1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Lipsync probleem op Panasonic decoder

Discussie in 'Digitale TV - Irdeto ontvangers' gestart door hansdegit, 15 okt 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds de overgang naar het Casema signaal, heb ik op willekeurige tijdstippen en bij willekeurige zenders het probleem dat het geluid en beeld niet synchroon lopen.

    Weet iemand waar dat aan kan liggen? Ik heb de Panasonic decoder.
     
  2. Dat heb ik met de Humax 9200i ook af en toe gesignaleerd. Lijkt me niet aan de decoder te liggen maar eerder aan de aanleverende partij...

    gegroet,
    Rob.
     
  3. Had ik deze week ook met de Humax 9200i (BBC4).
    Na even terugspoelen bleek het probleem vrijwel verdwenen te zijn.
    Dit wijst volgens mij dus wel op een decoder / pvr probleem.
     
  4. @Anoniem

    Hoe staat het met de software update....?

    Of anders, waar kan ik ondertussen (een deel van) mijn aankoop bedrag terug vorderen. Het apparaat heeft immers een technische levensduur van zeker 10 jaar. Daar @home het nog steeds niet voor elkaar heeft om deze goed te laten werken ben ik er toch wel van overtuigd dat zij dit nu op uiterst korte termijn moeten oplossen (we wacht immers al extreem lang op de tig maal beloofde update) of anders financieel de bezitters moeten te gemoet komen.
     
  5. Dit is een bekend probleem van de Panasonic decoder. Daar kan @Home weinig aan doen, behalve zeuren bij Panasonic om een update, en dat zullen ze heus wel doen...
     
  6. Op zichzelf kan @home er misschien weinig aandoen, maar richting ons zijn zij de "ondersteunende partij". Het gaat hier immers om een door hun "ondersteunde" decoder waar ze zich iedere keer op beroepen.

    Nu zijn er al vanaf dag 1 problemen met de panasonic: Vast hangen, beeldformaat, lip sync, gaten in epg etc. Update na update werd probleem opgelost,m als we geluk hadden, en ontstond probleem 2 etc...
    Nu er blijkbaar nog steeds problemen zijn om de software in orde te krijgen, ja het probleem met de software bedrijfjes etc is me bekend, wordt het denk ik gewoon tijd dat @home echt ingrijpt en niet "er komt een update".

    € 99,- weggooien voor iets dat nog steeds niet werkt vind ik gewoon nie acceptabel.
     
  7. @ Anoniem, hopende op een reactie van u.

    Ik heb, uiteraard, mijn klacht ook via de officiële kanalen naar @home / zesko gestuurd. Het antwoord dat ik daar ondertussen van gekregen heb is echter erg krom.
    Er wordt geschermt met: "wij maken geen software", "de decoder is niet bij ons gekocht" en "de garantie van 2 jaar is voorbij".
    Op dit antwoord heb ik inmiddels weer via de officiële klachten kanalen weer gereageerd maar toch wil ik het hier ook even doen.

    Deze antwoorden vind ik korm omdat:

    Wij maken geen software.
    De software wordt als we het letterlijk nemen inderdaad niet door @home gemaakt maar door de leverancier, maar dit gaat wel in opdracht en samen spraak met @home.

    De decoder is niet bij ons gekocht.
    Die van mij niet nee, maar vele anderen hebben de bewuste Panasonic wel bij @home gekocht.

    De garantie van 2 jaar is voorbij.
    Hoe vaak is er ondertussen niet al een uitspraak geweest dat niet een tijdsduur op een papiertje bepalend is maar de technische levensduur die men van een product mag verwachten. Welke voor tv's en veel van de aanverwante producten toch wel op 10 jaar gesteld wordt.

    Meeste kromme aan het hele verhaal.
    Mijn, en die van vele anderen, decoder is niet defect. Tot een flinke tijd geleden was er op het vast hangen van de nu/straks dan wel epg eigenlijk niks erstig mis met het apparaat (breedbeeld probleem even buiten beschouwing). Pas nadat er, om het signaal etc te verbeteren, iets aan het signaal gedaan is door @home / zesko zijn de lipsync problemen ontstaan.
    Mijn decoder is technisch nog altijd in orde, voldoet ook nog steeds aan de certificering maar werkt niet meer zoals deze hoort... Wie is er dan aansprakelijk dat het goed werkt. In mijn ogen de partij die de certificering afgeeft. Niet de gebruiker, niet de leverancier en niet de fabrikant...

    Ik ben dus van mening dat @home / zesko de plicht heeft om de bezitters van de Panasonic een fatsoenlijke oplossing moet aanbieden.
     
  8. Ik voel me hier niet geroepen om op het punt van aansprakelijkheid in te gaan, dat is wat mij betrefd meer een onderwerp voor juristen in deze specifieke situatie.
    Ten aanzien van de product verantwoordelijkheid neemt Panasonic nog steeds die verantwoordelijkheid, hoewel dat voor de gebruiker nog niet geleid heeft tot een oplossing. Het probleem is dat de toeleverancier niet meer bestaat en dat Panasonic op zoek is naar een andere software leverancier die ervaring heeft met het platform (6 jaar oud) en de garantie wil geven om de bestaande software aan te kunnen passen / bugs te fixen. Dit project loopt al enkele maanden en ik heb helaas nog geen zicht op een software release op korte termijn.
     
  9. In ieder geval alvast bedankt voor iets van een antwoord.
    Ik wil en zal u er niet op aanspreken of verantwoordelijk voor stellen.

    Ik hoop alleen dat u er meer druk bij de verantwoordelijke bij @home / zesko op kan leggen om tot een oplossing te komen. Dus ook over wie er wel aansprakelijk voor is.

    De "normale" klanten service doet immers alsof het probleem bij mijn decoder / installatie ligt en dat ik dus maar elders met mijn klacht moet zijn. Dit terwijl de decoder technisch nog altijd in orde is, confrim certificering, en @home / zesko het lipsync probleem zelve wel erkent.
     
  10. @ Anoniem,

    Misschien dat je er binnen de klantenservice nog even op moet wijzen hoe het nu zit met dit probleem.

    Er gaat nu nl iemand bij mij langs komen om het signaal in de meter kast aan te passen want dit zou het probleem bij mij veroorzaken aldus de klanten service....:?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina