1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet verbindingsproblemen met power abonnement

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Voortvander, 20 sep 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Even een update.

    We zijn nu 1 week verder en problemen zijn er natuurlijk nog steeds. Het was nu weet zo traag (31Kb/s via test site mk) dus even MK gebeld wat de status is van mijn call. Vorige week vrijdag gebeld dat de problemen er weer waren nadat monteur natuurlijk niets kon vinden.

    En jawel hoor de call was weer gesloten. TD had niets kunnen vinden ????
    Is snap dit dus echt niet. Waarom bellen ze je niet op om dit met je te bespreken. Je zit dus te wachten op een telefoontje. MK medewerker had aangeven dat de TD mij wel zou gaan bellen.

    Morgen sturen ze weer een monteur langs.

    Wordt vervolgd.

    Verder erg rustig in het forum. Zijn er geen problemen meer of zijn we al moegestreden.
     
  2. Update:

    Monteur net langsgeweest. Natuurlijk was de snelheid vandaag weer goed maar gelukkig zag hij wel dat ik packet loss had.

    Voor de zekerheid heeft hij het kabelmodem vervangen en tevens een actieve splitter, die MK 4 jr terug had geplaatst vervangen door een passieve splitter. Volgens hem werkt dat beter. Tevens zag hij dat het nieuwe kabbelmodem wel een software upgrade had uitgevoerd die de voige motorola (zelfe type) niet wilde doen.

    Conslusie volgens hem is nu dat als het probleem nu weer komt het toch ergens bij MK moet zitten in het netwerk omdat alles verder binnen nu is vervangen.

    Zodra ik weer info heb plaats ik het weer hier want mogelijk zijn er meer leden die een actieve splitter hebben. Als dat het probleem zou oplossen door een passieve splitter tja dan kun je zelf en MK lang zoeken.

    Ik hoop maar dat het nu is opgelost.
     
  3. Zijn nu ongeveer 1 week verder en had gezegd dat ik zou laten weten hoe het is afgelopen.

    Conclusie tot nu toe is dat de snelheid weer goed is en er ook geen foutmeldingen meer verschijnen in het modemlog.
    Kan toeval zijn maar daar ga ik niet van uit.

    Dus mocht je vage snelheidsproblemen hebben, snelheid die soms goed is en later weer traag is en die maar niet kunnen worden opgelost bespreek dan eens met de monteur wat voor splitter je hebt. Mogelijk door deze te vervangen (ik had een actieve splitter en nu een passieve) is mijn probleem dus nu opgelost.

    Ook het kabelmodem hebben ze vervangen dus welke van de 2 uiteindelijk de oplossing precies was blijft een gok natuurlijk.

    Maar met deze info kom je misschien weer iets verder.
     
  4. Hier ook problemen (heerhugowaard) met het powerabonnement. 's avonds (en afgelopen weekend) een download van +/- 40kb/s. Gisteravond gebeld en ik zou vandaag teruggebeld worden (not).

    Alles al geprobeerd, dacht dat het de router was maar in pc/laptop etc ook geen verbetering. 's morgens geen problemen, 's avonds ellende.

    Mijn ouders wonen 5 km verderop en daar komen ze ook niet boven de 100kb/s.

    Oftewel, het begint al aardig te irriteren en het klinkt een beetje in de oren als een bandbreedte probleem aan de MK kant...
     
  5. Hier ook in Heerhugowaard problemen. Sinds Zaterdag een groot probleem in de avond met een snelheid van rond de 30Kb.
    In de ochtend gaat het aardig goed.
    Vanmiddag ook gebeld en ze zouden er op terugkomen, ben benieuwd.
     
  6. Wat een drama zeg :cry:

    Ik heb hier al een aantal dagen echt TRAAG internet. Met traag bedoel ik downloaden met 90kb of helemaal nul terwijl ik altijd rond de 1,5mb per seconde zat.

    Weet niet wat ze aan het doen zijn bij Multikabel maar volgens mij heeft er iemand met stekkertjes en kabeltjes zitten klooien.

    Post dit vanuit Bennebroek
     
  7. Laatste 3 posters:
    Traag op alle sites of bijvoorbeeld alleen op de newsserver van Multikabel of Eweka en wat zegt http://speedtest.multikabel.nl (online snelheidstest) op dat moment ?
     
  8. Hoi Cees,

    De multikabel speedtest geeft (enkel 's avonds hè) tussen de 7000 ~ 8000kbps. De newsserver bungelt rond de 200 ~ 400. Elke andere site (incl. (payed) newsservers) blijft behoorlijk steken. Speedtest pagina's van andere providers geven allemaal hetzelfde beeld zo rond de 40kb.

    Vanmorgen (en nu) geen problemen... download van 1400 ~ 1500kb en alle speedtests zijn super.
     
  9. Even melden bij de helpdesk dan. Misschien is er een capaciteits-uitbreiding in je wijk nodig. Dat zou trouwens automatisch gesignaleerd moeten worden, maar de uitvoering kan een paar weken duren. Dit alles als je signaal verder goed is tenminste, maar dat kan de helpdesk van afstand controleren. Bij een slecht signaal kan je snelheid ook in elkaar zakken, maar dan meestal op willekeurige tijden of continue.
     
  10. Hier dus gelijke situatie, alhoewel net weer tussen de 1100 en 1380 kb gemeten, ben benieuwd wat de avond brengt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina