1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

DNS serv. niet bereikbaar / met ander ip toch internet????

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door petshop, 2 aug 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. LOL ik had het zelf kunnen verzinnen :D
     
  2. Cees,

    Ik heb een Linksys BEFSR41. Ik heb een werkende en niet werkende tracert onder elkaar gezet. Daarna MAC adres overgenomen in router en nu werkt e.e.a..Uiteraard blijf ik zeer benieuwd naar de oorzaak.

    Alvast bedankt voor je moeite.

    Groet,

    Patrick


    Werkende trace:
    C:\Documents and Settings\Patrick>tracert 213.73.255.52

    Bezig met het traceren van de route naar ns1.quicknet.nl [213.73.255.52]
    via maximaal 30 hops:

    1 7 ms 6 ms 5 ms 82-217-58-1.cable.quicknet.nl [82.217.58.1]
    2 9 ms 6 ms 7 ms nl-jul1-ra-01-gi1-1.multikabel.net [212.127.252.50]
    3 10 ms 7 ms 7 ms nl-hrn1-ra-01-10G-3-4.multikabel.net [213.132.191.109]
    4 11 ms 7 ms 9 ms nl-alk1-rc-05-10G-3-2.multikabel.net [213.132.191.114]
    5 7 ms 7 ms 10 ms ns1.quicknet.nl [213.73.255.52]

    De trace is voltooid.

    TRACE met 'fout' IP:
    C:\Documents and Settings\Patrick>TRACERT 213.73.255.52

    Bezig met het traceren van de route naar 213.73.255.52 via maximaal 30 hops

    1 6 ms 6 ms 5 ms 82.217.114.1
    2 8 ms 6 ms 6 ms 212.127.252.50
    3 * * * Time-out bij opdracht.
    4 9 ms 8 ms 8 ms 213.132.191.114
    5 * * * Time-out bij opdracht.
    6 * * * Time-out bij opdracht.
    7 * * * Time-out bij opdracht.
    8 * * * Time-out bij opdracht.
    9 * * * Time-out bij opdracht.
    10 * * * Time-out bij opdracht.
    11 * * * Time-out bij opdracht.
    12 * * * Time-out bij opdracht.
    13 * * * Time-out bij opdracht.
    14 * * * Time-out bij opdracht.
    15 * * * Time-out bij opdracht.
    16 * * * Time-out bij opdracht.
    17 * * * Time-out bij opdracht.
    18 * * * Time-out bij opdracht.
    19 * * * Time-out bij opdracht.
    20 * * * Time-out bij opdracht.
    21 * * * Time-out bij opdracht.
    22 * * * Time-out bij opdracht.
    23 * * * Time-out bij opdracht.
    24 * * * Time-out bij opdracht.
    25 * * * Time-out bij opdracht.
    26 * * * Time-out bij opdracht.
    27 * * * Time-out bij opdracht.
    28 * * * Time-out bij opdracht.
    29 * * * Time-out bij opdracht.
    30 * * * Time-out bij opdracht.

    De trace is voltooid.


    [/quote]
     
  3. Mooi dat dit nu werkt, als je de router zo ingesteld laat staan zal het wel blijven werken.

    Het probleem met (zoals het lijkt) het 82.217.114.xxx subnet is natuurlijk niet opgelost, maar ik zal kijken of ik dit kan doorgeven naar de juiste afdeling bij Multikabel. Jouw traces en andere onderzoeken geven genoeg informatie hiervoor, waardoor men gericht kan zoeken waar het misgaat, misschien lost dat ook problemen bij anderen op. Dank daarvoor alvast.
     
  4. Mooi dat het nu opgelost is. 'Helaas' konden de monteurs afgelopen week door een pc rechtstreeks op het modem aan te sluiten een situatie creëren die geen problemen gaf, waardoor het feitelijke probleem bleef bestaan. Ik hoop dat de echte oorzaak nu gevonden wordt. Mocht je hier nog iets over horen dan zou ik dat graag hier terugzien.

    Groet,

    Patrick
     
  5. Die terugmelding heb ik inmiddels gehad: Het was inderdaad een routeringsprobleem en het zou nu verholpen moeten zijn, dus met een ip-adres in de 82.217.114.xxx reeks zou het nu ook weer normaal moeten werken.
     
  6. Inderdaad werkt range 82.217.114.XXX nu weer! Nogmaals hartelijk dank voor de service. Over de service van Multikabel ga ik nog verder communiceren. Ondanks de goede wil van velen heb ik toch 5 dagen zonder internet gezeten en vele uren besteed aan probleemopsporing. M.i. had ik het probleem niet duidelijker kunnen formuleren.
     
  7. Dit soort problemen blijft natuurlijk uiterst lastig te vinden, zeker omdat het op een gegeven moment toch goed werkte met één computer. Dan ga je al snel de andere pc's verdenken. Omdat je zelf later slim bezig geweest bent en al heel veel onderzocht had was de conclusie met al jouw gegevens nu redelijk makkelijk te maken, maar dit was voor een helpdesk-medewerker via de telefoon vrijwel onmogelijk op te lossen.
    Maar als je een deel van het abonnement terug wilt vragen helpt een correcte brief naar klantenservice soms.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina