1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

DVB Ondertitels Travel Channel

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door leeuw1974, 6 jan 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Om het even kort samen te vatten; wanneer volgens de BER de TS geen fouten vertoont, kunnen de problemen van de Samsung niet voortkomen uit foutieve/onvolledige ondertitelings-pakketten (omdat die onderdeel van die TS zijn en dus ook foutloos) en moet het derhalve wel een software probleem van de Samsung zijn?

    Mees de Roo
     
  2. Als het signaal met een BER van 0 binnenkomt op de TS waarin het kanaal zit dat je wilt weergeven, dan moet de oorzaak van problemen ergens anders gezocht worden. En dat kan van alles zijn omdat de DVB firmwares van al die ontvangers niet gelijk zijn en de ene ontvanger toleranter omgaat met afwijkingen dan de andere ontvanger. En helaas wordt er niet fout vrij geprogrammeerd, dus de kans bestaat ook dat er delen van het geheugen overschreven kunnen worden zodat bijvoorbeeld de Samsung niet meer weet dat er ondertitelingsstreams aanwezig zijn bij het kanaal.

    Als er bijvoorbeeld in het ondertitelingsselectie menu van de ontvanger al geen talen getoond worden die bij een andere ontvanger wel in het lijstje staan, dan ga ik al snel denken aan geheugen corruptie. Als de talen wel in het lijstje staan, maar ze worden niet weergegeven op het moment dat je ze selecteert, dan kan er mogelijk iets mis zijn met de ondertiteling ES dat door de ene ontvanger wel wordt geaccepteerd en door de andere niet. Daarbij moet je veelal denken aan timingsproblemen aangezien alle ES'sen weer gesynchroniseerd worden aan de hand van timestamps en clock signalen. Maar ook de data in de ondertiteling ES zelf kan bij de bron al corrupt de ES in gaan met als gevolg dat de ene ontvanger er eerder de brui aangeeft dan de andere.
     
  3. In mijn geval zie ik in de Samsung in het geheel geen talen, en moet ik dus op een firmware update (blijven) hopen.

    Bedankt voor je uitgebreide informatie,

    Mees de Roo
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina