1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door bossie, 1 nov 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Of liever het gebrek aan snelheid.
    Ik heb een powerbundel die 12Mbps down en 1.5Mbps up zou moeten geven.
    Ik heb gemeld bij klantenservice dat ik vind dat mijn verbinding traag is.
    Men heeft mij het advies gegeven om in de veiligemodus en zonder randapparatuur het proggie MGV verbindings tester te draaien.
    Helaas ik kan alleen met die tool testen met xs4all en niet met MK.
    Dus heb ik een test gedaan via speedtest.net
    met dit resultaat.
    [​IMG]
    Ik heb ook een adsl2 verbinding 4Mbps/750kbps van tele2 en die presteert onder de zelfde omstandigheden als volgt:
    [​IMG]

    Multikabel wil niet ingaan op mijn klacht en stuurt mij met nietszeggende antwoorden steed het bos in.
    Ben ik onredelijk dat ik vind dat MK prut levert?

    grt Piet.
     
  2. Piet, vergelijk nooit een adsl verbinding met een kabel verbinding, de jouw bekende appels en peren.
    powerbundel geeft circa 10 a 11 Mb, als je vindt dat je daar ruim onder zit, doe dan wat de HP je vraagt: 3 metingen, ongeveer 10 minuten tussenruimte, op hun speedtest, geen router er tussen en bij voorkeur in de Windows safe mode.
    Wel al je anti-virus en anti-spyware software uitschakelen en dan kom je met min-of meer redelijke getallen.
    die geef je als klacht door aan de HP.


    oh, ja, nu zie ik dat je ping vrij hoog ligt.
    doe ook een modem reset (van de spanning af halen) en doe verder ook wat Cees alsl advies geeft.
    met groet,
    Tom
     
  3. hmm, het plaatje van je resultaten van Multikabel staat er niet bij dus het is niet duidelijk. Maar als je op die test-server (http://speedtest.net) ipv de door jou gebruikte testserver naar brussels test zou je toch boven de 10Mbit uit moeten komen. Als ik dat nu doe zie ik dat tenminste ook.

    Je kunt ook eens de online speedtest van Multikabel proberen:
    http://speed10.multikabel.net/speedtest.php

    Wel even je juiste abbo-gegevens invoeren, anders krijg je een te klein testbestand. Wat geeft deze aan als download snelheid ??

    Sommige routers en ook internet-security of virus-scanners kunnen je snelheid negatief beinvloeden, vandaar soms het advies om in veilige modus te testen, maar je zou ook de speedtests eens kunnen doen en dan even tijdelijk je virus-scanner uitzetten. En eventuele routers er tussen uit halen.

    Wat voor resultaten zie je dan op de genoemde test-sites ?
     
  4. Ook naar brussel heb ik dezelfde resultaten.

    Het resultaat, zonder virusscanners en router, in velige modus:
    [​IMG]

    @tomirene:
    Kun je me uitleggen waarom je kabel en ADSL niet zo mag vergelijken?

    alvast bedankt voor jullie antwoorden.

    grt Piet.
     
  5. vwb adsl: je doet dan een test via verschillende media, maar ook naar verschillende servers.
    nu heb ik dezelfde testen als jij gedaan en ik met Power schommel rond de 11 Mb. MAAR mijn ping is 11ms.
    Ik zou morgen de HD bellen en vragen dat ze je modem goed uitlezen, vooral de ping en of ze afwijkingen zien in de TX waarden van zeg de laatste 2 weken.
    En laat ze het opnemen als klacht.
    gr.
    Tom
     
  6. Dat is inderdaad veel te laag. Geef de resultaten van deze test even door aan de helpdesk.

    Kan dus je verbinding zijn, (je modem of een slecht kabelsignaal) of een slechte netwerk-kabel. Als je met dezelfde netwerk-kabel op je adsl verbinding geen klachten hebt lijkt me dat laatste onwaarschijnlijk. Die test via je ADSL doe je met dezelfde computer ?

    Je zou ook voor de zekerheid deze test nog even kunnen doen op een heel andere tijd, bijvoorbeeld smorgens. Is je speed dan wel constant en goed dan is er een capaciteitsprobleem in je wijk/regio. Dat komt normaal gesproken bijna niet voor omdat er capaciteit uitgebreid wordt nog voordat het "vol" zit. Dat kan in ieder geval opgelost worden, net als een slecht signaal of defect modem.

    Dus met deze resultaten weer naar de helpdesk bellen en vragen om het nummer van de call dan kun je er later weer naar verwijzen als het nodig is.
     
  7. Dat is niet correct Tom, beide tests zijn naar een server in Sittingbourne.
    En wat betreft de verschillende media:
    10 Mbps via ADSL is toch net zo snel als 10 Mbps via cable.
    Wat mijn verwondering wekte is dat 4Mbps ADSL grofweg het zelfde resultaat gaf als 12Mbps cable.
    Dat begrijp ik niet.
    Jan dat is heel wat beter.
    Ga ik zeker doen, want via e-mail werkt het niet.
    Alvast bedankt voor het mee denken.
    Worddt ongetwijffeld vervolgd.

    grt Piet.
     
  8. Lees ook wat Cees geschreven heeft.

    Tom
     
  9. Er is een keer een monteur geweest voor mijn digitale tv en die heeft het signaal gemeten.
    Hij zei toen dat het qua veldsterkte "op het randje" was.
    Ik heb toen gevraagd of hij dat zou melden, zodat er ergens een "kraantje" verder open gezet zou worden.
    Maar nee dat deed hij niet daar moest ik maar een afzonderlijke klacht van maken.
    Mijn digitale ontvanger was defect en ik zou een nieuwe ontvangen, meer mocht ik niet verwachten.

    Neen het is 24uur constant het zelfde, dat had ik al geprobeerd.
    Ik ga zeker bellen.

    grt Piet.
     
  10. Zonder incident geen klacht, ik zou dus maar eerst een incident laten loggen :wink:

    EDIT: uhh zie nu pas dat hij dat allang had gedaan :oops:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina