1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Mail lijkt niet aan te komen

Discussie in 'Internet - Email' gestart door RJMulder, 22 nov 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Een kennis (ook Multikabel) heeft een aantal weken geleden een bestand naar mij gemaild. Dat heb ik niet ontvangen. Dus heeft ie het weer gemaild. En weer niet ontvangen. Kennis heeft virusscanner en de hele zooi uitgezet maar dat hielp ook niet. Naar een Gmail adres gestuurd, ook niets aangekomen. Geen melding ontvangen, helemaal niets. Ging ie een ander bestand mailen met dezelfde extensie en die kreeg ik wel, vreemd...
    Maandag heb ik iets naar mijn werk gestuurd, 2 mails, die heb ik niet ontvangen en thuis ook geen melding. Gister heeft een collega (heeft Multikabel) iets naar de zaak gestuurd (word of excel bestanden) dat is ook niet aangekomen en hij heeft thuis geen melding ontvangen. Is dit een bekend probleem?
     
  2. Ga naar webmail en verwijder alles in je verzonden items box, ook de box "verwijderde items" leegmaken. en indien mogelijk je Inbox.
    vervolgens nogmaals proberen eerst via je reguliere email programma een bericht verzenden aan je zelf. komt dat aan? prima, indien het niet aan komt dan een mail aan je zelf via webmail, komt die wel aan dan ligt het probleem in je pc (firewall, antivirus programmas etc.
    succes,
    Tom
     
  3. Zo te lezen gaat het aan de "verzendende" kant mis.
    Het zou kunnen komen door de virus-scanner van Multikabel. Als deze in de "hoogste beveiligings" stand staat, accepteert hij ook een aantal bestandsformaten niet ter verzending. Dit kun je bij de email-settings op de service-pagina instellen. Indien je een mail verstuurt zou ook die setting gebruikt worden. Indien je een mail verstuurt met een ander afzender-adres dan één van je normale accounts gaat de virus-scanner altijd in de hoogste stand en kun je geen "mogelijk-gevaarlijke" bestanden versturen, je kunt in dat geval beter je bestanden even inpakken als zip of zo voordat je ze attached. Controleer deze zaken dus even....

    Verder kan het natuurlijk zo zijn dat de email te groot is. Mails groter dan 10Mbyte (bij Multikabel dacht ik) worden ook niet geaccepteerd. Sommige mailservers accepteren maar tot 5 Mbyte.
     
  4. Max grote van 10mb klopt, maar dat is dus totale grootte van het mailtje!
    In de praktijk betekend dat dat de bijlage dan rond de 7,5mb plus minus maximaal kan zijn. beetje afhankelijk van wat er wordt verstuurd...
     
  5. Ik zal eens de Webmail opschonen op dan nog eens proberen.
    Voorheen kreeg ik altijd een melding van de mailserver als een bijlage bijv een exe file niet werd verzonden.
     
  6. Ik heb dit probleem met alle mailtjes die ik via multikabel wil versturen, ook zonder bijlage dus.

    Ik heb Outlook2007 en hij geeft netjes aan e-mail te hebben verstuurd, terwijl dit in werkelijkheid dus niet zo is.

    Me hotmail verstuurd ie wel gewoon middels Outlook, en me virus/firewall uitzetten lost het probleem ook niet op... :roll:
     
  7. Wat doet de webmail?
     
  8. via me webmail kan ik wel gewoon versturen.

    En in Outlook van me hotmail naar multikabel ook...
     
  9. hmm dan dus toch een lokaal probleem op je pc.
    Geen spamfilter die ergens de boel vasthoud?
     
  10. probeer eens met outlook-express (XP) of windows mail (Vista) die ook standaard op je pc zit, kun je dan wel versturen ?
    Kun je ook geen mails aan "jezelf" versturen ? (je @quicknet.nl adres)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina