1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Snelheid X-tra

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door aura5107, 26 jul 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn tracert is niet zo best.. maar mijn speed is redelijk constant, het valt me wel op dat rond een uur of 19 a 20 de speeds een stuk minder zijn als overdag..

    Code:
    Traceren van de route naar [url]www.tweakers.net[/url] [213.239.154.35]
    via maximaal 30 hops:
    
      1    15 ms    21 ms    32 ms  hyperlan-root [192.168.200.1]
      2   104 ms   111 ms   139 ms  84-105-137-1.cable.quicknet.nl [84.105.137.1]
      3     9 ms    35 ms     *     nl-hrn1-ra-01-ric-bok1-vrrp-mst.multikabel.net [
    212.127.255.242]
      4     9 ms    21 ms     *     nl-hrn2-ra-01-10G-3-1.multikabel.net [213.132.19
    1.126]
      5    59 ms    56 ms     *     nl-ams1-rb-02-10G-3-4.multikabel.net [213.132.19
    1.202]
      6    88 ms    69 ms     *     gi2-0.mpr2.ams1.nl.above.net [82.98.253.233]
      7   115 ms    84 ms    65 ms  true.ams4.nl.above.net [82.98.247.54]
      8   133 ms   122 ms   161 ms  10ge-6-3.e600-2.ams7.true.nl [87.233.192.18]
      9    41 ms    43 ms     *     [url]www.tweakers.net[/url] [213.239.154.35]
     10     9 ms    11 ms     *     [url]www.tweakers.net[/url] [213.239.154.35]
     11    90 ms   130 ms   118 ms  [url]www.tweakers.net[/url] [213.239.154.35]
    
    De trace is voltooid.
     
  2. Code:
    Traceren van de route naar [url]www.tweakers.net[/url] [213.239.154.35]
    via maximaal 30 hops:
    
      1     1 ms   <1 ms   <1 ms  Roeter [192.168.1.1]
      2     9 ms     8 ms     7 ms  82-217-149-1.cable.quicknet.nl [82.217.149.1]
      3     8 ms     8 ms     7 ms  nl-jul1-ra-01-gi1-1.multikabel.net [212.127.252.
    50]
      4     9 ms     9 ms     7 ms  nl-hrn1-ra-01-10G-3-4.multikabel.net [213.132.19
    1.109]
      5    10 ms     9 ms     7 ms  nl-hrn2-ra-01-10G-3-1.multikabel.net [213.132.19
    1.126]
      6     9 ms     9 ms     9 ms  nl-ams1-rb-02-10G-3-4.multikabel.net [213.132.19
    1.202]
      7    10 ms     9 ms     9 ms  gi2-0.mpr2.ams1.nl.above.net [82.98.253.233]
      8    20 ms    17 ms    17 ms  true.ams4.nl.above.net [82.98.247.54]
      9    22 ms    16 ms    17 ms  10ge-6-3.e600-2.ams7.true.nl [87.233.192.18]
     10    11 ms     9 ms    10 ms  [url]www.tweakers.net[/url] [213.239.154.35]
    
    De trace is voltooid.
    Valt op zich mee, enkel me download snelheid ligt nu op 200Kb/s =] om te huilen dus!
     
  3. De speeds of de RTT minder om die tijd ??

    De speed is bij mij wel constant, de RTT schommelt een beetje, maar blijft wel goed. Als je tijdens zou traceroute bij 1 node een trage RTT ziet, maar bij de node daarachter weer een lagere klopt die meting van die trage dus niet, want het getal wordt bij elke hop groter en kan niet weer lager worden daarna. Dus reageert die node vermoedelijk bewust trager op ping-aanvragen en geeft voorrang aan overig verkeer.

    Mijn speed en RTT en packetloss kun je hier zien als grafiek:
    http://multikabel.hobby-site.org/

    (PS: ik meet de snelheid door van de beide speed-test-servers elke 10 minuten gelijktijdig een bestand te downloaden, zodat het 'overbelast zijn' van een speedtest-server geen invloed heeft omdat de andere dan gewoon wat harder loopt. De getoonde speed is dus de snelheid van mijn kabelmodem en niet van de speedtest-site.
    PS2: het gele lijntje in de speed-grafiek geeft de download snelheid van één van de twee speedtest servers aan, normaal staat die dus op de helft van de maximale speed, alleen als één van beide testservers het niet aan kan zul je die zien varieren omdat de andere dan meer levert)


    (je kunt op elk van die 3 grafieken doorklikken om verder terug in de tijd te kunnen kijken)
     
  4. Kijk dat zoek ik nou ook, waar kan die grafieken vandaan halen wat jij ook hebt. Dus de download snelheid testen. (packetloss / ping heb ik wel gevonden..)
    Ik gebruik zelf ook cacti namelijk!
     
  5. Eindelijk bericht gehad van Multikabel :lol:
    Er wordt hard aan het probleem gewerkt, en er is zelfs een vergoeding aangeboden voor de periode dat mijn snelheid niet OK was, en is.
    Bedankt !!!!!
    Het gaat dus de goede kant op!!!!!!!!!

    Groeten Big_jack
     
  6. Ik heb zelf wat scriptjes in elkaar geknutseld die als output de gewenste cacti data geven. Ik wil je wel wat op weg helpen, maar heb de komende dagen niet veel tijd. Stuur me even een emailtje (via email knop onderaan deze post bijvoorbeeld) met je email-adres dan probeer ik je wel wat info te sturen hoe ik dat doe (over een paar dagen dan).
     
  7. CeeS
    Hier in de Wieringermeer (Middenmeer) ook mega-problemen met X-tra.
    In de (late) nachtelijke uren tot soms wel 2000 KB/s
    Vanmiddag 150 KB/s tot 300 KB/s

    en zojuist
    500 KB/s

    Enkele maanden geleden melding gemaakt bij de servicedesk, nooit meer iets van gehoord, 3 weken geleden (na mijn vakantie) zelf maar weer eens contact gezocht, melding nergens meer te vinden.
    Nieuwe melding gemaakt, alles nagemeten vanaf servicedesk, monteur gestuurd, nieuw modem, geen verbetering.

    Monteur bellen met zijn afdeling en kwam tot de conclusie dat hij voor niets was gekomen, Afdeling DataCom was op de hoogte druk mee bezig.

    Sindsdien 2x een telefoontje van MK dat ze er nog meebezig zijn!!!! Maar verbetering ................ niets.

    MK heeft mij wel een aanbod gedaan om abo-geld terug te geven, dan zou de klacht afgehandeld zijn. Ik ben daar niet ingetrapt.
    We blijven voorlopig wachten op verbetering.
     
  8. Ik heb zelf ook al een langere tijd problemen met me X-tra verbinding en de telefoon kosten stijgen de pan uit.

    De medewerker die ik aan de lijn heb gehad vanavond adviseerde mij ook een schriftelijke brief op te stellen met daarin een vergoeding te vragen voor de tijd dat het slecht is geweest.

    meestal gaat het overdags goed met de snelheid maar na etenstijd haal je amper 80kb/s

    Er is ook een monteur langs geweest met de melding dat mijn internet bij de tv aansluiting terecht kwam en dat dit simpel op te lossen was in de kast buiten bij de straat. Na een 3 dagen had ik nog niks gehoord en ook geen verbetering, ik heb multikabel na 2 dagen gebeld en die zeiden dus dat het nooit afgemeld was.

    Ik zal ook nog wel eens even een logfile van me server zoeken. Maar het is gewoon te triest voor woorden. Je betaald een hoop geld en dan verwacht je wel iets goeds.
     
  9. Die snap ik even niet? zou je die iets verder willen toelichten?
     
  10. De monteur die heeft alles doorgemeten en zei dat het internet signaal meer bij me TV signaal terecht kwam (of ik het geloof is een 2e) maar het was heel erg simpel op te lossen en geen enkel probleem.

    Hij ging even wat buiten in de kast van de straat doen met de aansluitingen en heb daarna nooit wat van hem gehoord.

    Ik heb ook erg veel packet loss multikabel en de monteur melde al dat er van de 1000 pakketjes die binnen komen misschien 100 daadwerkelijk aankomen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina