1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

crosscable.

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door bossie, 20 aug 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi ik heb een Draytek Vigor 2200 E verbonden met mijn modem en het MAC adres van mijn pc gekloond.
    Maar mijn verbinding is erg traag (X-lerate) en haal maar 400kbps download, en dat voor die prijs.
    Nu heeft iemand mij verteld dat het ligt aan een straight through kabel, ik zou een crosskable moeten gebruiken.
    Is dat waar of is het KUL!

    grt Piet.
     
  2. Nee, dat mag niet uitmaken..

    Je kan het beste de helpdesk even bellen, en je modem laten controleren..

    Thomas
     
  3. Is je snelheid ook zo slecht als je de router er tussenuit haalt, dus met je computer direct aangesloten op het modem ?
     
  4. Ja dan is het nauwelijks beter, plm 500kbps.
    Ik moet er wel even bij vertellen dat ik aan het overschakelen ben van X-lerate naar Power-bundel met telefonie en digitalTV.
    Omdat ik niet echt tevreden ben over het produkt en de laatste prijsverhoging hebben me doen besluiten over(terug) te stappen naar power.
    Dus het bellen met de Helpdesk wil ik eigenlijk nog even uitstellen totdat Power geleverd wordt.
    Lijkt jullie dat ook niet verstandiger?

    grt Piet.
     
  5. Nou, als je "teruggezet" wordt naar Power is je snelheid al hoger dan bij XL-lerate eerder. Power wordt per 1 september 12Mbit en XL was 8Mbit. Er is vermoedelijk iets niet helemaal lekker met je modem of met je signaal. Je kunt dus beter even vragen of men je signalen even kan controleren. Dat kan men op afstand doen. Is daar iets mis dan kan men een monteur voor je inplannen.

    Ik weet niet of je nu al een telefonie-modem in gebruik hebt ?? Als dat niet het geval is kun je ook eerst wachten op je nieuwe modem en kijken of je snelheid dan beter is, maar als het probleem in je aansluiting zit zal dat geen verbetering geven.

    Ik neem aan dat je al eens geprobeerd hebt je modem opnieuw op te starten ?? (even spanning eraf en na 10 seconden weer aanzetten)

    PS:
    Ik neem aan dat je de speedtest op speedtest.multikabel.nl gebruik om je speed te testen ?? Niet persé vertrouwen op een andere, want dan kunnen er nog legio oorzaken zijn waarom je de snelheid niet haalt.
     
  6. Inderdaad ik gebruik speedtest.multikabel.nl
    Op dit moment heb ik een Motorola telefoonmodem dat bij het Xlerate pakket werd geleverd.
    Dat schijnt ook gebruikt te worden bij het Power abbo.
    Inmiddels heb ik een telefoon ontvangen en die aangesloten, dat werkt.

    Ik wacht wel even op 1 September, dan ga ik met de helpdeks in de slag.
    Want ze zullen toch een beetje performance moeten leveren.

    Bedankt in iedergeval voor de feedback.

    grt Piet.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina