1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Meerdere nummers

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door rmusquet, 8 jan 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet MK maar Zesko doet dat. Dit even voor je beeldvorming.
    Maar je wilt blijven stilstaan met de "huidige" techniek op telefoongebied en ook niet meegaan met toekomstige wijzigingen en vernieuwingen?
    Of toch maar Infofilter regelmatig updaten?

    met vr.gr.
    Thomas
     
  2. En? Vooralsnog is deze persoon een contract aangegaan met Multikabel en niet met Zesko. Multikabel maakt deel uit van de Zesko kabelbedrijven en heeft als zodanig haar eigen verantwoordelijkheid/stem binnen die onderneming. Het is dan natuurlijk wel erg makkelijk om alles maar te gooien op "daar kunnen wij niets aan doen, dat bepaalt Zesko".

    Wat deze opmerking bijdraagt aan de vraag van deze persoon is mij ook niet duidelijk. Het lijkt wel of het niet toegestaan is om een opmerking te plaatsen over een achteruitgang in bepaalde faciliteiten die misschien niet positief zijn voor de beeldvorming over Multikabel. Als je iets wil bijdragen als Multikabel medewerker aan deze discussie vraag dan bij het management na waarom het (technisch) niet langer mogelijk is om deze faciliteit te ondersteunen in de nieuwe situatie en plaats dat als reactie. Daar heeft de vraagsteller veel meer aan.
     
  3. Mijn antwoord bestond eigenlijk uit 2 gedeeltes:
    Een opmerking dat wij binnen dit forum eigenlijk niet meer zouden moeten spreken over het bedrijf Multikabel maar over - nu nog Zesko - en straks over bedrijf X.
    Vandaar mijn opmerking over "beeldvorming"
    ArChie schreef: "Multikabel maakt deel uit van de Zesko kabelbedrijven en heeft als zodanig haar eigen verantwoordelijkheid/stem binnen die onderneming"
    Kabelbedrijven is geen goed gekozen benaming, onderneming wel. dat houdt in dat er straks (25 januari) een (1) bedrijf is ontstaan.
    Ik ga er van uit dat dit juridisch onderbouwd is, anders heeft de notaris in Amsterdam, die de biedingen over de voetbalrechten in ontvangst nam een probleem.
    Het tweede gedeelte van mijn antwoord slaat op de huidige telefoontechniek:
    Of lift je mee op de huidige en toekomstige technieken.
    Met mijn eigen antwoord apparaat kan ik besluiten om die wel of niet te blijven gebruiken, die keus is aan mij, als consument.
    Men bedenkt straks een nieuwe techniek en deze wordt niet ondersteund door de telefoon die ik recentelijk heb aangeschaft.
    Koop ik dan een nieuwe en ga mee met die techniek of houd ik voorlopig mijn oude. keus is en blijft aan mij als de gebruiker.
    Misschien nog een voorbeeld: Je internetsnelheid gaat omhoog: koop je dan wel of niet een nieuwe router, die wel die snelheid ondersteund? Koop je een nieuwe tv als je optimaal wilt genieten van digitale tv?
    Allemaal afweging voor ons als consument.
    Dat heb ik er mee bedoelt!
    Met vr. groet,

    Thomas
     
  4. Thomas,

    Dat er nieuwe technieken worden geintroduceerd waardoor er nieuwe mogelijkheden voor de gebruikers onstaan,lijkt mij logisch.
    Waar ik mee zit is dat er bestaande functies (die voor ons gezin erg belangrijk zijn) zomaar vervallen!
    Komt nog bij dat andere VOIP aanbieders (waaronder XS4All) deze dienst sinds kort hebben geintroduceerd.

    Dat is dus geen aanpassing naar een nieuwe techniek,maar een achteruitgang!
    Ook zou ik gaarne de motivatie weten waarom dit niet meer mogelijk is.

    Dat heb ik bedoeld mijn met opmerking.

    Hans
     
  5. Wordt natuurlijk wel een agendapunt.
     
  6. Hans,
    Het vervallen van "anoniem bellers weigeren", daar heb ik geen zinnig antwoord op.
    En ik lees dat Ben het al als agendapunt heeft opgenomen.
    Lijkt mij ook interessant een verklaring hierover te lezen.

    met groet,
    Thomas
     
  7. Nog even terugkomend op de opmerking dat niet MK maar Zesko aangesproken moet worden op veranderingen. Ik hoor dat wel vaker.

    Nee, natuurlijk niet, of denken we soms dat MK met de armen over elkaar zit toe te kijken. Om de dooie dood niet, het veranderingsproces is al een tijdje gaande, alle partners hebben wijzigingen ingevoerd als aanloop naar de "samensmelting".

    Ook tijdens ons overleg zien we dat MK een heel aktieve rol speelt. MK staat zelfs model voor een aantal processen.

    Zolang er boven onze overeenkomsten "Multikabel" staat blijft MK aanspreekpunt voor alle diensten.
    Pas als u straks bericht krijgt dat de contracten zijn overgegaan op "Zesko" dan gelden er ook nieuwe Algemene Voorwaarden en worden alle contracten dus in wezen vernieuwd.
     
  8. Wat over het hoofd gezien wordt, is dat Multikabel geen telefooncentrale is. Tot op heden maakte Multikabel gebruik van de diensten van Priority Telecom uit Amsterdam. De signalen gaan over het Multikabel netwerk en uiteindelijk vindt er een doorkoppeling plaats naar een grote telecomoperator.
    Multikabel kan zelf helemaal niets daarin. Het is volledig uitbesteed.
    Alleen de marketing en de verkoopondersteuning worden gedaan door Multikabel, maar je belde feitelijk via Priority Telecom.
    Nu de drie samengaan is wellicht of een doorstart gemaakt met Priority Telecom (vermeldenswaardig: een dochter van UPC, en opgericht met bellen via de kabel in Amsterdam) onder een ander contract met andere voorwaarden. Of men heeft gezocht naar een andere aanbesteder, een andere partij dus. Omdat er overgeschakeld wordt naar een ander netwerk en dit gefaseerd gebeurt, lijkt het erop dat er overgeschakeld wordt naar een andere telecomoperator.
    Er zijn dan vanzelfsprekend andere voorwaarden, andere features e.d.
     
  9. Vermoedelijk is de motivatie omdat gemigreerd is naar hetzelfde netwerk als wat Casema gebruikt en die hebben deze optie niet, maar wel voicemail en de mogelijkheid voor een 2e telefoonnummer. Die krijgen "wij" er dus bij. Of er uitbreidingen komen die de 'oude' opties weer terugbrengen is bij ons niet bekend, maar dit is inderdaad achteruitgang van een leuke feature.
     
  10. Een softswitch in eigen beheer, of er een moeten gebruiken van een 3e is denk ik altijd een vooruitgang, al is het maar omdat het nu in eigen beheer is.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina