1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Slechte ontvangst Sony 40D3000

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Odi, 14 sep 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben in het bezit van een Sony 40D3000 (met DVB-C ontvanger)

    Nu heb ik problemen met (digitaal) ontvangen van Ned3/RTL4/RTL8.
    De TV vind de zenders wel maar geeft er geen beeld op?

    Op alle overige zenders heb ik veel last van digitale ruis
    (blokjes in het beeld en soms een vastlopend scherm).

    Ik heb Mulikabel gebeld maar die vragen natuurlijk gelijk
    welke decoder ik heb staan, wat kan ik daar nou op
    antwoorden :oops: :oops: ?

    Ik heb de TV al bij de meterkast gezet en aangesloten zonder
    splitter, dit geeft ook geen resultaat.

    Zou een antenne versterker verbetering kunnen geven?
     
  2. Re: Slechte ontvangst

    Nee, een antenne versterker geeft in jouw geval ook geen verbetering vrees ik, want een te zwak signaal wordt niet sterker of beter met een antenne versterker. Een versterker kun je *alleen* gebruiken om een goed signaal te versterken waarna het een lange kabel of splitter in gaat. De verzwakking van die kabel en/of splitters vang je daarmee op. Een versterker moet dus altijd vóór de eventuele splitter of lange kabels aangesloten worden.

    Als je in jouw geval al een slecht signaal op je TV hebt als je de TV rechtstreeks aansluit op de invoerdoos dan kan één of meerder dingen van het volgende aan de hand zijn :

    1 - Het kabeltje waarmee je de TV aansluit op de kabel-aansluiting is defect.
    2 - De TV zelf is defect.
    3 - Het binnenkomende signaal is niet goed.

    Wat je nog kunt doen om dit te testen:

    bij 1:
    Probeer eens een andere kabel te gebruiken.

    bij 2:
    Is je analoge signaal wel goed wat via dezelfde coax kabel binnenkomt? In dat geval is je digitale Tuner misschien defect. Kijk eens of je je TV bij de buren kunt testen of ga ermee naar de dealer waar je hem gekocht hebt en laat hem daar demonstreren. Heeft hij dan ook blokjes of een slecht signaal dan moet de dealer het maar voor je oplossen.

    bij 3:
    Probeer eens een andere digitale ontvanger van iemand te lenen, doet die het ook niet goed bij jou en is je analoge signaal ook slecht (veel sneeuw op sommige kanalen) dan is je aansluiting niet in orde en kan Multikabel dat gratis voor je oplossen. Alles dus controleren op de aansluitdoos waar je signaal binnenkomt. Indien je ook kabelinternet hebt, kan het ook nog in de splitter zitten die tussen de kabelaansluiting en de TV aansluiting zit. In dat geval is je kabelinternet misschien ook slecht ?? Probeer eens of je kabelinternet splitter ertussenuit een beter TV signaal geeft. Is het dan wel in orde dan moet je ook via Multikabel laten oplossen.

    Belangrijk is dus om even zelf uit te vissen waar het probleem zit. Je hoeft bij Multikabel niet te verzwijgen dat je een Sony TV rechtstreeks gebruikt voor DTV, men kan er alleen geen support op geven als deze om een bepaalde reden niet goed werkt. Maar als je signaal zelf niet goed is geeft men natuurlijk wel support, maar om te voorkomen dat het probleem toch alleen maar je TV is en Multikabel voor niets komt (en je misschien moet betalen) kun je beter zelf even vaststellen of er iets met je aansluiting niet in orde is of dat het toch aan je huis-installatie of TV ligt.
     
  3. Ik heb een losse digitale ontvanger aangesloten
    en het beeld is nu perfect.
    Alle zenders goed en zonder blokjes te ontvangen.
    Het zappen gaat ook een stuk sneller.

    Maar nu vraag ik mij af of probleem nu aan de tv ligt
    of aan de AlphaCrypt module?

    Hoe kan ik dit testen of moet ik gewoon contact met Sony
    opnemen over dit probleem?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina