1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet verbindingsproblemen met power abonnement

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Voortvander, 20 sep 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het vreemde is wel dat monteurs van Multikabel en Medewerker Assurance juist niet hun eigen speedtest site gebruiken maar je laten testen op andere sites ?

    De monteurs die ik over de vloer heb gekregen zeggen dat deze niet altijd betrouwbaar is qua meeting, door drukte, zware downloads etc.

    De monteurs testen zelf vaak toch met speedtest.nl en via een mailtje wat ik keurig kreeg van MK mbt mijn snelheidsproblemen van vorige week zag ik dat ook zijn weer een andere site gebruiken.

    Misschien handig om bij snelheidsproblemen ook de andere twee sites ook te gebruiken zodat je zeker weet wat je snelheid is.

    Hieronder de reactie van een Medewerker Assurance die ik dus kreeg.

    U heeft enige tijd geleden melding gemaakt van traag internet.
    Volgens onze gegevens zou dit moeten zijn opgelost.
    Ik wil u vragen even te testen op http://speedtest.glaslokaal.nl/speedtest4.php
    Als het niet in orde is kunt u mij dat dan even laten weten via een reply, met een screenshot van bovenstaande speedtest?


    Dit alles natuurlijk puur ter informatie.
     
  2. En wanneer kreeg je deze info ??

    Er is enige tijd geleden een capaciteitsprobleem bij de eigen speedtest-server geweest waardoor er dus soms ten onrechte een slechte speed getoond werd. In die tijd werd wel eens gevraagd om een andere te proberen. Maar sinds een aantal weken is de speedtest-server aangepast en heeft nu genoeg capaciteit.

    Stamt jouw info dus van een week of 3 of eerder, dan zou dat kunnen kloppen en geldt het nu niet meer. Is het wel recent dan zal ik eens navragen waarom men dat nu nog zegt.
     
  3. Ook ik heb vanuit Heerhugowaard zware problemen zomaar vanuit het NIETS vanaf afgelopen zaterdag 20 oktober.
    Ook ik heb eigenlijk altijd wel zonder veel problemen een vrij stabiele internet verbinding gehad en haalde altijd wel een download snelheid van 1,5 MB/s (ongeveer) met mijn Power Bundel.
    Nu is dat bij mij met een beetje mazzel zo rond de 100 KB/s, nee....dit is geen grap, ik kan er wel om janken :( ... Ik heb zelfs een nieuw netwerk kaartje gekocht omdat ik dacht dat mijn on board LAN connector het had begeven... maar helaas, probleem is dus zeker NIET verholpen.
    Heb helpdesk al gebeld en verschillende speed-tests gedaan op verschillende sites (ook die van Multikabel) maar die geven echt een waarde aan die VER beneden de waarde ligt die ik tot voor zaterdag moeiteloos scheen te halen... WAT IS ER AAN DE HAND??????????????????????????
     
  4. De testserver is bruikbaar voor de tragere verbindingen...

    Probleem is dat je niet weet hoeveel mensen tegelijk testen waardoor die server van Multikabel op dit moment nog steeds niet betrouwbaar is gebleken.
    De speedtest.glaslokaal.nl is overigens voor een extra abonnement ook niet altijd even goed, maar Power en lager kunnen daar prima op testen!
    De meeste monteurs gebruiken daarom ook beide testen...

    Dit heb ik uit ZEER betrouwbare bron
     
  5. hmm, verdraaid kort sampletje, nog geen 2 sek. zwabbert als wat bij mij.
     
  6. Niet zelf bedacht hoor, voordat ik alle flames ontvang ;)
     
  7. :)

    Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat die server als bron bij mij wat minder betrouwbaar overkomt.
     
  8. Hier Heerhugowaard 1702 dezelfde problemen. S'avonds rond de 100KB max vanaf de nieuwsserver. Zo'n 400 max totale download en diverse speedtestsites. Overdag tussen de 500 en 900 KB vanaf de nieuwsserver ipv de normale 1.5 MB
     

  9. Ik zit op 1705, mijn ouders op 1703... hier ook niet goed dus.
     
  10. Maar hoe betrouwbaar is een meting naar de Multikabel server Ben?

    Een direct lijntje van de klant naar de MK server geeft de status weer of jouw 'lokale' snelheid wel of niet goed is. Je weet dan wel dat je computer, router, modem etc. goed/niet goed functioneert.
    De laatste week heb ik hier in De Goorn ook het idee dat de snelheid er 's avonds behoorlijk uit is zogauw je voorbij het MK netwerk gaat. Ik heb het niet gemeten met andere snelheidstesten maar het browsen gaat erg traag.
    speedtest.multikabel.nl geeft op die momenten overigens wel goede resultaten.

    Mogelijk niet een MK probleem maar zou het kunnen zijn dat in de avond een verbinding naar een exchange-point als bijv. een AMX-IX <-> MK tekort capaciteit heeft?

    Eric
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina