1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan geen mailtjes versturen ............

Discussie in 'Internet - Email' gestart door biralu70, 16 nov 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben brandnieuw op Multikabelinternet!

    Mijn mailprogramma is Incredimail. Er kunnen daarmee op dit moment wel berichtjes worden ontvangen, maar niet worden verstuurd. En dat terwijl het (op Multikabel) wel volledig heeft gewerkt. De foutmelding die ik krijg is: 504 5.3.3 AUTH mechanism LOGIN not available.

    Ik heb al het nodige onderzocht aan de instellingen, maar misschien zie ik iets over het hoofd. Wie kan mij helpen?
    Alvast bedankt!
     
  2. Ik ken incredimail niet, maar aan de foutmelding te zien probeer je mail te versturen met een inlog-protocol. Dat moet je dus niet gebruiken, gewoon SMTP op poort 25 voor verzenden zonder authorisatie instellen.

    (ontvangen via pop3 uiteraard wel met inlog)
     
  3. Inmiddels kan ik ook weer verzenden. Ik heb daarvoor in Incredimail
    bij "Uitgaande mailserver" het vinkje weggehaald bij: Mijn server heeft verificatie nodig.

    So far, so good.
    Maar wat heb ik nu eigenlijk gedaan met deze actie? :P
     
  4. Nog even een kleine aanvulling.

    Kan deze actie kwaad??

    Hoor graag!
     
  5. De SMTP server van Multikabel gebruikt geen verificatie, daarom werkt dat niet als dat aan staat.
    Ik zie het dus als onhandig van Incredimail dat dit standaard aan staat...

    Outlook staat dit niet standaard bij aan, daarom hoor je die gebruikers veel minder over dit probleem.

    Het enige wat je nu hebt gedaan is er dus voor gezorgd dat je niet meer probeerd aan te melden bij een server die daar ook niet mee over weg kan. (erg simpel gezegd, maar hier komt het op neer)
     
  6. Ik snap het, bedankt voor de uitleg.

    Het is wellicht zo dat het ook in Incredimail niet standaard aanstaat, maar is aangezet omdat de SMTP server (ik leer snel!!) van onze vroegere provider (Het Net, dus KPN) daar wel om vroeg!!

    Groeten Peter.
     
  7. @biralu70

    Met andere woorden.
    je wilt de kroeg in, je hebt een NL wachtwoord.
    je staat voor de deur en roept in Russisch het wachtwoord.
    je komt dus niet binnen, ze herkennen het niet.

    Alles gaat er dus gecodeerd uit, dus die nooit aanvinken.
     
  8. Fout :lol: de SMTP is geheel open, dus juist helemaal geen wachtwoord vereist :wink:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina