1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet verbding raakt overbelast of modem kapot???

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door musicman, 20 dec 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Wellicht dat er mensen zijn met dezelfde symptomen en heel misschien is er iemand die een oplossing weet:

    Sinds enige tijd heb ik het probleem dat, als ik een avondje aan het newsleachen ben geweest of op een andere manier de verbinding wat intensief gebruikt heb, ik 's morgens geen internet verbinding meer heb.
    Ik heb een Motorola Modem (family abbo) en een NetGear wireless router/switch firewall. In de betreffende gevallen is de DHCP lease van de Router vervallen en kan deze niet meer vernieuwd worden. Ook eerst releasen en dan renewen werkt niet.
    Mijn interne netwerk werkt dan nog als een zonnetje, dus ik verdenk het modem ervan, de oorzaak te zijn. Wat ik moet doen om het werkend te krijgen: Modem even spanningsloos maken, en wanneer deze weer bijgekomen is, de router herstarten voor een nieuwe DHCP lease.

    Nu begrijp ik uit diverse posts alhier dat die modems te ondervragen zijn, op IP 192.168.100.1 en port 80 (http). Geldt dit ook voor die motorola dingen? Het is namelijk zo dat mijn router/gateway aan de interne kant ook 192.168.100.1 is, dus verder dan dat kom ik niet. Is er uberhaupt iets te zien aan status melding op dat modem? want dan kan ik de gateway wel een keer op een ander IP zetten.

    Heeft het zin om de helpdesk hiermee lastig te vallen? of is het voor iedereen (behalve ikzelf) zo klaar als een klontje dat mijn modem gewoon naar de fillestijnen is en dat er een nieuwe moet komen?

    Dank,
    Patrick.
     
  2. Welke lease wordt niet vernieuwd denk je ? Die je router van Multikabel krijgt, of die van je PC die hij van de router krijgt ?

    Verder moet je het voor je interne netwerk een ander subnet gebruiken en dus niet 192.168.100.xx serie, dan heb je kans dat dit gaat conflicteren met het interne ip-adres van je motorola modem. Probeer dit in de settings van je router even aan te passen, gebruik bijvoorbeeld 192.168.1.xxx serie of een andere zolang het maar niet de 192.168.100.xxx serie is. Als je dit niet doet en alleen de gateway een ander ip geeft in de 100 serie dan kun je nooit de statuspagina van je modem zien omdat deze in het "internet" deel van je router zit en niet op je lokale deel. Trouwens niet alle motorola modems hebben een toegankelijke statuspagina dus misschien schiet je er niets mee op, maar het zou wel een ip-conflict kunnen geven. Even testen of dat wat uitmaakt dus.

    Verder zou het kunnen (maar misschien begrijp ik je verhaal niet helemaal goed) dat je router geen verbinding meer heeft met je modem. Dat kan bijvoorbeeld als het MAC adres van je router wijzigt. Sommige routers doen dat wel eens als ze niet lekker zijn. Zodra je modem een ander MAC-adres ziet weigert hij deze en je krijgt dan alleen weer verbinding indien je het modem uit en weer aan zet.

    Of het kan een defecte modem zijn. Eerst maar eens wat testen om wat zaken uit te sluiten dus. Begin eens met het ip-adres en subnet van je router.
     
  3. Inderdaad.. Ik zal van het (lange kerst-) weekend eens gaan stoeien met de IP ranges van de router.
    Het is overigens niet zo dat de lease van mijn PC vervalt, dus de DCHP server van de router werkt goed (getuige ook het feit dat het interne netwerk intact blijft). De DCHP lease die de router krijgt van het modem (multikabel) aan de WAN kant verloopt dus en wordt niet vernieuwd. Ik heb eigenlijk niet gemerkt dat het MAC adres aan de WAN kant wijzigt, maar dat is wel iets om in de gaten te houden.

    Om maar eens met Arnold te spreken: "I'll be back!"

    Patrick.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina