1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verdere harmonisering Casema, @Home en Multikabel

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Bozzo, 8 nov 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Denken jullie nou echt dat de mgv het kan tegenhouden dat de prijzen en produkten gelijk worden getrokken?
    Kom op dat is wel erg naief hoor...
     
  2. De quote kan ik even niet rijmen. Maar wat verwacht je nu eigenlijk ? Natuurlijk zijn wij niet blij met prijsverhogingen en al dat schuiven met en in pakketten. Alleen ligt dat allemaal niet zo simpel. Qua pakket samenstelling ervaart de een het als een zegen en de ander als een crime.

    Wel zie ik ook dat mensen met een gemiddelde cq. iets bredere interesse al snel moeten overstappen op een totaal pakket om aan hun trekken te komen. Aan het thematisch indelen van zenders in pakketten kleeft het nadeel dat als je het consequent doorzet je zelfs theoretisch helemaal geen "basis pakket" overhoudt. Nu dreigt inderdaad het basispakket te verworden tot een "rest pakket". Ik zou er voorstander van zijn om ook in dit basis pakket een doorsnee op te nemen van de diverse thema's.

    Waar loop je nu tegenaan ? Aan de ene kant het streven van MK om inkomsten te genereren, niet zo gek natuurlijk, want dat vormt de basis van ieder commercieel bedrijf. Aan de andere kant heeft de overheid hier duidelijk iets in laten liggen. Zoals er een verplichting bestaat om in het analoge (basis) pakket bepaalde zenders op te nemen ontbreekt dit voor digitale pakketten. (Alhoewel je impliciet als provider daar wel iets aan doet als je analoog afleidt van digitaal).
    Vanouds vormde het basispakket een soortement van "instap model". 't Is net als met b.v. auto's als je het instapmodel te veel gaat uitkleden en aan de andere kant ook nog eens de prijs gaat verhogen dan krijg je niemand meer in je zaak. Alleen met auto's ga je naar een andere zaak. Met RTV ligt dat helaas anders, wij mogen kiezen tussen een "Volvo" en een "Trabant".
    Het enige wat we kunnen is onze "dealer" er op wijzen dat onze "Volvo" waar we ook Volvo-prijzen voor neertellen op deze manier wel erg veel op een Trabant gaat lijken, iets waar ze dus niet trots op hoeven te zijn.

    Ik trek in deze de vergelijking ook graag nog even door naar internet. Daar zie je bij MK een min of meer nette reeks van modellen met navenante prijs en specificaties. Stuk voor stuk "Volvo's", waarom zou dat voor TV ook niet kunnen ?

    Maar je ziet dat we dus op moeten boxen tegen (ontbrekende) politiek, ontbrekende (serieuze) concurrentie (dus ook eigenlijk politiek) en commerciële belangen.

    De klacht die we ook regelmatig zien, waarom extra betalen voor ongevraagde extra's ? Ik ben bang dat het inherent is aan het produkt. Ook dat zien we bij onze "auto's". Het totale produkt is gewoon te veel omvattend om daarin ook een eindeloze variatie in de accessoires aan te brengen. De enige oplossing zou zijn om deze allemaal in de "losse verkoop" te gaan gooien, maar dat pakt dus duurder uit voor die mensen die dat wel willen hebben. Tenzij natuurlijk iedereen dat onzin vindt.

    Nogmaals je zal ons nooit zien mee speculeren, wij zullen hooguit zeggen dat we zaken gaan uitzoeken, maar liever nog nadat we hebben uitgezocht, zodat we weten waar we over praten. Wij speculeren alleen als ons informatie wordt onthouden omdat we tenslotte toch ergens vanuit moeten gaan.

    De brief van Yoram riep al met al zoveel vragen op dat we meenden eerst achter nadere informatie aan te moeten gaan. Overigens zijn er nog genoeg vragen en onduidelijkheden over. Doordat plannen op het laatste moment zijn gewijzigd is ook MK/Zesko nog volop bezig, maar ons is uitdrukkelijk toegezegd dat de MGV tijdig wordt geïnformeerd en de gelegenheid krijgt zijn zegje te doen.

    Overigens, wees even voorzichtig met het interpreteren en conclusies te trekken uit info op de diverse websites van de Zesko partners, die zijn naar mijn idee niet helemaal bij zo her en der en zeker ook nog niet consistent. Slordig inderdaad, maar ik neem aan dat daar met man en macht aan wordt gewerkt.
     
  3. Goed verhaal BenJ, alleen vind ik de vergelijking met auto's een beetje scheef.
    Als je alle opties er later in gaat bouwen krijg je het lang zo mooi niet en duurt het veel langer omdat eerst dan de halve auto open gesloopt moet worden.

    Bij kabeltv (digi of analoog) zou je kunnen denken aan een lijst van alle zenders die de aanbieder heeft, die je kan aanklikken en navenant betalen.
    Dat moet met de huidige technieken niet moeilijk zijn.
    Let wel: Ik heb het niet over pay-per-view maar een lijst op internet waar je je pakket zelf kan samenstellen.
    De techniek is er klaar voor.

    Als voorbeeld gebruik ik altijd het Totaalpakket van MK.
    Ze kunnen binnen een dag je van het gehele totaalpakket voorzien na je aanvraag (telefonies) maar om eraf te komen moet je een maand van tevoren opzeggen en dan maar hopen dat het er ook af is en uit hun administratie verdwenen is, binnen die maand.

    Hoe is het eigenlijk met onze Scientific Atlanta box ?
    Al enig nieuws wanneer dit eindelijk beschikbaar (lees: toegestaan door MK) komt? Ze liggen er al klaar voor heb ik gezien, alles wat nodig is is de smartcard van MK.

    Hans.
     
  4. Ja da's het gevaar van beeldspraak, die is bijna altijd lek te schieten.

    Het is niet een kwestie van techniek maar policy. Het risico voor sommige aanbieders daarbij is dat sommige daarbij wel eens buiten de boot kunnen gaan vallen. Nu worden ze in een pakket gestopt en liften dus in wezen mee of we nu kijken of niet. Voor ons als kijkers zou dit een puik alternatief zijn en uittekend passen binnen het concept van Video On Demand. Alleen krijgen waar je om vraagt.

    Hmm, grappig idee eigenlijk als je dit door trekt en via je PC aangeeft welke je kanalen je wilt zien kan je dat natuurlijk ook in en uitschakelen op het moment dat het jouw goeddunkt. Dus kan je de kanalenkiezer en vervolgend de hele Tuner eigenlijk ook wel uit de TV laten.

    In de praktijk zal je gaan zien dat klanten veel minder aanvinken dan dat ze nu krijgen. Om als provider nog een beetje inkomen te garanderen/genereren zal deze dan ongetwijfeld verlangen dat je je voor een langere periode op zo'n zender abonneert en betaalsystemen moeten worden gehanteerd in de trant van bv. 1 zender voor pak 'm beet 15 €; 2 zenders ieder 7,50 €; 3 zenders ieder 5,- €. Dit is natuurlijk een heel extreem voorbeeld maar als je even doordenkt dan is m.i. het huidige systeem met een basispakket en keuzepakketten een redelijke tussenvorm. Alleen moeten we wel kunnen steggelen over wat er in die pakketten wordt aangeboden. Ik krijg nu een beetje het "Veronica gids gevoel", aan de ene kant wil ik dat blad niet missen maar ze douwen het wel voor tweederde vol met in mijn ogen (reclame en goedbedoelde) rommel die ik niet wil lezen. Aan de ene kant weet ik dat zonder die reclame rommel dat blad een stuk duurder zou zijn, aan de andere kant erger ik me groen en geel.

    Ik weet niet beter dat Casema sinds mei vorig jaar er mee in zee zou gaan, deze heeft het voortouw. Hoe het daarmee verloopt heb ik geen zicht op. Misschien dat Anonymous een tip van de sluier kan oplichten.
     
  5. ...nog even los van alle extra kosten e.d. Wordt het product er nu beter op? Zijn we van alle problemen verlost welke afgelopen jaar hebben gespeelt? Firmware updates welke keer op keer uitstel hebben gekregen, vastlopen van decoders, totaal geen beeld hebben op zenders, bellen met de helpdesk totaal geen zin heeft, enz...enz..
    In mijn beleving is het product op sommige punten absoluut de stijging in de kosten niet waard.

    Het vervelende is dat je niet zo 1,2,3 kan overstappen op een ander product, mede doordat vele een eigen decoder ( a 250 euro of meer ) hebben aangeschaft, of vast zitten aan andere aspecten.

    Vorige jaar zijn de losse kanalen al in een pakket gestop, hierdoor zijn sommige van 0.50 naar 4,- euro gegaan, nu weer een 10,- of 15,- hier en weer wat extra's daar....

    Wie kan mij nog een bedrijf noemen die hier ongestraft mee weg kan komen. Binnen 1 jaar voor vele zo'n verhoging kan doorvoeren ( kabinet niet mee nemen ).

    Ik wacht medio 2008 af komt er dan toch een ander verhaal uit ben ik hier ook weg...
     
  6. Dat kan niemand van te voren weten, maar alle wijzigingen zijn om te verbeteren, nooit om achteruit te gaan logischerwijs.
    Volgens ITIL is ieder opgelost probleem wat terugkomt een nieuw probleem, als we dat nou aanhouden is dit een volmondig ja :wink:
    Multikabel maakt geen enkele firmware zelf, ze testen deze alleen en als er een fout in zit wordt die natuurlijk niet verspreid.
    Te algemeen, kan soms fout van Multikabel zijn, maar kan ook bv een slechte decoder, of toch slechte firmware zijn.
    Les 1 hoe iedere helpdesk waar dan ook werkt: Als je niet belt bestaat er geen probleem, en als er maar 1 belt heeft het geen prioriteit omdat duidelijk niemand problemen ondervind.
    Ik ben benieuwd naar de berekening, en hoeveel jij dan nu meer gaat betalen.
    Dit zie je meer mensen roepen, ik snap het idee wel, maar is een flut argument. Die decoder kan je verkopen waardoor je het verlies kan beperken. Als je dan heel veel meer moet betalen wat immers de reden van het overstappen dan is kan je simpel uitrekenen hoe lang het duurt om het verschil terug te verdienen. Of dat het toch niet de moeite is van het overstappen.

    Net als stukje omhoog, ik ben serieus benieuwd naar je berekeningen, ik denk dat het wel meevalt, maar aan jou natuurlijk om het tegendeel te bewijzen :wink:

    Dit vroeg ik me van de week ook af. ik zat toen wat te rekenen en te denken aan de periode een paar jaar terug dat de NS zo op de vingers werd getikt. Men sprak toen niet over het bedrag, maar over de verhoging procentueel gezien die nogal fors bleek. Groot verschil is natuurlijk dat dat alle reizigers trof, en dit maar een deel van de klanten.

    Ik ben benieuwd naar je berekeningen, dan zal ook ik waarschijnlijk wat beter je totale bericht begrijpen! :)

    Ik wil je absoluut niet aanvallen met deze quotes zo, maar je tekst riep erg veel vragen bij mij op...
     
  7. Wat ik me dan afvraag AC, waar ga je dan heen ?
    Hoe ga je dan TV kijken?
    Digitenne ? Laat me niet lachen....
    Canal Digitaal ? Precies hetzelfde en een stuk duurder, moet je steeds de vogelpoep eruit scheppen en als het sneeuwt de sneeuw eruit halen, lijkt me ook niet lekker.

    Dus...wat ga je dan doen ?
     
  8. Reactie:
    1 - Wijzigingen zijn altijd ingegeven om een verandering door te voeren. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor de klant een verbetering gaat opleveren.

    2 - Als een problem is opgelost zal er eerst een nieuw repeterend incident moeten ontstaan en worden gelogged om van een nieuw problem te kunnen spreken. Als dit het oude problem blijkt is het niet opgelost en zal er opnieuw moeten worden gekeken naar het vorige problem.
    (ps het incident moet trouwens eerst zijn gesloten om van een problem te kunnen spreken )

    3 - De firmware wordt niet gemaakt door MK dat is correct. Alleen worden de specs en eisen niet altijd duidelijk bij de leverancier van de decoders kenbaar gemaakt, of worden de specs aangepast bij een volgende release van de firmware. (humax 9200)

    4 - Mij maakt het niet uit waar de fout zit. Ik koop een apparaat met oke keurmerk van MK, heb een installatie van MK en het geheel werkt niet. Melden maakt niet uit er komt geen structurele oplossing. (alleen workarrounds zodat de incidenten gesloten zijn, maar problems staan open)

    5 - Als niemand belt bestaat er geen incident, problemen kunnen wel bestaan. (definities van ITIL)

    6 - Ik kan pas 100% zeker zijn van mijn stijging van de kosten bij de eerste factuur, maar opbassis van wat ik nu weet stijgt mijn rekening van MK maar heb er niets extras voor of een verbetering van de service.

    7 - Waarschijnlijk weet je net zo goed als menig ander dat het wederverkopen van decoders altijd een groot verlies zal opleveren en daardoor een desinvestering zal zijn. Maar als consument zit je dus ergens wel in een twee strijd...blijven zitten en accepteren, of reageren op de situatie en verder kijken. Tuurlijk is het argument vanuit beide kanten anders uitteleggen, maar dat heb je nu eenmaal bij een dienstverlening.

    8- Om de bereking te maken zal ik kijken naar de oude facturen. Voorheen twee losse kanalen, welke nu in twee pakketten zitten. Maar zal de exacte info er bij zoeken, maar weet zeker dat ik per maand ( vanaf vorige jaar ) zo'n 4 euro meer ben gaan betalen als begin 2007 omdat het niet meer mogelijk was om deze twee kanalen appart aan te houden. Ik had natuurlijk een keuze...

    ---------
    Ik voel me niet aangevallen, het is een discussie forum...
     
  9. Daar ga ik me de komende maanden op inlezen. Ik heb nog even :wink:
    Mogelijk is het interactive tv van KPN wel wat...ik weet het nog niet. Wat ik wel weet is dat ik steeds meer baal van het gedoe van de kabelmaatschap. Ik bedoel niet dat het allemaal elende is, maar het werkt niet altijd 100%, maar er wordt wel diverse malen geswitched en aangepast en het wordt (over het algemeen) alleen maar duurder en minder duidelijk....

    en ja waarschijnlijk heb je dat ook elders, maar was tot een jaar geleden tevreden over MK en alle specials. Nu is het gewoon 1 van de spelers en met de zelfde problemen en beleidszaken als alle andere. Dat vindt ik jammer en dat moet toch ook gezegt worden.

    Met andere woorden: ik overweeg weg te gaan omdat ik van MK meer verwacht en altijd heb gekregen, maar daar lijkt nu sinds een tijdje een eind aan gekomen te zijn. Spijtig...
     
  10. Eerlijk is eerlijk, er zijn ook positieve kanten aan de nieuwe indeling, :) want toen ik de radiozenders even checkte net kwam ik er achter dat de "reguliere" radio kanalen nu dus ook digitaal te ontvangen zijn. :D
    Hierdoor krijgen we nu 99 radiokanalen via de box binnen :!:

    Raar is wel dat Multikabel hier geen melding van maakt in de brief aan de klanten, omdat dit de prijsverhoging voor mensen met keuzepakketten of het totaalpakket zou kunnen verklaren. :wink:

    Enige TV zender van de nieuwe kaart die nog ontbreekt is Fan TV.
    Weet iemand of Multikabel daar nog mededelingen over heeft gedaan...?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina