1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet verbindingsproblemen met power abonnement

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Voortvander, 20 sep 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Re: Verbindingsproblemen met power abonnement

    Ja ik had ook een email gestuurd met een probleem, toen ik een reactie kreeg: EERSTE HULP. Het was lachen, man! De helpdesk bij multikabel is steeds slechter gaan worden. Ik ben al lang lid bij mulitikabel, in het begin is de helpdesk erg goed, 5 sterren, ja echt waar. Toen mulitkabel steeds groter werd, werd het steeds minder goed met helpdesk heb ik gemerkt. Het is vooral steeds meer een "standaard" én simpel antwoord van multikabel, ze behandelen mij alsof ik bejaarde ben.

    Zoals die eerste hulp, voer de speedtest uit, www.speedtest.multikabel.nl enzovoorts.

    Even mijn vraagje:

    Deze test genereert 8192 KB (8 MB) dataverkeer. Een ogenblik geduld alstublieft.

    Uw downloadsnelheid is 11181 kbps (1398 KB/s)

    Is mijn snelheid dus goed? (power heb ik)
     
  2. Ja, dat is een hele mooie snelheid voor power.
    Als je dit steeds haalt zonder je router en met je router veel lager, dan haalt je router de nieuwe snelheid niet, of hij is niet in orde.

    Wat voor merk en type router is het ? Sommige oudere types zijn niet geschikt voor de nieuwe hoge snelheden.
     
  3. Mijn snelheidproblemen lijken verdwenen. Mijn download is prima en speedtest.nl geeft 1204.9 KByte/sec.

    Zal mijn buren even informeren of hun problemen ook verdwenen zijn. Anders Multikabel even bedanken voor het spoedig repareren van de problemen.

    Over dat de helpdesk je als een bejaarde behandeld..... Bij mij was dat niet het geval.... er werd meteen gevraagd of in veilige modus met netwerkondersteuning zat en of mijn netwerkkaart instellen op full duplex waren.... toch wel een heel klein beetje op mijn niveau ;)

    Volgende keer toch maar even zeggen dat mijn powervoice lampje groen is en dat mijn logbestanden oke zijn :P

    Ik hoop dat mijn snelheid zo blijft ;)

    Groetjes een weer-tevreden-multikabel-gebruiker :)
     
  4. - Linksys router G.
    - Maar je hebt mijn vorige bericht hier gelezen, en volgens mij heb je een plaatje die ik heb geplaatst, een grafiek gezien. Er wordt te veel onderbreekt, is dat normaal? Zie lijnen van de grafiek.
    - Verder is het in het begin van downloaden prima, maar vaak na ongeveer 20 seconden is de snelheid steeds langzamer, dan maar gemiddeld snelheid ongeveer 600. Dat kon ik zien bij Grabbit aan de grafiek. Dat ziet er niet best uit.
    - Ook als ik ga internetten, snel rondkijken, op elk moment dat ik andere url wil kijken, danmoet ik ongeveer 10 of 20 seconden wachten, mogelijk dat ie even uit de lucht is.

    Dat geldt ook zonder router heb ik gemerkt... Ik vind dat mijn internet veel sneller kan...
     
  5. problemen met power abonnemen in de avond uren

    Ik woon in Heiloo en heb ook sinds de wisseling van 1 september veel problemen met de snelheid. Multikabel geeft aan dat er ruim 120 abonnees zijn in Heiloo met Power die dezelfe problemen hebben. Vandaag kreeg ik te horen dat de monteurs vanaf 17 september bezig zijn met het probleem, maar geen idee hebben waar nu de fout zit. Ik heb ook al een brief geschreven waarin ik mijn abo geld terug vraag.

    Het blijkt wel belangrijk te zijn om via de service site de snelheidstest te doen (die waar je je postcode moet invullen). De uitslag wordt nl geregistreerd bij jou dossier, zodat je daar altijd naar kunt refereren.

    Ik heb ze nog even gegeven om de problemen op te lossen, ik heb velen jaren nl geen problemen gehad. Maar zoals het er nu naar uitziet ga ik de overstap wagen naar adsl.
     
  6. Re: problemen met power abonnemen in de avond uren

    De problemen die jij beschrijft speelden zich af in de Wieringermeer en omgeving en niet in de omgeving van Heiloo. De getallen 120 en datum van 17 september slaan denk ik ook op die regio.

    Wat voor snelheid haal jij op de speedtest site en weet je zeker dat er niets mis is met je aansluiting zelf ? Heb je die monteurs trouwens thuis gehad naar aanleiding van een klacht die je ingediend hebt over je snelheid ??

    De problemen in de regio Wieringermeer lijken namelijk opgelost en aangezien er op dit forum niets bekend is van net zo'n groepsstoring in de regio Heiloo lijkt het mij op dit moment meer een individueel probleem bij jou.

    Graag dus wat meer informatie !
     
  7. Heeft iemand een tip voor mij?

    - [​IMG] Dit grafiek kwam uit de programma Grabbit. De netwerk van mijn computer is NU aangesloten met een kabel naar kabelmodem, dus tijdelijk niet via de router.

    De grafiek van grabbit zie ik nu NOG STEEDS de lijn uit te vallen. In het begin komt hij ongeveer 1200, na ongeveer 20 seconden daalt hij naar de snelheid van 1200 naar ongeveer gemiddeld 700. Af en toe valt hij uit, dus 2 seconden zoiets op 0, zie grafiek.

    Mijn vraag is of dit wel normaal is? Misschien was het ook de probleem dat de spelletje via online soms uitviel...
     
  8. Zo'n grafiek van een nieuwsserver zegt eigenlijk niets over je snelheid, want het stoppen van het downloaden kan heel veel verschillende oorzaken hebben die niets met je verbinding zelf te maken hebben.
    Het kan bijvoorbeeld aan drukte op de server te maken hebben, aan het niet beschikbaar zijn van bestanden enzovoorts.

    Je moet op het moment dat je download stopt eens controleren of je dan wel via speedtest.multikabel.nl een goede download speed hebt bijvoorbeeld.

    Welke newsserver is dit trouwens ? De server van Multikabel of is dit Eweka ? Ik hoor van meerdere mensen namelijk dat Eweka lang de snelheid niet haalt de laatste tijd, dat ligt dan aan capaciteit op de lijnen tussen Eweka en Multikabel vermoed ik.
     
  9. Nieuwsserver van multikabel; news.multikabel.nl.

    Vroeger heb ik eigenlijk nooit last van "downloadstop", hoe drukker het wordt hoe minder hij snel is is me wel bekend, maar dan daalt hij gewoon iets naar beneden zonder "downloadstop". Het kan ook aan de bestanden liggen. Ik zal even kijken naar de oude programma die ik eerder zonder probleem heb gedownload, en die even gaan vergelijken...
     
  10. Wat ik bedoelde te zeggen is dat je niet weet of je nu een probleem hebt met je verbinding zelf, of met de newsserver die soms wat trager is.
    Het helemaal stoppen van download van een nieuwsserver kan ook gewoon aan de nieuwsserver liggen. Omdat deze thread eigenlijk ging om problemen met power-verbinding (in regio wieringermeer) lijkt het me zinvol om eerst vast te stellen of je verbinding dat stopt of dat het de nieuwsserver is. Dus op het moment dat je verbinding niet meer loopt op de newsserver even een speedtest draaien...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina