1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Elke Nacht 01:54 - E19 Preview Verlopen Foutmelding!!

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Doman, 3 sep 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ook voor dit probleem ontbreekt overigens een aparte melding op de Kwesties pagina van Multikabel.
     
  2. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Blijkbaar niet..

    Van het TVhome forum:
    1 uur? ik krijg die melding altijd om 01:54. :lol:
     
  3. De synchronisatie actie zelf zal ook enige tijd kosten. Ik vermoed dat ze om 1 uur een job starten die de gegevens uit de Multikabel Irdeto database ophaalt, vervolgens alle oude smartcard gegevens van de Multikabel abonnees in de Casema Irdeto database weggooien en dan de opgehaalde smarcard gegevens er weer in zetten. Door deze manier van werken ontbreken er dus korte tijd gegevens van de Multikabel abonnees waardoor je na een paar minuten die E19 krijgt als de oude EMM informatie verlopen is. Het zou daarom handiger zijn als ze alleen de verschillen zouden bijwerken in de database van Casema, maar zo'n programma is wat complexer.

    Afgezien daarvan is het tijdstip natuurlijk ook niet zo handig gekozen. Grote kans dat namelijk klanten in het weekend om 1 uur 's nachts nog TV zitten te kijken. Maar goed nadenken voordat je iets doet is niet het sterkste punt van Multikabel.
     
  4. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Maar een dagelijkse terugkerende uitval van het signaal op wat voor tijd dan ook is naar mijn mening gewoon niet acceptabel.
    Dan moeten ze maar wat anders verzinnen.
     
  5. Zouden de kabelaars dan ELKE dag alle kaartgegevens checken en zonodig bijwerken?
    Bij CanalDigitaal gebeurt dat eens per maand en bij wijzigingen of "puls gemist" kan de helpdesk de zaak weer actief maken.
    (Kan je zelf bovendien ook, via internet of telefoon).
     
  6. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Nog steeds elk nacht om 01:54/55 de bekende preview error melding!

    Zondag, 23-09, E19 Error !
    [​IMG]
     
  7. Ja, inderdaad, daar heb ik met mijn Panasonic ook last van.
    Precies iedere dag om 01:55 uur.
     
  8. Zelfde hier
    01:54 uur een reset ?!?
    ook Panasonic
    regio Den Helder
     
  9. dit probleem wordt in de komende dagen opgelost naar verwachting
     
  10. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Het probleem is er dus nog steeds!!

    Woensdag 03-10, E19 Error !
    [​IMG]
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina