1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Snelheid X-tra

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door aura5107, 26 jul 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Check alle posts, dan blijft er een regio rond wieringen en richting waarland over, van meer naar het zuiden hoor je tot nog toe niemand.
    Ik heb het dus niet over een verdwaalde melding, maar over meerdere meldingen in die regio.
    1 persoon ken ik toevallig, die heeft vanavond een monteur gehad, monteur heeft helaas niks gevonden...
    (dit was in Waarland)
     
  2.  
  3. Problemen

    Ok, dan doe ik ook mee.
    Woon in Wieringerwerf.


    Ik heb een Power abonnement.
    Voor de snelheid verhoogd is draaide ik 400-600kbyte/sec wat veel tekort is.

    Na de snelheidsverhoging draai ik 280-500k. Dit is natuurlijk veel en veel te langzaam. De upload daarentegen gaat redelijk goed. zo'n 175k/sec.

    Bovenstaande metingen e.d. zijn gedaan op tijden dat er wel mensen zitten te internetten. van 17:00 - 23:00 en weekend.

    Ik heb een aantal mensen dit probleem aan laten melden. Bij mij zelf is de modem al vervangen. Dit hielp niet en de monteur zou dit en andere gevallen bespreken tijdens een meeting. Ik heb echter niets meer gehoord hierover.

    Signaal is gemeten en bleek goed.

    De sneheidsmeter van de site meld tevens een reactiesnelheid van 9,8 ms. Wat volgens mij ook sneller moet kunnen.

    Iemand van de helpdesk maakte een opmerking over het aantal mensen wat zit te internetten en waardoor mijn snelheid lager kan worden.

    Aangezien ik in de ICT werk begrijp ik dat, maar dit kan onmogelijk in 1 dag ontstaan en mag nooit zulke extreme vormen aannemen. Bovendien zijn er voldoende mensen om me heen die de snelheid wel halen. Het kan haast niet anders dan dat er een technisch probleem is op een verdeelpunt, maar dat laten we maar over aan de technici.

    =====
    Ik heb ongeveer dit verhaal ook gestuurd via de service site naar MK.
    De helpdesk had ik al zooovaak gesproken hierover.
    Ik krijg echter zojuist een mailtje terug met het verhaal van testen zonder router, opstarten in veilige modus.. e.d.

    Oftuwel. Mn mail word niet eens gelezen..
     
  4. Monteurs vinden nergens wat in de regio.
    Soms word er een modem vervangen, maar
    dat helpt bij niemand.

    Mocht het zo lijken.. ik ben helemaal niet boos ofzo.
    De helpdesk is ook altijd vriendelijk en ik heb jaaren fantastisch
    internet gehad... tot een halfjaar terug ofzo. of iig een x aantal maanden.

    Maar mailtjes die niet worden gelezen..
    Monteurs die overal hetzelfde probleem zien en niets doen ???...
    Dat kan toch bijna niet waar zijn?
     
  5. Re: Voorlopige downgrade naar Power

    Je moet de prijzen vergelijken dan zie je dat dezelfde abonnementsvormen overgebleven zijn. Dat de snelheden bij Casema en Home nog wat achterblijven zal aan het einde van het fusieproces verdwenen zijn. Daarbij gaan de snelheden van MK niet omlaag en zullen dus naar verwachting bij Home en Casema de snelheden opgetrokken worden tegen die tijd. Multikabel loopt dus wat voor qua snelheid.
     
  6. Ik heb het al eerder geschreven, maar er vind momenteel wel degelijk een zeer diepgaand onderzoek plaats door verschillende partijen waar dit probleem vandaan komt. Er worden nu stap voor stap oorzaken uitgesloten. Dat is niet een proces wat snel kan verlopen. Maar daarbovenop kan altijd nog een fout in de huis-installatie bestaan. En om dat uit te sluiten wordt vaak toch een monteur langsgestuurd om te controleren of de signalen en zo goed zijn. Maar dat is voor de algehele problemen dus niet de oplossing.
     
  7. Cees wrote

    CeeS kun jij (misschien) aangeven of de hele range van abonnementen van Multikabel in het probleemgebied problemen geeft.
    Zoals eerder geschreven heb ik sinds vanmiddag een downgrade gekregen naar het Powerabonnement (1500 KB/s) de door mij gevoerde tests wijzen hier ook op een verschrikkelijk probleem.
    Het gemiddelde van de afgelopen 8 uur is 213,67 KB/s.

    Ik heb inmiddels meerdere resets uitgevoerd en via verschillende UTP-kabels en andere (draadloze) verbindingen getest maar het is en blijft slecht.

    De test van 10-09-2007 23:33 uur is:
    Dit is nog geen 1/10 van het beloofde snelheid. Met mijn X-tra abonnement zat ik op gemiddeld 1/7-de van de beloofde snelheid..............of maak ik een reken'voud'.
     
  8. CeeS,

    Ik ben een enorm geduldig persoon, maar dit duurt al maanden.
    En serieus van de 1 op andere dag ontstaan.
    Zonde dat ik die datum niet heb opgeschreven.

    Zou het niet vriendelijk zijn als we gedurende dit probleem een percentage terugkrijgen ofzo.
    Probleem is probleem, maar ik hoor er niets over en maar betalen en betalen.
    Ik vind dat jammer... Ik ben momenteel blij dàt ik internet heb.
    Ik ben liever net als vroeger blij met goed internet.

    In elk geval succes allemaal. Mogen we samen met een oplossing komen ;)
    Of in elk geval een duidelijk overzicht van de omvang van het probleem.
     
  9. @ cees,

    Is het niet makkelijker om een lijst met postcodes te maken, zo krijg je overzicht

    gr. Ron
     

  10. Idee om een lijstje postcodes te creeren lijkt me niet onaardig.
    Kunnen we dat soort informatie posten of vindt men dat gevoelige info.
    En belangrijker. Hebben ze er iets aan
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina