1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Loewe Xelos niet aan de praat

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door trudyh, 30 nov 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,
    Sinds gisteren heb ik een Loewe Xelos A32 met Alpha crypt dvb C.
    Hij vindt keurig alle analoge en digitale zenders maar de digitale zijn niet te bekijken omdat er overal, behalve R22, een sleuteltje achter staat. Nu had ik de smartcard een tijd niet gebruikt dus hij was niet meer actief maar dat is via de helpdesk door Multikabel veranderd. De kaart zou volgens hen weer moeten werken.
    Maar nee, ik heb alles al 3 keer overgedaan vanaf de begininstallatie maar de sleuteltjes blijven. Doe ik iets fout, moet ik ergens een instelling veranderen of resetten? Wie kan me helpen please?
    Bedankt vast,
    Trudy
     
  2. Maak eerst even zeker dat je smartcard werkt, probeer hem even in een ontvanger van iemand anders bijvoorbeeld, of bij de leverancier van je nieuwe TV. Daar mag je hem vast wel in een ontvanger (laten) stoppen.
    Misschien moet hij een tijdje in een ontvanger aan staan voordat hij weer geactiveerd wordt.

    En weet je zeker dat hij 'goed om' in jouw kaartlezer zit ? Dat kan bij verschillende ontvangers ook anders zijn....
     
  3. Hallo Cees,
    Ja de kaart zit met de chip aan de goede kant, als dat niet zo is meldt de tv dat. Bij de leverancier kan ik helaas niet proberen of de kaart werkt, ik woon namelijk in het Multikabelgebied op het randje in Aalsmeerderbrug en hij in Aalsmeer, dus Casema. Ik zal eens kijken of ik iemand ken met een digitale ontvanger waar ik even kan proberen. Anders koop ik maar gewoon een nieuwe kaart van 9,95, ik heb zelf ook het idee dat ik dan geen problemen meer heb...
     
  4. Je kan via de helpdesk een kaart gratis toegestuurd krijgen, zorg er alleen dan even voor dat de kaart dan inderdaad ook bij een ander is getest....
     
  5. Multikabel deed nogal moeilijk over het toesturen van een kaart dus heb ik toch maar een nieuwe gekocht en alles werkt nu perfect.
    Bedankt voor jullie hulp.
     
  6. Wat was het verhaal om geen nieuwe card te verstrekken? Nu blijkt dat wel degelijk de oude smartcard kaduuk was, lijkt het niet meer dan billijk om te reclameren.
     
  7. Je hebt natuurlijk gelijk en ik denk dat ik per mail nog maar eens de zaak ga uitleggen en vragen om de 9,95 retour...
     
  8. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Of alles echt goed werkt weet je natuurlijk pas na de 2 weken preview periode.. :wink:
     
  9. Re kaart werkt niet

    Hallo,

    Had jij je tv aan laten staan op een digitale zender,
    multikabel gebeld of ze je kaartje even wilden synchroniseren, dan was alles in 1 min. opgelost.

    Gr.
    Robert Bakker
    Loewe leverancier.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina