1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen contact meer met internet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door renetencaat, 31 aug 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo, ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
    Ik heb een laptop, een 3COM router (wireless) en een motorola modem. Sinds 3 dagen kom ik het internet niet meer op, geen enkele pagina. Ik heb niets gedaan, was gewoon wat aan het serven en toen kon hij ineens de server niet meer vinden. Heb ik wel eens vaken last van en dan doe ik het volgende:laptop uit, stekker uit modem, stekker uit router, min. 30 sec wachten, stekker in router, stekker in modem, laptop aan. Normaal gesproken kan ik dan weer internetten, nu niet meer. Via draadloze verbidning een niet beveiligde rouer uit de buurt gezicht, nu kom ik wel internet op (mijn laptop zegt wel dat ik een uitstekende verbinding heb met mijn 3COM router maar via 3COM gaat het niet). Bovengenoemde handelingen (aan,uit,aan,uit etc) diverse keren gedaan zonder succes. Ook de laptop rechstreeks op modem aangesloten. laptop uit, stekker uit modem, stekker in modem, laptop aan. Maar helaas, helemaal niets. Nu kan ik sinds vanmorgen ook niet meer internet op via de niet beveiligde router van mijn buren. Wil ik ook helemaal niet want ik heb een eigen router, moden en Power abnmt. Ik heb de niet beveiligde router gebruikt om op internet een oplossing te zoeken, mail naar MK verstuurd maar nog geen antwoord. Nu ben ik niet iemand die direct mk gaat bellen maar probeer het zelf op te lossen. Mijn nadeel is dat ik geen IT genie ben en bij mij de kennis te kort schiet, ik heb het hele forum doorgenomen maar wordt soms wel een te technisch voor mij. Is er iemand die mij in leken taal terzijde kan staan voordat ik hopenloos mk ga bellen. Vast hartelijk bedankt, Rene (PS ik heb mijn e-mail van mijn werk maar opgegeven omdat ik natuurlijk mijn mail bij mk niet meer kan lezen).
     
  2. Je gaat eerst wat zaken elimineren:
    bel de Helpdesk en vraag of ze je modem uitlezen. is dat goed dan weet je alvast dat de internetverbinding tot aan de modem goed is. vervolgens doe je op je laptop LAN verbindingen uit en dan weer aan. laptop uit, router uit en modem uit. dan in omgekeerde volgorde nogmaals. laat de modem geheel opstarten (alle lampen aan) vervolgens de router op de spanning. wachten......dan pas de laptop aan. werkt dat niet, dan je laptop rechtstreeks aansluiten (met kabeltje) op de modem. werkt dat wel? dan ligt het probleem bij je router. succes
     
  3. Thomas, dank je wel voor je bericht. Ik zal dat dan thuis direct doen, ik moet dus wel even wachten want ik zit nu op mijn werk. Ik laat je het (hopenlijk dan vanavond vanaf mijn laptop) weten, Rene
     
  4. Meestal heeft je modem het ip adres: 192.168.100.1

    Als je via http://192.168.100.1 wel een pagina ziet, dan weet je dat de verbinding naar je modem ook goed is.

    Als je dan bv google.nl pakt, en die het niet dat.. Dan zit het probleem dus tussen MK en je modem..

    Als echter http://192.168.100.1 het NIET doet, en de pagina naar je router, vaak http://192.168.1.1 (Als je de eigenschappen van je verbinding kijkt, is het het adres van je gateway) wel. Dan weet je dat het probleem tussen je router en je modem zit.

    Als zowel 192.168.1.1 EN 192.168.100.1 het niet doen, dan zit het tussen je computer en router..

    Let ook op dingen als firewalls, norton heeft nog weleens de neiging om je totale netwerk in de banlijst te gooien.. Zet dus eens je firewall uit, (EVEN!, want strakt loop je een `SOA` op..)..

    Gegroet,

    De.. Thomas
     
  5. Volkomen mee eens,
    groeten van die andere...
     
  6. Internet verbinding

    Thomas, bedankt, ga ik die 2 opties nog eens proberen. Rest van je tips heb ik gedaan zonder succes, ook mijn laptop direct op het modem aansluiten gaf geen resultaat, ik zal trouwens nu ook MK bellen of ze mijn modem kunnen benaderen. Ik hou jullie op de hoogte.
    Dank je wel,
    Rene
     
  7. Re: Internet verbinding

    Nog 1 ding (misschien wist je dit al):
    Als je een andere computer aansluit op je modem, dus bijvoorbeeld je laptop, moet je wel even het modem uit en weer aanzetten, anders accepteert het modem de andere computer zowiezo niet. Dus als je wisselt van PC om even iets te testen moet je dat niet vergeten te doen.
     
  8. Internet

    Thomas, Thomas en Cees,

    Oke gedaan wat jullie hebben gezegd met de 2 IP adressen van het modem en de router, met beide krijg ik geen contact. Net ook antwoord via mail binnen van MK, deze vertellen mij eigenlijk hetzelfde dus wat dat betreft niets nieuws. Ik zal inderdaad nog 1 keer de router eruit halen en mijn laptop direct op het modem aansluiten (ja, ik zal eerst de laptop uitzetten, stroom van het modem halen en dan modem weer aan en laptop weer aan). Misschien nog even een stomme vraag. De laptop zoekt automatisch contact met een modem hier uit mijn buurt, ik mag aannemen dat ik bij de eigenschappen het vinkje weghaal bij automatisch aanmelden bij router x zodat alles op handmatig komt? Zo niet dan zoekt mijn laptop steeds contact met mijn 3COM of deze andere router en ik wil natuurlijk via de kabel en modem het internet op.., oke vast weer bedankt, Rene
     
  9. Re: Internet

    Je kunt het beste even de 'radio' uitschakelen van je laptop. Dat kan meestal direct door rechts te klikken op het icoontje van je draadloze verbinding. Later kun je dat weer aanzetten via het configuratiiescherm en netwerk-adapters als hij niet meer in de systeembalk staat.
    Als de radiopoort uitstaat zoekt hij geen contact meer via WiFi, maar alleen via je kabeltje.

    Als je dan ook geen contact met http://192.168.100.1 krijgt is er een probleem met je modem of je utp kabel tussen modem en pc lijkt me.
    Even de helpdesk bellen in dat geval.
     
  10. Internet

    Goedemorgen Cees, jij bent er vroeg bij..
    Oke, ik ga even de "radio"uitzetten en het direct via utp op de modem proberen. Ik laat je het weten, dank je wel, Rene
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina