1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

verbinding soms gewoon weg

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door bossie, 23 dec 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn zoon download als een gek, via mijn power abbo.
    Nu is van tijd tot tijd de verbinding gewoon weg, plm 2 keer per week.
    Het IP adres is dan weg!
    Ik moet dan modem en router(linksys 45GL) restarten.
    Feitelijk zou het toch voldoende zijn op de router te restarten om een nieuw IP te krijgen.
    Dit is sinds ik van X-elerate naar power bundle ben overgestapt.
    Weet iemand raad?

    grt P.
     
  2. Bedoel je een linksys WRT54GL ipv een 45GL ??

    Als je ook het modem moet resetten kan het zijn dat de router zijn zogenaamde MAC-adres verliest. Dat is een uniek adres waarmee hij geidentificeerd wordt. Heb je dit misschien gelijk gemaakt aan het MAC adres van een computer in huis ?? Als de router dan crasht en de default-settings inlaadt, krijgt hij ook weer zijn eigen MAC-adres, wat de modem dan niet herkent en krijg je geen verbinding meer. Dat komt omdat de modems maar 1 aangesloten computer of router kunnen bedienen, en dat wordt herkent aan het MAC-adres. Hang je er een ander apparaat aan, met dus een ander MAC adres, dan moet je de modem eerst even resetten zodat de MAC tabel weer leeg is. De eerste machine die dan verbinding maakt wordt dan opgeslagen.

    Ik zou dus eens beginnen met een complete reset naar factory-settings van je router. Dan niet het MAC adres wijzigen en de boel weer aan de gang krijgen (je zult dan vermoedelijk je modem nog een keer moeten resetten). Als vervolgens je router weer vastloopt is het resetten van de router als het goed is voldoende. Misschien gaat dat automatisch al en merk je er niet veel van. Zorg er voor dat je router niet al te heet wordt, soms kunnen ze daar niet zo goed tegen.

    In bovenstaande ga ik er even vanuit dat je router dus de boosdoener is, het zou ook nog een defect in je modem kunnen zijn, maar dat heeft niets met hoeveel je download te maken. Maar als je altijd ook je router moet resetten zal er toch wel iets niet lekker in de router zitten. Kun je nog wel in de router's setup pagina komen als de boel weggevallen is ??
    Misschien kun je dan eens controleren of het MAC adres dan gewijzigd is.

    Verder zeg je dat het IP-adres verdwenen is, ik neem aan dus het IP-adres in je router wat hij van Multikabel krijgt en dus niet het ip-adres van de aangesloten pc's ?
     
  3. Hi Cees,
    het is inderdaad een WRT54GL dat was een typo van mij, met de originele firmware.
    Het clonen van het MAC adres is me juist aangeraden door de helpdesk van MK.
    Wat ik wel gek vind is dat ik na een reset nooit het MAC adres weer moet clonen.
    Want uit jouw verhaal maak ik op dat het dan weg is.

    En inderdaad het gaat om het IP adres van MK.

    Grt Piet.
     
  4. Als je het MAC adres cloont dan hou je hetzelfde IP-adres als wat je vroeger kreeg toen je nog zonder router werkte, maar dat is verder niet zo interessant als je geen eigen mailserver en zo draait.

    Ik zeg niet dat het weg is na een reset, maar dat als de software vastloopt misschien "iets" met het MAC adres gebeurt, bijvoorbeeld terug naar zijn originele waarde. Zou best compleet iets anders kunnen zijn, maar kan geen kwaad om dit toch even te proberen. Het zal niet helpen bij het vastlopen van je router, maar misschien reset hij dan uit zichzelf zonder dat je het merkt.

    Bij een gewone reset vervalt het MAC adres trouwens niet, maar wel als je een 'reload factory settings' doet.
     
  5. Is dat een bekend probleem van deze router, dan?
    Dat zou heel mooi zijn.
    Dat had ik inmiddels begrepen.
    Ik ga er na de feestdagen mee aan de slag en zal mijn ervaringen hier melden.
    Bedankt.

    grt Piet.
     
  6. Uitgevoerd wat CeeS voorstelde, niets veranderd nog steeds het zelfde.
    Als ik mijn router reboot, moet ik naar beneden om het moden stroomloos te maken en opnieuw te starten.

    Wie het weet mag het zeggen, ik ben benieuwd.

    grt Piet.
     
  7. Had je ook al eens geprobeerd om alleen je modem opnieuw op te starten?
    En wat voor merk en type modem heb je ?
     
  8. dit zijn de gegevens van mijn modem.
    Code:
    Model Name: SBV5120E
    Software Version: SBV5120E-2.10.1.2-SCM61-SHPC
    Boot Version: 8.2
    Hardware Version: 1
    MIB Version: II
    GUI Version: 1.0
    VxWorks Version: 5.4
    Serial Number: 130355614724384402012002
    Firmware Build Time: Sep 19 2005 14:27:57
    Met alleen reboten van mijn modem raak ik wel kilo's kwijt maar het zou toch feitelijk genoeg moeten zijn om alleen de router te rebooten, dan moet er toch weer gewoon een verbinding op gezet worden.
    Of zie ik het verkeerd?

    grt Piet.
     
  9. Als je verbinding weg is, en je met alleen het modem resetten wel weer verbinding hebt, dan lijkt me dat er iets met je modem niet in orde is en het dus niet aan je router ligt. Vandaar dat ik vroeg of door alleen modem uit/aan te zetten de boel weer werkt.

    Hoe krijg je trouwens die gegevens van je modem? Dacht dat je op de 5120E niet meer kon inloggen omdat je langs een password moet ??
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina