1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet traag, download wel goed

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door maxtijn, 27 dec 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem:
    Sinds een paar dagen gaat surfen erg traag, de mail komt heel traag binnen, soms komt het helemaal niet binnen.Een webpagina laden duurt een paar minuten.
    Het gekke is dat ik van de multikabel nieuwsserver wel 1200 kB kan downloaden, ook met Bitcomet gaat het wel snel.

    Het gaat om een XP computer alles ge-update,multikabel power abbo, de router is er inmiddels tussenuit,hitman pro gedraaid,crapcleaner, temp files verwijdert, systeemherstel naar vorige week teruggezet, verschillende virusscans, best wel wat geprobeerd dus, maar helemaal zonder positief resultaat, outlook, internetexplorer en firefox blijven traag.
    op een laptop rechtstreeks op de netwerkkabel kreeg ik geen internet, dat zal aan mijzelf liggen, wel vreemd.

    Nu heb ik de router weer aangesloten, weer de stroom eraf gehaald, het probleem blijft.
    Ook de laptop die nu draadloos aan de router hangt heeft erg traag internet.

    Wat kan ik nog proberen?
     
  2. Veilige modus?

    Zo'n "geintje" komt me bekend voor, nadat ik in mijn ethernet drivers had bijgewerkt. Bleken achteraf te conflicteren met mijn geluidskaart. Weken bezig geweest. Uiteindelijk opgegeven en herinstallatie. Ik heb nu echter wel een bootimage van de schone installatie.
     
  3. Bedankt, maar in veilige modus is het net zo traag.
     
  4. Aangezien je wel "snel" van de newsserver kan downloaden (en bitcomet) lijkt er in eerste instantie niets aan de hand te zijn met je verbinding zelf want anders konden die niet snel werken, maar dat had je zelf ook wel bedacht.

    Je moet toch nog eens met je laptop direct aangesloten op je modem testen of je daar exact hetzelfde verschijnsel hebt. Als dat niet wilde werken komt dat vermoedelijk omdat je het modem niet gereset hebt. Een kabelmodem accepteert maar 1 MAC-adres, ofwel 1 computer. Soms kun je door "MAC cloning" een router hetzelfde adres geven als de computer die erachter hangt en zal je dus wel je PC direct aan kunnen sluiten zonder dat je dat merkt.

    Dus :
    - andere computer/laptop op je modem aansluiten, computer nog uit laten staan.
    - daarna kabelmodem even uit- en weer aanzetten.
    - daarna computer aanzetten.

    Probeer daarna nog eens op (met internet Explorer!) :
    http://speed10.multikabel.net hoe de realtime speedtest het doet
    http://www.speedtest.net - hoe je speed is.

    Als het nog niet goed is, open dan eens een DOS of CMD venster en geef de output van het commando "ifconfig /all" eens door hier.

    Het zou nog een DNS issue kunnen zijn, als je alles automatisch hebt staan zou dat goed moeten werken.
     
  5. Bedankt voor het meedenken!

    Toen ik de helpdesk belde werd ik verbonden met de Lotto uitslagenlijn !
    De telefoon deed dus ook raar.

    Bij Multikabel was het bekend (waarom staat het dan niet bij de storingsmeldingen?) en ze hebben het verholpen.

    Gelukkig doet alles het weer!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina