1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Overstappen van ADSL naar MK met nummerbehoud!

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door sjakie, 11 jan 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Huidige situatie:

    Telefonie: kpn
    ADSL: xs4all
    TV: multikabel

    Gewenste situatie:

    Alles MK (3in1 familybundel) met nummerbehoud (nr van KPN)

    Nu wil ik mijn KPN nummer dus absoluut niet verliezen. MK kan het nummer niet overnemen zolang er ADSL signaal op de lijn van KPN zit. Dus nu heb ik op aanraden MK eergisteren xs4all opgezegd. Wanneer kan ik nu MK gaan aanvragen? Pas als het hele signaal eraf is maar dat duurt natuurlijk nog wel ff gezien opzegtermijnen enzo of kan ik MK nu al aanvragen> De helpdeskmedewerkers spreken elkaar tegen. De ene zegt dat de lijn compleet vrij moet zijn voor aanvraag MK en de ander zegt dat na aanvraag opzegging xs4all ik al gewoon MK kan aanvragen met nummerbehoud! ????????????? iemand?
     
  2. De situatie als je bijvoorbeeld analoge telefoon van KPN hebt is dat Multikabel de nummerportering doet en je dus het telefoonmodem alvast in huis hebt. Een aantal dagen voordat KPN het nummer overgeeft aan Multikabel krijg je bericht met de dag en het uur wanneer je telefoon overgezet wordt. Bij ADSL moet blijkbaar eerst de lijn vrij zijn. Als je dus je XS4all opzegt omdat de lijn ADSL-vrij moet zijn, zul je dus een tijdje zonder internet zitten als je wacht met aanvragen.

    Volgens mij zou je in overleg met de klantenservice van Multikabel alvast je abonnement kunnen aanvragen zodat je alvast je modem krijgt en kunt internetten. Zodra de analoge lijn dan ADSL vrij is kan Multikabel de nummerportering starten.
    Ik neem aan dat dit gewoon mogelijk is bij Multikabel, de klantenservice moet je dit kunnen vertellen.

    Via de website kun je dit ook regelen trouwens, er staat ook precies de procedure. (je kunt je daar ook laten terugbellen door de adviseurs)
    Zie:
    http://www.multikabel.nl/overstappen/
     
  3. Eigenlijk is dit onzin, adsl providers kunnen adsl leveren zonder vast nummer, alleen KPN wilt dat niet.
    Lijn vrij is ook niet echt nodig, je raakt alleen risico dat je adsl verbinding niet meer werkt op het moment Multikabel je nummer overneemt.
     
  4. bedankt voor je/jullie reacties ... helder.

    Nu wilde ik zojuist via internet het bewuste 3-1 pakket bestellen, alle 6 stappen doorlopen en aanvraag verzonden, bel ik toch even de helpdesk nog zegt die meneer dat ik in mijn situatie geen 3-1 bundel kan aanvragen via het internet omdat alleen kan voor leden die al telefonie hebben van MK en als je van KPN komt is de bundel niet aanvraagbaar online. MIjn online aanvraag zal geblocked gaan worden nu. Nu wordt mij een aanvraag-formulier opgestuurd (op papier dus) en daarmee zou het wel moeten gaan. Die meneer gaf toe dat het niet goed op de site vermeldt stond ... ??? Zou ook iets te maken hebben met het plaatsen van handtekeningen enzo ... nou ja, vreemd maar het zal wel ... :?
     
  5. en vandaag wederom maar weer met de klantenservice gebeld, kan gewoon via de site en ze vroegen zich af welke medewerker mij had verteld dat het niet mogelijk was ... 8O nou afwachten maar wat er gaat gebeuren met mijn aanvraag ... :?
     
  6. Heb dezelfde situatie als sjakie meegemaakt.

    Eerst ADSL opzeggen bij XS4ALL,dan nadat de KPN lijn vrij is van ADSL
    bij Multikabel telefonie aangevraagd met nummerbehoud.
    MK regelt dan de opzegging bij KPN.

    Had wel 1 maand "dubbel" een internetverbinding,maar dat was vanwege het proefabbo van MK geen financieel probleem

    Hans
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina