1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen TV na afsluiting Internet

Discussie in 'Analoge TV - Algemeen' gestart door 2Bit, 13 nov 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vraagje.

    Ik heb bij multikabel 2 aparte klantnummers
    1 voor TV en 1 voor Internet.
    Nu is mijn Internetaccount afgesloten, niet eens door mijn eigen toedoen.
    TV is netjes betaald.
    Bel ik op naar Multikabel om te vragen waarom mijn TV het niet doet, zegt de mevrouw bij multikabel dat mijn TV is afgesloten omdat er een internetpost openstaat?? al 5 jaar gaat het apart en vandaag op 13 november niet meer..
    iemand anders hier ook ervaringen mee? en hoe kan ik dit het beste aanpakken?. want ik wil geen bundel.. ik heb juist internet en TV apart genomen omdat ik dat zo wil..
     
  2. Eerst maar even het formele deel van het antwoord, welke de Helpdesk ook wel had kunnen geven. Ik begrijp dat beide abonnementen op 1 en dezelfde naam en adres staan. U neemt 2 diensten af. Volgens de Algemene voorwaarden is voor beide diensten een kabelaansluiting vereist. Diezelfde AV laat MK toe de kabel af te sluiten bij "wanbetaling". Ergo ook al denkt u 2 aparte diensten af te nemen, via de kabel zijn zij toch gekoppeld.

    Onze ervaring is dat MK niet zomaar overgaat tot afsluiting. Daaraan voorafgaande hoort een briefwisseling plaats te vinden. Pas als daar geen reactie op volgt vindt afsluiting plaats.
    Als deze u niet heeft bereikt of als er bijzondere omstandigheden zijn dan valt er best met MK te praten. Zo dit het geval is kunt u per brief de situatie aan MK uiteenzetten of geef mij desnoods een berichtje met de situatie en uw adresgegevens door.
     
  3. Waar het om gaat is dat ik 2 aparte klantnummers heb bij multikabel.
    Als ik nu zou zeggen ik wil geen internet meer bij MK, ik stap over.
    Dan zou dat dus betekenen dat ik geen TV heb zolang ik dat internet niet heb betaald?.
    Ik heb echt 2 aparte klantnummers, ook al gaan ze over eendezelfde kabel, TV kan gewoon blijven werken als internet het niet doet, toch? :)
    En dat zou ook moeten, aangezien ik TV gewoon heb betaald.
    Het enige wat ik me kan bedenken is dat ze de TV dan ook maar afsluiten om een soort druk uit te oefenen,
    Ik ben verder zeer tevreden over MK, alleen de manier waarop ze soms dingen afdwingen is niet juist.
    Zo ben ik ook wel eens gebeld om 21:00 savonds dat er een rekening open stond, door een student die mij verder niet kon vertellen voor wat of hoeveel.. raar hoor.
    ik ga zo weer bellen met de helpdesk, en ik kan je verzekeren dat ik nu een heel ander verhaal krijg als eerst :)..
    Nogmaals het produkt is in orde, en dat er niet is betaald is natuurlijk dom, dat erken ik, maar geen reden om zo te handelen.

    Nog even een aanvulling.
    Mijn buurman is afgesloten omdat er 85 cent openstaat.. lol
    en dit is echt waar. belachelijk toch?
    ligt het aan de postcode soms :)
     
  4. Het is niet anders maar volgens mij is het abonnement toch echt gekoppeld. Immers: als je de tv opzegt heb je ook geen internet meer.
     
  5. Het is inderdaad mogelijk dat een klant 2 of zelfs meer verschillende klantnummers heeft. Om verdere moeilijkheden te voorkomen, vraag of ze er 1 van willen maken.
    En inderdaad - los van het aantal klantnummers - is dat een internetabonnement altijd gekoppeld is aan een tv-abonnement. kunt u niet los van elkaar zien.
    Indien er niet geincasseerd kan worden, komt er eerst per brief een herinnering gevolgt door 2 x een aanmaning, gevolgt door een telefoontje als laatste waarschuwing, voordat er afgesloten gaat worden.
    Omdat in dit geval de TV wordt afgesloten, is het gevolg daarvan dat er ook geen internetsignaal meer doorkomt.
    Daar MK met automatische financiele programma's werkt is de hoogte van een uitstaand bedrag niet relevant om een afsluiting (na diverse brieven zie hierboven) te krijgen. Dus een schuld is een schuld.
    er dient voor een product betaald te worden, dus niet betalen (ongeacht de hoogte) is geen levering van het product.
    hoop u voldoende uitgelegd te hebben.
    Met groet,
    Tom
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina