1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

singaal ?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door ray0000, 25 aug 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Goedenavond

    Ik ben sinds kort in het bezit van de multikabel family bundel, ik heb dus ook alles aangesloten zoals was vermeld , maar na deze aansluiting is mijn analoge signaal je kan wel zeggen beroerd , nou lijkt het boven in de slaapkamers wel mee te vallen ,maar dit zal wel komen omdat dit signaal versterkt naar boven gaat doormiddel van een hirschman versterker ,beneden gaat het signaal vanuit de muur in de zogenaamde signaal verdeler/versterker naar de digitale ontvanger , dit signaal lijkt mee te vallen , maar in het menu van de humax (fox) staat mijn signaal sterkte op 8 % , de kwaliteit op 100%, de beg. Op 15 a 50 , is dit normaal of is dit toch te zwak ? zou ik ook de groene kabel van multikabel rechtstreeks op het verdeel stuk kunnen aansluiten ,zonder dat deze eerst in een muurdoos gaat en dan van daar uit weer in de verdeler , dit zou dan toch weer wat db schelen zou ik denken , maar kan dit ook ?

    Mvg. raymond
     
  2. Test het even zonder de verdeler, als het dan net wel in orde is is de verdeler duidelijk stuk...
     
  3. Nee dat kan niet, daar heb je een andere verdeler voor nodig.

    Die 8% op de Humax IR-Fox zou ik me niet druk om maken, want ik heb op veel kanalen 10-15% aan "signaal-sterkte". Dat is niet een getal wat de ontvangstkwaliteit aangeeft, want die is bij mij ook 100%. Die 100% is een goede indicatie van de signaal kwaliteit. Is het signaal werkelijk te slecht, dan zou je op veel kanalen een continue hakkelend en stilstaand beeld hebben. Ook als je een analoge TV aansluit op je kabelaansluiting waar de DTV box zit zou je bij een te zwak signaal veel ruis moeten zien. Zie je dat niet dan is er dus geen probleem. De BER (Bit Error Rate) moet wel nul blijven. Is dit hoger dan heb je af en toe fouten in je data door een zwak signaal.

    Dit is volgens mij meer een 'kosmetisch probleem' van de IR-fox die van huis uit dus een laag signaal aangeeft in sommige situaties terwijl de ontvangstkwaliteit gewoon goed is.

    Edit:
    Ik zie net dat je ook schrijft dat de "beg 15 to 20 is", ik neem aan dat je de BER bedoelt. Als dit hoger dan 0 (nul) is, is je signaal toch wat aan de zwakke kant. Ik zou eens beginnen met de Humax met een ander kabeltje aan te sluiten op je splitter(s) en eens kijken of je kunt zien waar het signaal-verlies optreedt. Meestal zit dit niet in een splitter, maar is het vaak een defecte coax plug of kabel, vandaar dat ik je adviseer om even een nieuw kabeltje hiervoor te gebruiken. Het zou overigens natuurlijk ook nog de IR-FOX zelf kunnen zijn die defect is, maar daar kom je dan wel achter als het op al je aansluitingen zo slecht is. Sluit hem ook eens direct op de wandcontactdoos aan om te beginnen en daarna langzaam alle versterkers er tussen. Het kan namelijk ook door reflectie op de kabel komen omdat er "boven" iets niet goed zit. Je merkt dan niets op die TV's, maar TV's beneden zouden dan een slechter signaal kunnen krijgen.
     
  4. Toch nog bedankt voor jullie reacties , maar uiteindelijk ga ik toch afzien van de firma multikabel ,ik heb namelijk al jaren last van slechte doorvoer van de kabel , volgens multikabel ben ik de laatste uit de verdeelkast ,en na vele metingen en gezeur ben ik er nu klaar mee , ik ga het nu maar in een andere richting zoeken ,zal waarschijnlijk tele2 worden met digitenne,

    Mvg. ray
     
  5. Je bent een jaarcontract aangegaan bij het nemen van de bundel. Kijk dus even uit met zomaar wat nieuws aanvragen, want dubbel betalen is ook eeuwig zonde!!

    Heb je overigens wel alles wat Cees vroeg getest? Al is het maar zonder verdeler direct op de wandcontactdoos, want dat is het signaal wat je binnenkrijgt zonder invloeden van eventuele brakke apparatuur!
     
  6. Wat het jaarcontract betreft: daar heeft Saywhat volkomen gelijk mee. en wat de laatste in de EV kast: er is geen laatste in een EV kast. mocht het signaal in die kast slecht zijn, dan heeft iedereen die op die kast aangesloten er last van. Je kan altijd een storing laten uitzetten via de site (klacht indienen, waarin je aangeeft dat je al jaren (jouw woorden) een slecht signaal zou hebben. dan wordt dit opgepakt door de storingsdienst en gaan de signalen doormeten tot aan jouw groenekabel in je huis.
    succes
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina