1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet verbindingsproblemen met power abonnement

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Voortvander, 20 sep 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. dus een snelle reactie....?
    en dan is deze waarde niet goed....?
    Buiten bovenstaande quotes had je zelf ook... http://www.multikabel.nl/producten/internet/power/

    En waar komt de monteur nu voor....?

    Er is je verteld in het gesprek met MK dat als de fout niet in bij MK ligt maar in de huisinstallatie of er is zelfs helemaal geen fout, dat je voor de kosten op draait, toch?

    Het is misschien een beetje cynisch, maar toch..

    Met groet,
    Tom
     
  2. Vandaag is de snelheid ook weer super traag. Diverse meetingen gedaan en kom gem. uit op 1078 kbps en dat voor Power.

    Dus Helpdesk gebeld en weer de klachten neergelegd zoals altijd na een verhoging snelheid van MK.

    Morgen komt er een monteur langs. Er werdt aangeven als het aan mijn installatie ligt er 29 euro voorrijkosten worden berekend. Ik heb toen aangeven dat als dat het geval is ik de discussie met MK wel start. In hun systeem kunnen ze zien dat die al de 3 keer is na een verhoging.
    Maar ik ben blij dat er snel een monteur langs komt.

    Wat mij wel steeds opvalt is dat als je aangeeft dat er veel meer mensen last hebben van dit probleem er nooit een reactie van de helpdesk komt. Ze geven daar gewoon geen antwoord op.


    Nog wat tips voor de mensen die ook problemen hebben en de helpdesk gaan bellen. Dit scheelt je weer in de kosten en dat je opnieuw moet bellen.

    1. Zorg dat je direct met het kabelmodem bent verbonden zonder een router er tussen.

    2. Ga naar: http://speedtest.multikabel.nl/speedtest.php en doe deze test minimaal 3x. Ik moest dit van de heldpesk uitvoeren en de uitslagen doorgeven. Het scheelt dus als je dat al hebt gedaan. Dan hoef je niet opnieuw te bellen of lang aan de lijn te blijven.

    Maak een printscreen van de resultaten en bewaar deze met vermelding van datum en tijd. Altijd handig om aan de monteur te laten zien en ook MK kan zien dat je deze test hebt gedaan dus je hebt dan ook een beter onderbouwing.

    3. Vraag om je ticketnummer.

    Hoop dat je wat hebt aan deze tips.
     
  3. Quote:
    "Er werdt aangeven als het aan mijn installatie ligt er 29 euro voorrijkosten worden berekend"
    Dat klopt, de medewerker is wettelijk verplicht de klant hierop te wijzen.
    Quote:
    "In hun systeem kunnen ze zien dat......" Klopt ook, elk gesprek wordt gelogd, elke snelheids meting die een klant gedaan heeft (mits via MK) is zichtbaar, elke verandering in de modem is zichtbaar voor de medewerker.
    Quote:
    "Wat mij wel steeds opvalt is dat als je aangeeft dat er veel meer mensen last hebben van dit probleem er nooit een reactie van de helpdesk komt. Ze geven daar gewoon geen antwoord op."
    Ook dat klopt. elk geval is een geval apart. je mag nooit - bijvoorbeeld - een snelheidsprobleem van jou vergelijken met een snelheidsprobleem verderop in de wijk of straat. die kan aangesloten zijn op een andere versterker, kan zijn/haar huisinstallatie totaal anders hebben dan bij jou.
    Medewerker ZIET of er meer problemen zouden kunnen zijn in dezelfde straat of wijk, maar geeft daar geen commentaar op naar de klant, maar geeft dit intern WEL door.
    tip 1: correct, router KAN een vertekend beeld geven.
    tip 2: test met circa 10 minuten tussenruimte. deel 2: prima, goede informatie voor de monteur. hij zal de test zelf ook gaan uitvoeren.
    tip 3: prima.

    succes,
    Tom
     
  4. Ik heb al mijn berichten maar verwijderd omdat ik helemaal geen zin heb in wel of geen gelijk gedoe.
    Ik dacht alleen maar als zoveel mensen problemen ondervinden met hun snelheid met internet wat voor zin heeft het dan om je hardware te gaan meten. Voorheen werkte het toch goed, en na de “snelheidsverhoging” niet meer?
    Tuurlijk, je kunt een router hebben die niet de huidige snelheiden ondersteunt, ik wou dat het zo simpel was.
    Het probleem ligt niet intern, tenminste meestal niet, maar bij Multikabel.
    Dan kun je wel gaan bellen met MK en allemaal tests gaan doen maar iedereen weet allang al waar het probleem zit.
    Dus ik irriteer me aan al die “kunstgrepen” die je als gebruiker eerst moet gaan doen als een soort van zoethoudertje….het probleem ligt vast bij u….heeft u dit al gedaan? En we zijn weer een paar weken verder.

    “Wat heb je zelf al gedaan om de verbinding beter te maken”.
    Ik heb niks gedaan want je kunt niks doen. Je kunt zelf wel een schepje pakken en zelf een kabeltje gaan leggen. En dan al die statistieken van welke verbindingsmeter wel betrouwbaar is en welke niet…sorry ik krijg er een raar gevoel bij.

    Stemmingmakerij kan wel eens het enigste wapen zijn wat je als gebruiker hebt. Wakker schudden.

    Das niet iets wat ik leuk vind maar er is maar 1 manier om te krijgen wat je wilt en dat is inderdaad stemmingmaken….in die zin dat je ruchtbaarheid geeft aan het feit dat MK niet levert wat zou moeten. Ik zou ook veel liever een nieuwe router kopen maar dat is niet het probleem.

    En tsja eerst moeten we allemaal een martelgang doorstaan van allemaal instellingen nalopen. (die voorheen goed waren maar ok ik ben te dom en snap niet dat het allemaal nu anders is omdat het zoveel sneller is).
    Maar tegen die tijd, en misschien zijn er echt mensen die nieuwe routers kopen, is het probleem bij MK opgelost en kijken we elkaar weer allemaal glimlachend aan. Ik heb die nieuwe router niet voor niks gekocht….
     
  5. Beetje onzin....

    Er was een afgebakend probleem in een bepaalde regio waar jij blijkbaar niet in zit. Als je dan denkt dat je een probleem hebt moet je dat wel telefonisch melden bij de helpdesk, anders gebeurt er dus niets. Je kunt dan wel 'stemming gaan maken' zoals je schrijft, maar daarmee gebeurt er niets met een eventueel probleem wat je hebt.

    Als je de helpdesk belt moet je een aantal testjes doen, waarmee men probeert uit te vissen of het probleem bij jou thuis zit, in je modem of bij Multikabel.

    Als je hier op het forum zonder verdere info klaagt over je snelheid zal iemand je ongeveer dezelfde vragen stellen, omdat dit nu eenmaal de enige manier is om vast te stellen of je een probleem hebt en waar dat dan kan zitten. Vooral bij een computer kan het heel goed een probleem van je computer/virus/instellingen/vervuiling enzovoorts zijn. Dat moet je eerst even uitsluiten. En dat kan heel erg simpel.
     
  6. Je moet het even anders bekijken.
    Ik weet niet hoeveel kennis je van IT zaken hebt, maar het is vrij normaal om met een storing dingen uit te sluiten, je moet dus ergens beginnen met zoeken. Van te voren kan je nooit zeggen waar het probleem vandaan komt, dus zal je even de router er tussenuit moeten halen om die uit te sluiten. Als het dan nog steeds speelt dan kan je even alles op de pc nakijken. Is je conclusie dat de pc ook in orde is kan je Multikabel opnieuw bellen en een monteur laten komen (met risico van betaling, maar dat is geen risico meer omdat je net alles zelf goed hebt nageken). Monteur test en besluit wat er verder moet gaan gebeuren.

    Dit is in een notendop wat een normale procedure is bij de meeste providers.
     
  7. Paulus1963 heeft op zich wel een punt dat er steeds na een verhoging van snelheid problemen ontstaan. Natuurlijk kunnen er altijd problemen ontstaan na een aanpassing maar ze zouden in het geval dat alles goed werkt en na een verhoging niet meer toch wat meer actie kunnen ondernemen.

    Zelf ervaar ik het nu voor de 3de keer en nu is ook de telefoonlijn slecht. Voor de verhoging werkte alles goed.
    Je wordt dan wel moe van dat je steeds bij de groep hoort die problemen krijgt en elke keer te horen krijgt dat het probleem aan mijn kant ligt. Pas nadat doorgaat met vragen stellen en de onderbouwing nog eens doorneemt gaan ze meer doen en dan blijk ineens dat het probleem weer niet aan mijn kant lag. Ze zouden bij een klant meer in de historie moeten kijken of deze meer soortgelijke problemen heeft gehad. Dan kunnen ze sneller beplalen of dit mogelijk weer aan de hand is.

    Het is een lastig probleem en blijft voor beide een lastig iets. Maar alleen roepen dat iets niet werkt daar kan MK ook niets mee. Er zijn altijd mensen met problemen dus zij moeten ook proberen om de losse problemen te scheiden van de groeps problemen.

    Maar ik merkte gisteren wel dat als je maar zorgt een voor goede onderbouwing door een paar testjes te doen voor je belt, vandaar mijn tips, ze direct een monteur sturen. Dus ik was was snel klaar met het gesprek.

    Als je niet belt weet MK natuurlijk ook niet dat je een probleem hebt en stel je ze niet in de gelegenheid om het op te lossen. Als ze dat niet goed doen dan kun je altijd een klacht indienen bij MK en uit ervaring kan ik zeggen dat zij daar goed mee omgaan en je ook tegemoet komen als het anders is. Maar nogmaals je moet dan wel zorgen dat je het kan onderbouwen.
     
  8. Nu kan ik even niet vinden waar en of Cees dit gezegd zou hebben maar ik denk niet dat de snelheidsproblemen in sommige gedeeltes van de provincie te maken hebben met de snelheidsaanpassing van Multikabel.
    Misschien geldt dat wel voor sommige huisinstallaties, zoals verouderde routers. dat is wel een mogelijkheid.
    Maar een ding weet ik zeker, een snelheidsaanpassing heeft totaal niets te maken met een slechte telefoonlijn. dat kan andere oorzaken hebben.
    maar je kunt het vandaag aankaarten als de monteur komt.
    Kleine tip: geef hem alleen feiten, geen aannames van jezelf, dan kan je hem op het verkeerde been zetten.
    succes en oh ja, geef even aan in je profiels waar je woont.
    met groet,
    Tom
     
  9. Zo heb ik het niet gezegd (of in ieder geval niet bedoeld). Wat ik wel gezegd heb is dat bij bepaalde situaties een probleem pas gemerkt wordt na een snelheidsverhoging, maar dan doel ik meer op een router of ander deel van de huisinstallatie die een hogere snelheid niet aankan. Stel dat je een 10Mbit huisnetwerk of router gebruikt, dan merk je bij 7Mbit internet speed niets, maar gaat je speed ineens omhoog naar 12Mbit dan haal je dat nooit. Het kan zelfs dan zo worden dat doordat die 12Mbit teveel is, je zelfs onder de 7Mbit gaat zakken omdat je router steeds crasht. Je gaat er dan netto op achteruit, maar dat is dan de "schuld" van je eigen installatie.

    Maar dat geldt natuurlijk niet in het geval als ook je telefonie slecht is. Dat kan/mag niets met een snelheidsverhoging te maken hebben, want telefonie loopt los van je internet snelheid. Er wordt dus niet een deel van je eigen bandbreedte gebruikt voor telefonie.

    Ik denk dan eerder aan een slecht signaal door een probleem in je aansluiting wat een paar keer per jaar opspeelt. Zelf heb ik een aantal jaren geleden ook zoiets gehad. Paar keer per jaar zakte mijn snelheid in. Dat bleek dan te komen doordat een component in de kast in de straat niet goed werkte. De monteur schroefde er dan even aan en daarna was het weer goed. Maar als het weer vochtig weer werd met temperatuurwisselingen, vooral in voor- en najaar had ik weer een probleem. Pas nadat er echt componenten vervangen waren in die kast heb ik dat probleem niet meer gehad. In geval van Migroen lijkt me dit ook nog een mogelijkheid. Vooral omdat je telefonie ook gelijktijdig slecht wordt. Dat het dan rond periode van snelheidsaanpassing is, kan nog steeds toeval zijn. Maar dat zal blijken als je een monteur gehad hebt :)
     
  10. Sorry Cees, ik bedoelde: Paulus1963 in mijn vorige reactie, heb het even aangepast.

    Monteur is net weg na 1,5 uur zoeken en zoals verwacht niets kunnen vinden. Hij erkende dat ik problemen had maar dat ze niets kunnen vinden en dat het signaal ook goed is.

    Hij heeft inderdaad in een kastje alles weer even opnieuw vastgezet. Probleem alleen is dat de snelheid nu net weer goed was dat konden verder niets. Dit was gistern ook zo dat de ochtend en avond alles slechts is en in de middag goed. Hij snapte er ook niets van.

    Ook mij was het opgevallen dat met vorige problemen na tijdens regen de boel inzakte en dat heb ik ook bij hem aangeven.

    Er rest op dit moment niets anders dan het nog even aankijken en als de problemen na het weekend nog steeds zijn dan moet ik weer bellen.

    Monteus heeft zeker zijn best gedaan en alles geprobeerd dus daar heb ik ook het volste vertrouwen in. We kijken het nog maar even aan en misschien dat voor nu doordat hij de boel weer even heeft vastgezet alles het weer beter gaat doen.

    p.s de telefoon was ook pas sinds gistern een probleem. Slechte lijn en verbinding die steeds wegvalt. Maar als het kabelmodem ook steeds Time-Outs geeft is dit misschien ook een oorzaak van het probleem.

    Ik hou jullie op de hoogte.

    Update 16:00
    Helaas zijn de problemen er weer. Het vreemde is dus nu dat voor de 2de dag de snelheid rond de middag weer goed is en dan een paar uur later weer problemen geeft. Dus gem 1 tot 2 uur werkt alles per dag goed. Heb MK weer gebeld en het wordt weer doorgezet naar de TD.

    Als ik een Ping naar bv www.nu.nl uitvoer dan krijg ik gem om de 10 resultaten een Time-Out.

    Als ik een tracert doe naar www.nl.nl dan krijg ik

    Traceren van de route naar gl.nu.nl [62.69.179.229]
    via maximaal 30 hops:

    1 <1 ms <1 ms <1 ms my.router [192.168.1.1]
    2 8 ms 7 ms 8 ms 213-73-173-1.cable.quicknet.nl [213.73.173.1]
    3 8 ms 6 ms 7 ms nl-hrn1-ra-01-gi1-1.multikabel.net [212.127.252.66]
    4 6 ms 7 ms 7 ms nl-ams2-rb-01-10G-3-3.multikabel.net [213.132.191.62]
    5 9 ms 9 ms 7 ms br1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
    6 10 ms 8 ms 9 ms 85.112.0.73
    7 * * * Time-out bij opdracht.
    8 9 ms 9 ms 9 ms 62.69.179.229

    De trace is voltooid.

    Een tracert naar www.rtl.nl levert op
    Traceren van de route naar www.rtl.nl [217.118.160.21]

    via maximaal 30 hops:

    1 <1 ms <1 ms <1 ms my.router [192.168.1.1]
    2 8 ms 7 ms 7 ms 213-73-173-1.cable.quicknet.nl [213.73.173.1]
    3 8 ms 7 ms 8 ms nl-hrn1-ra-01-gi1-1.multikabel.net [212.127.252.66]
    4 52 ms 51 ms 14 ms nl-ams2-rb-01-10G-3-3.multikabel.net [213.132.191.62]
    5 * * * Time-out bij opdracht.
    6 * * * Time-out bij opdracht.
    7 * * * Time-out bij opdracht.
    8 * * * Time-out bij opdracht.
    9 * * * Time-out bij opdracht.
    10 * * * Time-out bij opdracht.
    11 * * * Time-out bij opdracht.
    12 * * * Time-out bij opdracht.
    13 * * * Time-out bij opdracht.
    14 * * * Time-out bij opdracht.
    15 * * * Time-out bij opdracht.
    16 * * * Time-out bij opdracht.
    17 * * * Time-out bij opdracht.
    18 * * * Time-out bij opdracht.
    19 * * * Time-out bij opdracht.
    20 * * * Time-out bij opdracht.
    21 * * * Time-out bij opdracht.
    22 * * * Time-out bij opdracht.
    23 * * * Time-out bij opdracht.
    24 * * * Time-out bij opdracht.
    25 * * * Time-out bij opdracht.
    26 * * * Time-out bij opdracht.
    27 * * * Time-out bij opdracht.
    28 * * * Time-out bij opdracht.
    29 * * * Time-out bij opdracht.
    30 * * * Time-out bij opdracht.

    De trace is voltooid.

    Type ik in mijn browser www.rtl.nl dat komt de site wel gewoon.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina