1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet verbindingsproblemen met power abonnement

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Voortvander, 20 sep 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabelinternet Verbindingsproblemen

    Diverse (3x ) keren met MK contact gezocht over verbindingsdippen en wegvallen. Ook gisteravond weer een aantal keer compleet naar onder de 100Kbps. MK geeft min of meer aan mijn router/netwerk te verdenken, terwijl in dit forum toch echt ook in mijn PK gebied er duidelijke problemen zijn te lezen. (b)lijkt dus een klantenminachting te zijn.

    Had X-rate nu Power. Postkode 2134. Sinds de overgang van X-rate naar Power 's avonds idd tussen 19:30 en 22:00 dippen in de verbinding. Soms compleet dood zodat ik modem en router (Linksys WRT54G maar ook US Robotics USR5463) moet power down/power uppen

    ADSL in mijn pk kan maar tot 6mbps down en 1Mps up max. Ik ga nog een keer een brief sturen en dan ga ik maar naar de alternatieven zoekn. Dit is geen doen.

    Vincent
     
  2. Re: Kabelinternet Verbindingsproblemen

    Hmm, je noemt hier 2 dingen: af en toe traagheid en een vastlopende router of modem. Dan denk ik dat de helpdesk inderdaad ook een probleem bij je thuis gaat zoeken, hoewel dit misschien niets met elkaar te maken heeft.

    Denk dat je eerst even voor 100% vast moet stellen dat de dips ook optreden als je geen router gebruikt, dus met je computer rechtstreeks op het modem, je kunt dan de helpdesk melden dat het niet je interne netwerk is.

    Die snelheid die dipt, hoe bepaal je dat ??
    Is dat vooral de newsserver ?? Dan een melding maken dat de newsserver traag is, want daarover komen bijna geen klachten binnen, terwijl daar juist wel iets mee aan de hand is in veel gebieden.
    Is op hetzelfde moment dat je een dip hebt de speedtest op http://speed10.multikabel.net wel redelijk goed soms (let op dat dit misschien een andere URL is die je normaal gebruikt) ???

    Een brief sturen heeft niet veel effect, hooguit als je er een klacht van wilt maken en geld terugvragen. Wil je dat het probleem opgelost wordt kun je het beste toch weer de helpdesk bellen, maar dan even je eigen netwerk uitsluiten.

    Graag nog even een reactie of dit dippen vooral over de newsserver van MK gaat of over al je verbindingen (zonder router bepaald)
     
  3. Antwoorden.

    Het dippen van de snelheid merk ik doordat mijn zoons beginnen te gillen naar elkaar en ik zelf dit zie aan de tijd intervallen tussen een stroom ontvangen kodes die ik opgestuurd krijg over het internet. Volgens mij gebruiken mijn zoons niet de MK nieuwsserver, maar spelen ze online verschillende games. maar ik ga wel even vragen....

    Het compleet wegvallen ontdek ik omdat mijn VPN verbinding naar mijn werkgever breekt. Mijn collegas op dezelfde server (die ik dan bel) hebben geen problem (maar die werken met ADSL van Planet 2x)).

    Als ik dan opnieuw will aanloggen, kan dit niet direct omdat ik niet naar de VPN server buiten kan komen. Pingen van de router en inloggen op de router werkt OK, maar pingen naar buiten niet meer. Als ik alleen het modem power down/power up doe, doe ik automatisch ook een power down/up van mijn router.

    overigens heb ik al met twee verschillende routers getest en beiden hebben dit fenomeen

    Ik stuur de brief met een klacht, omdat ik dan niet moet wachten tot 1 sept 2008 om over te stappen. Zij leveren niet, Ik ga dan ergens anders buurten. Maar wacht zeker niet langer dan 1 maand meer.
     
  4. PS. Ik had met dezelfde opstelling voor sept 2007 met X-rate geen enkel probleem (of zeeeeeer zelden).


    Na de switch naar Power (om financiele redenen en de meerwaarde van X-rate miniem was/is) is de ellende begonnen.

    Vinnnie
     
  5. Heb je niet simpel een capaciteitsprobleem door het online gamen van je zoons?

    Eric
     
  6. Er zijn geen jaarcontracten meer, alles heeft opzegtermijn van 1 maand, tenzij je een kado-actie hebt waar je bijvoorbeeld gratis een ontvanger hebt gekregen. Zie de nieuwe algemene voorwaarden op de Multikabel site.
     
  7. Wat Eric schreef kan natuurlijk ook, houdt eens in de gaten of er niet door het gebruik de hele lijn dichtgedrukt wordt. Zeker als er ook nog P2P verkeer loopt kan op een gegeven moment een router het niet meer aan. Het is een bekend fenomeen dat bij P2P of heel veel verbindingen "open" routers vast lopen of traag worden.

    Vandaar dus even mijn tip om als dit zich voordoet testen met alleen 1 computer aan je modem. Blijft de boel dan goed, dan moet je echt in huis zoeken en in elk geval eens beginnen met 1 computer op je router, dan 1 erbij enzovoort en kijken waar het mis gaat. Als dit namelijk het geval is, zal het wisselen naar een andere provider geen effect hebben.....
     
  8. Goede ideen. maar helaas... En dus nogmaals: zonder router ook dit probleem van vertraging gehad. Gisteravond dus omdat Vrijdag MK zei dat ik zonder mijn router het moest proberen en dus met 1 pc. Ik heb direct nadat ik weer problemen had met de vertraging, direct zonder mijn router ed toen met speedtest weer getest. Weer laag (niet 100 kbps maar 500 oid).

    Na protesten van de zoons (ze vinden het wel welletjes zo) de boel in de oude situatie teruggebracht.

    Ik laat wel weten welke andere proviuder is kies en of dat hielp.

    Overigens heb ik al zeker 8 jaar MK en is het modem nooit vervangen oid. Ik kjan me niet herineren dat ik betaald heb indertijd voor dat modem, dus dat wordt nog een leuke discussie.

    Vinnie
     
  9. ehhh... hoezo ??
    kwestie van opzeggen en je krijgt een sticker met adres waar je het modem ongefrankeerd kunt opsturen.
     
  10. Dan is het toch duidelijk lijkt me, je hebt nu een antwoord wat je telfonisch even met de helpdesk kunt bespreken, misschien is er dus iets niet lekker met je aansluiting of het modem. (want het was met 1 pc net zo traag als met een router). Ze zullen dan vermoedelijk wel een monteur inplannen die de boel zal onderzoeken. Maar misschien heb je er nu geen zin meer in en ga je zonder reparatie naar een andere provider, dat staat je natuurlijk vrij. Laat tzt nog even weten of dat veel verbetering heeft gebracht.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina