1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Straataanleg kabel

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Duncman, 12 sep 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zit met een probleempje. Ben per 1 augustus verhuist naar een woning waar de vorige bewoners de laatste 30 jaar geen gebruik gemaakt hebben van kabel (tv/radio/internet). Om zeker te zijn van het feit dat de aansluitingen in orde waren, in juli gebeld met de helpdesk die mij verzekerden dat de kabel in de meterkast ligt en de verhuizing geregeld kon worden. Volledig gerustgesteld kon de verhuizing/verbouwing beginnen.

    Bij het trekken van de kabels 2 weken later kwamen we erachter dat er geen zogenaamde groene kabel in de meterkast ligt. Belletje nr 2 was het gevolg en nadat de werknemer de tekeningen bestudeerd had, kreeg ik weer te horen dat het in de meterkast moest liggen. Ik met lamp onder de vloer, geen kabel. Dag later belletje nr 3 gedaan en te horen gekregen dat de collega een fout gemaakt had en de aansluiting in de woonkamer moest uitkomen. Woonkamer geinspecteerd, niets gevonden. Dan maar bellen om een monteur langs te laten komen. Ook hij kon geen kabel vinden bij het huis en nu blijkt het opgegraven te moeten worden uit de straat omdat de kabel nog ergens op de rol ligt en nooit gelegd is. Ondertussen is wel de hele voortuin door een hoveniersbedrijf aangepakt en liggen er superstrakke siertegels in.

    Afgelopen maandag even gebeld over de procedure en blijkt de tuin toch open te moeten en de volgende dag zou er contact worden opgenomen over de datum wanneer ze het gaan doen. De mevrouw vertelt erwel bij dat de kosten voor MK zijn omdat ze verantwoordelijk zijn tot aan de meterkast. Vandaag belletje 6 gedaan omdat ik niet gebeld was voor de afspraak, kreeg ik te horen dat het afhangt van mij wanneer ik de offerte teken. Had de vorige medewerkster een foutje gemaakt en blijken de kosten voor de aannemer en monteur nu voor mij te zijn! Ben nu een beetje het spoor bijster. Na al die tegenstrijdige berichten is het moeilijk te geloven wat er nu gaat gebeuren.
    Feit blijft wel dat als ze me initieel goed hadden ingelicht, de kabel makkelijk gelegd had kunnen worden toen de hoveniers toch al 20 kuub grond uitgegraven hadden en het probleem nooit had ontstaan.
    Wie kent dit soort situaties en weet welke rechten/plichten beide partijen hebben?
     
  2. Zet alles op schrift en verstuur dit naar de afdeling klachten van MK. die gaan mogelijk dieper op de zaak en en geven per brief een antwoord.
    succes,
     
  3. Dit is niet zo lastig te beantwoorden...

    Kopie van de website:

    Aansluitkosten per particuliere woning, inclusief maximaal tien meter kabel vanaf de erfgrens met een werkende coax-aansluiting in woonkamer Vanaf € 195,00 (definitief bedrag na offerte)

    Lijkt me helder.
    Medewerker lijkt inderdaad een fout te hebben gemaakt, maar aan de andere kant werkt het 2 kanten op. Met wat geluk komt klachtenmngt tegemoet, maar het lijkt mij sterk daar je dit zonder veel moeite zelf ook had kunnen vinden.
    Daarnaast is het lastig om te bewijzen wat er tegen je is gezegd door die medewerker...(nee heb je, ja kan je krijgen dus zou het wel gewoon proberen)

    Hier nog even het linkje waar je alle kosten kan vinden: http://www.multikabel.nl/producten/tarievenlijst/extrakostenmonteur/
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina