAC adres moet je het modem resetten omdat die maar met 1 MAC adres tegelijk wil/kan communiceren. Dus ook als je een laptop aan het cablemodem hangt zal het modem die niet accepteren, tenzij het MAC-adres gelijk is als de router daarvoor had en je een ip-adres hebt.

    Wat je nog zou kunnen doen is: (of heb je het zo al gedaan?)
    - Maak MAC in de router gelijk aan MAC van je laptop.
    - Wacht tot je weer problemen hebt
    - Zet in de laptop tijdelijk een vast-ip gelijk aan dat wat je router had, zorg ervoor dat DNS en gateway en zo goed staat en hang de laptop aan het modem.
    - Heb je dan zelfde problemen ?

    Zie je dezelfde problemen als je ip uit andere ip-range hebt ?

    Het enige wat ik verder nog zou kunnen bedenken is dat jouw ip-adres na verloop van tijd op een blacklist terecht komt. Aangezien je schrijft dat er meerdere servers bij je draaien zou dat in theorie mogelijk zijn afhankelijk wat voor soort verkeer er via jouw ip verder nog loopt.

    Aangezien je wel telefonie houdt en er verder in je modem geen routering plaatsvindt en je wel verbinding blijft houden met sommige websites lijkt het me niet een modem-probleem.
     
  7. Yep heb ik ook al geprobeerd, ook een andere ip-range geeft hetzelfde resultaat.

    De lease-tijd die ik krijg is gelijk 41 dagen, niks van 1 uur ofzo.

    Nu lag het er gisteren weer uit, dus toen weer gebeld met de helpdesk, wat bleek de websites die ik niet kon laden konden ze op de helpdesk ook niet laden, tenminste dat zeggen ze.

    Nadat ik dus weer mijn ip-adres had vernieuwd (andere mac-adres) ontving ik dus na gisteravond geen mail meer, zie het email topic.
    Als ik bij dnsstuff mijn domain test staat alles zoals het moet staan.

    Nog even en multikabel is een klant kwijt want blijkbaar kunnen ze niet echt met dit soort problemen omgaan en zul je het dus bijna zelf uit moeten zoeken.
     
  8. 192.168.100.10 is een IP waaraan je eigenlijk vrij zeker kan zeggen dat je modem geen signaal van buitenaf opvangt. Dit IP krijg je ook als je bv je modem op standby zou zetten.

    Ticket laten aanmaken en vragen om monteur...
    Je hebt voldoende bewijs nu doordat die laptop hetzelfde probleem oploopt, je hebt daarmee immers alles van jezelf buitengesloten en dus aangetoond dat het in apparatuur van Multikabel fout gaat!
     
  9. Email via "eigen-mailserver" krijg je vermoedelijk nu even niet vanwege de vele ip-wisselingen. Het mail-script wat de mail door-distribueert naar je eigen computer wordt maar paar keer per dag geupdate, mail die binnenkomt wanneer het ip niet klopt wordt na een aantal mislukte pogingen 24 uur vastgehouden en dan opnieuw geprobeerd. Zo werken de meeste smtp servers. Kan ook nog dat door het vele ip-wisselen je ip nu fout in de database staat. Zie ook de topics hierover in het 'email' deel van dit forum. Probeer anders het vorige ip terug te krijgen door het vorige MAC weer terug te zetten. (werken je sites dan trouwens weer met een oud ip adres wat vroeger niet werkte?)

    Maar ik zou inderdaad zoals SayWhat schrijft eens kijken of het toch niet je modem is en proberen een ander modem of een monteur (die hebben modems bij zich) te regelen.

    Heb je het probleem met een nieuw modem dan nog steeds dan zou ik toch eens diepgaand zoeken of er geen enkele mogelijkheid is dat je ip na verloop van tijd op een blacklist komt te staan door zaken die (misschien zonder dat je het weet) op je servers plaatsvinden.

    Eigenlijk zou je nog eens met alleen je laptop eraan moeten testen met een nieuw ip-adres en dan geen enkele server of router thuis draaien. Als je verbinding dan wel blijft werken gedurende een aantal dagen ......

    Dit laatste zou je ook alvast kunnen testen zonder modemwisseling.
     
  10. en om volledig te zijn kan je ook de test met het modem op standby uitvoeren.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina