1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Aanmelden Eigen mailserver geeft foutmelding

Discussie in 'Internet - Email' gestart door sanmart, 23 dec 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Kan iemand mij helpen met het volgende probleem:

    Ik heb me via de service site van multikabel aangemeld voor de relay service om mail te kunnen ontvangen op mijn eigen mailserver. Ik draai op een Exchange 2003 Server.

    Het MX record van mijn domein (sanmart.nl) heb ik, zoals aangegeven op de service site, laten wijzigen in mx.multikabel.nl met prioriteit 10. Helaas kreeg ik tijdens het activeren van de service de foutmelding:

    [102] Er is een communicatiefout opgetreden.

    De foutmelding geeft te weinig informatie over waar het probleem precies zit. Ik heb daarna mijn modem meerdere malen gereset (dus stroom eraf) en mijn domein opnieuw aangemeld, maar zonder succes.

    Ik kan wel via mijn Exchange Server mail versturen (via smtp.quicknet.nl) dus dat gaat wel goed. Verder denk ik dat de Exchange configuratie correct is aangezien ik op mijn lokale netwerk mail kan ontvangen en versturen. Ook staat poort 25 open voor TCP verkeer en mijn firewall staat pingen toe. Ik heb via MXtoolbox.com en DNSStuf.com mijn DNS / domeininstellingen gecontroleerd (zijn ook correct volgens mij).
    Verder heb ik traces uitgevoerd om te zien waar de mail blijft hangen en gezien dat de mail inderdaad aankomt op de relay server van multikabel, maar daarna niet mijn mailserver bereikt.

    Heeft iemand een idee waar het probleem zit? Mijn domeinnaam is sanmart.nl en waarschijnlijk zit het probleem dus in de communicatie tussen de server van Multikabel en mijn server. Maar ik heb geen idee wat ik nog aan instellingen moet wijzigen.
    Overigens ik heb mijn modem nog niet via de Helpdesk opnieuw laten aanmelden. Is dat nog nodig?

    Graag hoor ik een reactie (hopelijk met een oplossing).
    Alvast bedankt.

    Gr,
    Sanmart.nl
     
  2. Waar en wanneer kreeg je die foutmelding ?? Op de service site bij het aanmelden van het domein ???

    Modem op nieuw laten aanmelden zou niet meer nodig moeten zijn.
    Is je domein wel zonder problemen toegevoegd op de service-site, ofwel staat hij daar in het lijstje ??

    Verder duurt het ongeveer een uur voordat de instellingen die je op de service-site gemaakt hebt werken, de scripts worden dacht ik elk uur geupdated. Kan het zijn dat je direct mails hebt gestuurd om te testen?
    Probeer het anders nog eens.
     
  3. Ik kreeg de foutmelding op de service site nadat ik de aanvraag had ingediend (Weet u zeker dat u Eigen Mailserver voor het domein sanmart.nl wilt aanvragen Ja/Nee). Na een seconde of 10 kreeg ik toen de melding: [102] Er is een communicatiefout opgetreden.

    Ik neem aan dat normaal gesproken een melding verschijnt met registratie is gelukt (of zoiets). Ik heb daarna weer een aantal uren gewacht. Wel zie ik als ik opnieuw inlog op de service site dat mijn domein is geregistreed.

    Zijn er tools om te controleren of de server van Multikabel kan communiceren met een ander IP adres?
     
  4. Is je IP-adres recent gewijzigd ??

    Ik denk dat je ip-adres nu 84.105.xxx.23 is, daarmee post je tenminste op het forum. Ik heb even nagevraagd maar in het systeem staat jouw ip adres gekoppeld aan 84.105.xxx.117, misschien had je vroeger dit ip-adres ??

    Het IP-adres wat je krijgt, hang vast aan het MAC adres van de ethernetkaart, dus als je wisselt van computer krijg je een ander IP-adres. Iets om even rekening mee te houden. (maar dat wist je misschien al)

    Als .23 inderdaad je ip-adres is, is er misschien toch iets mis gegaan en moet je misschien toch je modem even opnieuw af- en weer aan laten melden zoals in de andere posts beschreven staat. Moet je dus even via de helpdesk doen. Tip: lees je eerst even in zodat je kunt uitleggen wat de bedoeling is, want dit komt niet zo vaak voor.

    Nog een tip:
    Je hebt om het modem opnieuw aan te melden je activatie-code nodig. Deze is tegenwoordig ook online op te vragen. Meldt je daarvoor aan bij de service-site ( https://service.multikabel.nl ) en ga naar "mijn gegevens"; daar is een optie "activatie-code en als je op "info" klikt zie je de activatie-code. Schrijf die in elk geval op zodat je na het afmelden van je modem deze hebt en je hem weer kunt aanmelden.
     
  5. Het klopt inderdaad dat mijn IP adres 84.105.xxx.23 is. Ik heb inderdaad een nieuwe server PC ingebruik en een nieuwe router.
    Vanmorgen heb ik ook de helpdesk gebeld, maar zij zeiden dat het resetten van het modem niet nodig is. Als inderdaad het IP nu verwijst naar 84.105.xxx.117 dan gaat het niet goed. Ik ga deze oplossiong z.s.m. testen. In ieder geval onzettend bedankt voor de hulp!!!
     
  6. Ik heb contact gehad met de helpdesk, maar zij willen het kabelmodem niet opnieuw provisionen. Dat doen ze gewoon NIET, ook niet na uitleg van het probleem met de IP adressen.

    Wel kunnen ze zien dat multikabel een ander IP adres bij mijn gebruiker heeft geregistreerd dan ik daadwerkelijk heb. Ze vonden dat wel raar, maar daar doen verder niks mee. De helpdesk gaf ook aan dat ze routers eigenlijk niet ondersteunen en het enige wat ik doen is het controleren van mijn MAC instellingen en of ik dit kan clonen.
    In ieder geval kwam ik er niet doorheen bij de helpdesk en verder wordt de dienst Eigen Mailserver niet ondersteund (wat ik overigens goed kan begrijpen).

    Wel balen dus dat ze niet willen helpen, terwijl het probleem voor mij wel duidelijk is. Cees bedankt voor je hulp, ik ga nog wel wat rommelen, maar verder geef ik het op. Als ik een keer ga verhuizen dan probeer ik het wel opnieuw want dan moet mijn modem wel opnieuw aangemeld worden.

    Gr,
    Sanmart
     
  7. Tsja dat is een typisch voorbeeld van klant-onvriendelijkheid van de helpdesk. En dat terwijl Multikabel er prat op gaat dat ze juist op klantvriendelijkheid en service willen gaan scoren nu en in de toekomst......

    Ik wil dit zeker gaan navragen en aankaarten bij Multikabel, want deze work-around moet bekend zijn bij Multikabel en men zou hier aan mee moeten werken.

    Als je verdere gegevens heb zoals een ticket nummer of naam van de persoon die je gesproken hebt, wil je dit dan even via email doorgeven, dan kan ik het (na de feestdagen) proberen na te vragen. (email knopje onder mijn posts)

    Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je ip-adres gewisseld is ??
    Anders zou je nog kunnen proberen om te achterhalen wat het MAC adres was van de router die je toen gebruikte en kijken of je dit in je huidige router kunt zetten. Als je geluk hebt krijg je dan weer het andere ip-adres en zal het gaan werken.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina