1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet verbindingsproblemen met power abonnement

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Voortvander, 20 sep 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Daarom is het belangrijk om vast te stellen of het "intern" wel goed gaat (speedtest/newsserver enzovoorts). Gaat het intern ook minder, dan is er iets met je eigen verbinding of is je lokale segment toe aan een capaciteitsuitbreiding.

    Het hoeft verder (als het extern is) nog niet eens de capaciteit van het door Multikabel beheerde knooppunt te zijn, maar kan ook gewoon door drukte op de server waar je heen gaat komen, of een lijntje daartussen wat buiten verantwoording/beheer van Multikabel ligt.

    De mensen die je hier de laatste tijd ziet klagen hebben ook snelheidsdips op de newsserver/speedtest-server en hebben dus last van iets 'lokaals' zo te zien.

    Als je bang bent dat de multikabel speedtest niet de werkelijke snelheid aangeeft omdat hij het te druk zou hebben, moet je meerdere bronnen tegelijk gebruiken. Dus bijvoorbeeld het 100Mbyte bestand op de speedtest server downloaden en tegelijk met maximale verbindingen van de newsserver en nog een groot bestand downloaden van extern. Tel dan de 3 snelheden op. Is die totale snelheid veel hoger dan wat de speedtest server aangeeft, heeft die een capaciteitsprobleem en niet je verbinding. Is het ongeveer gelijk dan ligt het niet aan die speedtest server.
     
  2. Ik zit ook in 1702. Heb inderdaad vooral 's avonds via de Newsserver een download snelheid van ongeveer 150 kB/s, terwijl deze altijd rond de 1,5 MB/s heeft gelegen sinds de laatste snelheids verhoging. Ook de internet pagina's laden gaat traag en de verschillende speedtests verschillen veel, 60 kB/s - 600 kB/s, maar is niet wat het ooit geweest was. Heb gister avond geprobeerd via SMS-usenet te downloaden en toen was er een stabiele download snelheid van ongeveer 500 kB/s... ik snap het niet meer... :oops:
     
  3. In ieder geval voor iedereen die deze problemen heeft is het advies om hiervan wel een call te laten maken bij de helpdesk. Wel vermelden dat het alleen op bepaalde tijden gebeurt.
     
  4. De info komt van 19/10/2007 dus is zeer recent.
     
  5. Jottum, net even de site van MK weer eens bekeken omdat het niet zo snel loopt (zocht naar het helpdesk nr om te vragen hoe het er mee staat) en zowaar zag ik deze melding:

    Type Internet Storingen
    Status Open
    Ticket MK879957
    Starttijd 01/10/2007 00:00
    Eindtijd
    Betreft Storing in Regio Heerhugowaard
    Impact Instabiele en/of trage internetverbinding in de volgende plaatsen: Regio Heerhugowaard
    Oorzaak
    Oplossing In onderzoek
    Extra Info Tijdens de avonduren kan het voorkomen dat de downloadsnelheid die bij uw abonnementsvorm hoort niet gehaald wordt.


    Gelukkig wordt het erkent dus.....
     
  6. De discussie over snelheidsproblemen die mogelijk door Multikabel Internet Security veroorzaakt worden heb ik even gesplitst uit deze draad en in een nieuwe discussie gezet, deze kun je hier lezen. Als het dus over snelheid in combinatie met de firewall/virusscanner gaat dan daar even melden.
     
  7. Inderdaad wordt het erkent tis nu dus echter al weer 4-11 dus we zijn alweer bijna een week verder !!! (postcode 1705)
    Ook ik dus hetzelfde probleem probeer nu een film te downen die er volgens grabit 12 uur over gaat doen :( :(
    We betalen toch niet voot jan met de korte achternaam of hoe is het nou ?

    Groetjes Metal

    PS tis nu 14.50 uur dus het gegeven dat de problemen alleen savonds zijn is l*lkoek
     
  8. Het is op drukke tijden minder, dus blijkbaar een capaciteits probleem. Ik vermoed dat het op werkdagen overdag dus sneller zal zijn en in het weekeinde overdag langzamer. De omschrijving van de storing is dus niet helemaal goed. :wink:
     
  9. Afgelopen vrijdag nogmaals met MK gebeld.
    Er worden binnen afzienbare tijd versterkers bijgeplaatst in HHW.
     
  10. Thx Cees en Mid voor het meedenken en de info zover,.

    Groetjes
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina