1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

E-mail vanuit buitenland versturen

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Heriet, 26 sep 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste,

    Ik zit in Engeland op een netwerk....alles werkt gewoon ik kan alleen geen e-mail versturen want dan krijg ik deze melding:


    Bij taak POP3.quicknet.nl - Bezig met verzenden is een fout (0x80042109) opgetreden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

    Komt dit omdat ik in het buitenland zit....mail heeft het altijd goed gedaan....of kan je deze mail in het buitenland niet gebruiken....is er misschien een adere manier om deze wel te gebruiken....

    Ik hoop snel van jullie te horen...

    Grt Frank
     
  2. Volgens mij moet je ook pop.quicknet.nl instellen.

    Gr. Eric
     
  3. heb ik net geprobeerd....inoutlook maar helaas geen succes....

    (ik heb bij smpt voor uitgaande mail: pop.quicknet.nl geprobeerd en pop3.quicknet.nl geprobeerd....beide geen succes...)
     
  4. Voor inkomende e-mail: pop.quicknet.nl
    Voor uitgaande e-mail: smtp.quicknet.nl

    Dat zijn de juiste instellingen en zouden het gewoon moeten doen.

    Eric
     
  5. Volgens mij kan het ook aan de netwerkinstellingen liggen waar je op dat moment op zit.
    Op mijn werk accepteert onze firewall geen uitgaande smtp connecties anders dan via de eigen mailserver.
     
  6. Frank,

    dit "probleempje" kun je nalezen op:
    http://support.microsoft.com/kb/813514/nl
     
  7. Je kunt nooit mail versturen via de smtp server van je eigen provider als je zelf op een ander netwerk zit. Dit in verband met beveiliging voor spam en zo. Je kunt wel via pop.quicknet.nl je mail ophalen, maar voor het versturen van je mail moet je de smtp server van de provider die je gebruikt om te internetten gebruiken. Dus misschien iets van smtp.bt.co.uk gebruiken bij de smtp server. Dat moet je dus even navragen bij je engelse internet provider.

    Dit is dus niet iets speciaals van Multikabel/Quicknet maar geldt voor (bijna?) alle providers ter wereld.

    Als alternatief kun je wel mail versturen via webmail bij Multikabel.
     
  8. Oeps, dat is het vanzelf. Lekker dom dat ik daar niet aan dacht. :(
     
  9. jep tis opgelost! tnx!!!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina