1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

internet valt weg

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door george!, 11 okt 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. heb sinds twee dagen multikabel en heb gelijk een probleem
    alles werkt goed tot een een minuut of dertig als ik dan een pagina wil openen dan krijg ik in het scherm een verbindingsprobleem
    als ik dan de lan verbinding uit en aan zet werkt het weer
    volgens de helpdesk de netwerkkaart opnieuw installeren
    heb ik gedaan probleem blijft
    als ik mijn router erbijzet heb ik hetzelfde probleem alleen is de verbinding tussen pc en de router goed en als ik dan router uit aan zet werkt alles weer hetzelfde geld als ik het modem uit en aanzet
    het lijkt wel of er in het kabel modem iets mis gaat wie heeft er advies??
    heb trouwens een motorola 5121 e modem
     
  2. Als je met een router hetzelfde hebt, is het in ieder geval niet de configuratie van je netwerkkaart, want je zet dan eigenlijk een andere netwerkkaart aan je modem en die heeft dan hetzelfde probleem.

    Heeft het in het begin wel langer gewerkt of is dit sinds kort ?

    Het klinkt een beetje of modem defect is (zie onder) of dat je ip-adres niet vernieuwd wordt. Als je de eerste keer met je computer of router online komt, krijg je een korte leasetijd, na (dacht ik) een half uur of zo gaat je computer de lease vernieuwen en daarna hou je dat ip-adres vast en krijgt een leasetijd van 45 dagen of zo.

    Je moet dus wel zowel IP als DNS en gateway op automatisch verkrijgen hebben staan.

    Verder neem ik aan dat je het modem wel hebt aangemeld met je ontvangen code de eerste keer, anders zou je helemaal niet op internet komen, alleen op de aanmeld-site van Multikabel.

    Als je de router aansluit in plaats van je computer moet je de modem altijd even uit en weer aanzetten zodat hij reset. Omgekeerd ook.

    Even om vast te stellen of je modem stuk is:

    Als je na een half uur geen verbinding meer hebt, kun je dan nog wel in de setup pagina van het modem komen??

    Dat doe je door naar http://192.168.100.1 te gaan (klik daar maar op en je ziet dan afhankelijk van het type modem een scherm. Wat daar staat is niet zo interessant, wel of je daar uberhaubt dan iets ziet. (status- dan wel een inlogscherm of helemaal niets als de verbinding niet werkt)

    Als je alleen de PC aangesloten hebt en het werkt niet meer, wat zie je dan als je in een dos-venster het commando: ipconfig /all invoert ??
    (mocht je weten hoe je dat doet met een dos-venster tenminste, anders eerst maar even antwoorden op de eerste vragen)

    Het zou kunnen dat je modem defect is, ik heb bij een kennis hetzelfde probleem meegemaakt na een blikseminslag in de buurt. Het modem werkte, maar na een tijdje (misschien als hij warm werd of zo) werkte de verbinding tussen computer en modem niet meer, de ethernet poort van het modem was blijkbaar half-stuk of zo. In dat geval zou je dan ook de status-pagina van je modem niet meer zien, of het inlogscherm. Zie je die wel, maar is er nog geen internet, dan is misschien het modem zelf offline en heb je een probleem met je kabelsiginaal.

    Als de helpdesk wel je modem gewoon kan zien als je dit probleem hebt, zal het vermoedelijk de ethernetpoort van je modem zijn. Het zou dan ook je netwerkkaart kunnen zijn, vandaar de opmerking van de helpdesk, maar aangezien je met een router hetzelfde hebt denk ik dat het in dat geval dus aan je modem ligt.
     
  3. hoi

    ik heb het al vanaf het begin (2 dagen) ik zal morgen even kijken in het modem zoals je schrijft
    ga nu naar mijn bedje morgen gaat om 06.15 weer de wekker
    alvast bedankt voor je info
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina