1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ongelooflijk traag Internet regio 072

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door jezzer, 15 dec 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. +- 4 maanden lang is mijn internet onredelijk traag. Met traag bedoel ik dat mijn GPRS verbinding op mijn telefoon zowat sneller is.

    50KB per seconde, gemeten op 7 verschillende testsites. Een site openen is een drama en online werken en online gamen simpelweg niet mogelijk. En dat met een Powerabbo.

    Ongeveer 1 maand geleden heb ik multikabel gebeld, blijkt het dat er idd een probleem is in de regio 072 en dat ze meer meldingen hebben gehad. Hoe lang het zou duren wisten ze niet maar de mensen zouden restitutie krijgen (geld terug dus).

    Ik wil gewoon de snelheid waar ik voor betaal, dit loopt al 4 maanden. Ik ga mijn abbo dus gewoon opzeggen en een wat betere provider nemen met meer kwaliteit.

    Ik vraag me alleen af of er nog meer mensen hier last van hebben? Dat moet haast wel alleen ik lees er niks over..?
     
  2. Bij ons is ook niets bekend van een probleem in de omgeving Alkmaar. Ik zou dus eerst even zeker maken of het niet een lokaal probleem bij jou is. In diverse draadjes staan tips waar je naar moet kijken. (router ertussenuit, veilige-modus proberen, virus/firewall even tijdelijk uit, andere PC eens rechtstreeks aan het modem, enzovoorts) om te kijken of het probleem achter je modem plaatsvind (je eigen installatie dus) of in het modem of daarvoor (deel wat multikabel verzorgt).

    Kan natuurlijk het modem zijn, als het signaal verder goed is (dan kan de helpdesk zien) en het niet aan je interne spullen ligt kan het modem defect zijn. Multikabel zal dan meestal een monteur langssturen.
     
  3. hey bedankt voor de reactie.. het is 100% geen lokaal probleem hoor, tenzij de modem kapot is maar dat denk ik eerlijk gezegt niet.

    multikabel heeft het ook bevestigt dat het aan hen ligt. toen ik ze belde zei de medewerker dat er twee aansluitpunten in heerhugowaard hebben en dat ik idd aangesloten zit op en punt dat problemen heeft. ze hadden al +- 180 meldingen gehad van klanten met hetzelfde probleem.

    nu is onlangs een reparatie gedaan aan het betreffende punt echter totaal geen verschil.

    de problem waren ontstaan nadat multikabel de snelheid had verhoogt, met de week werd het trager en trager tot op het punt dat ik op een downstream van 50-100 Kbyte/s zat (de gehele dag), toen heb ze dus gebeld.

    die snelheid heb ik nu nog steeds, af en toe gaat het wat sneller. als ik geluk heb is de snelheid 300 Kbyte/s maar dat is dan van korte duur.

    Oké, dat ze restitutie aanbieden aan iedereen die het probleem heeft is netjes. Alleen waar is die dan? Los daarvan maakt het me niet zo veel uit of ik die wel of niet krijg.. De koste die mij dit opleverd zijn in deze 3-4 maanden opgelopen tot 650euro simpelweg door online applicaties waar ik voor betaal die nu simpelweg niet bruikbaar zijn doordat die er om de paar minuten uitklappen. Dat is mijn eigen probleem echter is het erg vervelend.

    Ik ga ze nog een keer bellen en als ze dan niet kunnen vertellen wat er aan de hand is en een tijdsindicatie kunnen geven ga ik toch echt een andere provider zoeken want dit is ronduit slecht. Ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat een dienstverlenend bedrijf zó lang een probleem heeft en geen opheldering geeft, laat staan hun beloofde verhaal qua restitutie waarmaken.

    Ik had alleen gehoopt dat er iemand op dit forum meelas die onder die +-180 klanten viel die het probleem ook gemeld hebben. misschien dat die nog komen op duiken, ik hoop het.
     
  4. Jezzer er word nu iets behoorlijk door elkaar gehaald, die storing die heeft gespeelt in oa Heerhugowaard is allang opgelost...

    Dit zal dus niet spontaan verholpen worden omdat er simpelweg niemand aan zal werken als er geen storing nog bekend is.
    Ik meld dit alleen even zodat je dus weet dat er iets individueels bij jou nu blijkt te spelen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina