1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Is het omzetten nu achter de rug?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Esy ®, 31 jul 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Als dat zo is, mijn complimenten dit keer aan MK :!:

    Wat mij opvalt, de EPG informatie is nu volledig en wordt niet meer afgebroken met puntjes.
    Of het suggestief is weet ik niet maar mijn Samsung 360R lijkt veel sneller te zappen.

    Tot zover de dingen die mij zijn opgevallen. Misschien zijn er nog wel meer verbeteringen?

    Eric
     
  2. Ik denk dat je abuis bent, er is namelijk nog niets gebeurd. Ook bij de EPG is er niets veranderd. Kijk maar even bij de uitgebreide informatie over de films vanavond op Veronica. Daar zijn de "..." gewoon aanwezig en de boel wordt nog steeds afgekapt. Kan ook niet anders want ze gebruiken nog steeds maar één datapakketje voor het overzetten van de uitgebreide EPG informatie.

    Nog even geduld dus.
     
  3. Sh*t, je hebt gelijk.
    Weer blij met een dooie mus. :evil:

    Blijkbaar was bij iedere zender waar ik gisteravond keek de tekst gewoon niet langer.
    Vreemd overigens dat ik dat zappen nu als sneller ervaar. Mogelijk heeft het feit ermee te maken, dat ik afgelopen weekend heb ingesteld dat de informatiebalk maar 1,5 seconde in beeld blijft ipv de standaard 5 seconden?

    Hmm, met opstarten wel even een E19. Daarna niet meer.

    Nou dan wachten we maar weer af en heb ik voor niets mezelf (en anderen met het subject) blij gemaakt.

    Eric
     
  4. Ach, zo zitten we er allemaal wel eens naast. Als de overgang vlekkeloos verloopt zal je dit denk ik als volgt kunnen herkennen:
    1. De ontbrekende kanalen die per 15 juli toegevoegd zouden worden zijn aanwezig.
    2. De nieuwe logische kanaalnummering is van kracht geworden.
    3. De kanalen/Transport Stream indeling is bij Casema anders. Sommige ontvangers zullen dit zichtbaar maken aan de gebruikers door "Incomplete" mededelingen of andere kanaalnaam kleuren als ze opzoek moeten naar de gewijzigde Transport Stream voor een kanaal.
    4. Ik ben bang dat we terug zullen gaan naar twee dagen EPG informatie in plaats van vier dagen aangezien Casema op dit moment maar twee dagen EPG informatie heeft.

    Ik vrees echter dat één en ander niet vlekkeloos zal verlopen, want momenteel zie ik tenminste geen test Transport Streams waarmee men de ingrijpende wijzigingen aan het testen is. Ik ben bang dat de overgang van het Multikabel signaal naar het Casema signaal zelf een beetje wordt gezien als een test case voor de koppeling tussen Casema en @Home zodat men kan leren van de fouten en problemen die ontstaan zijn bij deze overgang. De digitale TV abonnees van Multikabel zijn immers maar een kleine groep (zo'n 20000), dus kan het niet veel kwaad als het bij deze overgang misgaat.
     
  5. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Ben zeer benieuwd of straks met de overgang naar het digitale Casema signaal de Engelse Taalkeuze bij Eurosport dan ook weer hersteld zal worden???

    Of zal Multikabel toch weer met een onzinnig excuus aankomen om dit toch weer niet door te gaan geven? :?

    Van het TVhomeforum vorige week:

    Deze kwestie duurt nu al bijna een jaar.. 8O
     
  6. Ik denk dat de rol van Multikabel op Digitale TV gebied uitgespeeld is als de overgang een feit is. Het lijkt me tenminste sterk dat Multikabel nog iets kan instellen/wijzigen aan de kanalen in het digitale TV signaal zoals dat van Casema afkomstig is. Je ziet immers dat Casema nu bezig is om de ontbrekende kanalen die Multikabel wel heeft toe te voegen op het eigen netwerk in nieuwe multiplexers. Het volledige digitale TV signaal voor de Multikabel abonnees komt straks kant en klaar geconfigureerd bij Casema vandaan. Het enige dat er nog aan gedaan moet worden voor de Multikabel abonnees is het switchen van de frequenties die voor de Transport Streams van Casema gebruikt worden aangezien het Casema frequentie plan niet past op het Multikabel frequentie plan.

    Alle door Multikabel gebruikte apparatuur voor digitale TV zal uitgeschakeld worden, wat min of meer ook al is aangegeven in het startpagina artikel over de uitbreiding van de klantenservice afdeling:
    Ik vermoed dat Multikabel vanwege al deze ontwikkelingen na de jaarwisseling al besloten heeft om helemaal niets meer te doen aan het verbeteren van digitale TV. Er worden hooguit nog kanaal storingen verholpen waardoor abonnees geen beeld en geluid krijgen, maar meer niet. Verder wacht men rustig op het signaal van Casema en dan zijn zij er vanaf. Ik vrees dat het er straks qua support allemaal niet beter op zal gaan worden. In de huidige situatie zie je al dat het voor normale klanten nagenoeg onmogelijk is om een probleem aangekaart te krijgen bij de technische afdeling voor digitale TV van Multikabel. Gelukkig heeft het MGV kanalen waarbij dat wel lukt. Hoe dat echter straks moet gaan als Multikabel zelf in feite niets meer is dan een helpdesk frontend voor Casema dat is de grote vraag. Een direct lijntje naar de technische afdeling voor digitale TV van Casema heeft de MGV (nog?) niet en Casema staat niet bekend als een open organisatie die veel oor heeft naar haar klanten...
     
  7. Ik begin zo'n beetje medelijden met jullie te krijgen......

    /RdP (al jaren Casema gebruiker, had ook geen andere keuze)
     
  8. we volgen zeker jullie ervaringen en meldingen op dit forum en zullen bijspringen / ondersteuning geven als dat nodig is.
    Je kunt uiteraard ook het TVHome forum bezoeken waar je de gebruikers van de andere operators kunt ontmoeten en je ervaringen delen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina