1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Traagheid snelheid van powerbundel Multikabel!

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door mickymike, 22 dec 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zal meteen met de deur in huis vallen.

    De beloofde snelheid van 12000 Kbit/s haal ik bij langena niet meer.
    Ik haal niet meer dan 4665 Kbit/s dat is dus 2,57 x zo weinig dan in de
    powerbundel moet zijn!!!

    Ik krijg en betaal dus de snelheid met downloaden van een Family bundel terwijl
    ik een Powerbundel heb!

    Zijn er nog meer mensen die dit hebben?

    Ik heb multikabel ook al een mailtje gestuurd en ook gebeld en ben benieuwd naar de reactie en wat de oplossing zal zijn!
     
  2. Even een vraagje:
    Waar haal je die snelheid, op een test-server (en zo ja welke?) of op de newsserver (en zo ja welke?)
     
  3. antwoorden!

    Verschillende site's zoals: speedtest.nl en speedtest.net en zelfs die van multikabel dus vandaar ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag?
     
  4. met newsserver haal ik het ook nog niet eens dag en nacht niet !!!!
     
  5. Re: antwoorden!

    speedtest.nl is een slechte test-site, omdat het test-bestand veel te klein is krijg je geen goede resultaten te zien.

    De enige die een beetje realistisch is, is http://www.speedtest.net , maar dan moet je wel een goede 'testsite' kiezen daar. Meestal is de default amsterdam wel goed.

    De enige testsite van Multikabel die je moet gebruiken is http://speed10.multikabel.net en daar dan de realtime speedtest doen. Daar moet je normaal gesproken met een powerbundel rond de 11000 kbps ofwel iets van 1.3Mb/sec halen. Let wel op dat Firefox andere/foute resultaten te zien geeft, dus even testen met internet-explorer.

    Maar als je snelheid dus achterblijft en dus niet alleen op de newsserver is er dus iets niet helemaal lekker met jouw verbinding. Dat kan aan het signaal of je modem liggen, maar ook aan je huis-installatie of computer. Als je contact met de helpdesk opneemt zal altijd gevraagd worden om dit ook te testen zonder gebruik te maken van een router of draadloos netwerk en in veilige modus van je computer. Dit om die effecten uit te sluiten. De helpdesk kan de kwaliteit van je verbinding ook in je modem uitlezen. Misschien is daar iets mis en moet dus een monteur komen.

    Je kunt dus het beste nadat je zeker weet dat het niet iets van je eigen netwerk of PC is met de helpdesk bellen. Dat is veel sneller dan een mail sturen, want daarmee wordt je probleem niet opgelost, ze moeten echt samen met jou een aantal zaken even doornemen en daarna eventueel een monteur inplannen.
     
  6. Re: antwoorden!

    Inderdaad alles wat jij hier zegt heb ik allemaal al gedaan en inderdaad vanmiddag gebeld en inderdaad er was wat en ze schoven het probleem naar denk ik een andere afdeling maar ik wacht nog even en dan gaan ik proberen stappen te ondernemen omdat ik geen zin heb om iets te betalen wat ik eigenlijk niet krijg maar als je me kan helepen graag zelfs! maar al de dingen die jij opsomt heb ik allemaal al gedaan!

    Alles uitgesloten en eerst zelf het probleem gezocht of het bij mij lag maar dat was niet zo maar het probleem blijft ik wacht het nog even af maar ook niet te lang dus..maar iedergeval bedankt voor het snelle reageren van het probleem....

    ik ga net zo lang door tot ik er ben!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina