1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wijzigingen specificaties internet per 1 september 2007

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door LambiK, 26 jul 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. GuNNeR

    GuNNeR Forum Member

    ik denk dat de toezeggingen wel betrouwbaar zijn, maar multikabel zelf zich niet aan de afspraken houd. De informatie is dus wel correct, alleen multikabel laat weten het niet te doen. Ik denk dat dat een logisch gevolg is van vroeg informatie weten, veel staat er dan nog niet vast. Het is jammer voor die mensen die dachten een verhoging te krijgen maar aan de andere kant, MGV kan daar weinig tegen doen.

    Ik ben in ieder geval weer blij met de verhogingen. Jammer dat de up en download snelheden steeds verder uit het lood lopen maar ik ben toch blij dat het wel weer wat om hoog gaat.
     
  2. het begint gewoon weer slecht te worden, de laatste tijd hapert internet steeds vaker, haal ik bij lange na mijn 22mbit niet en stopt ook de digitale tv er steeds mee. Ik ga wat tv betreft maar eens naar satelliet kijken, jammer dat ik dan toch analoge tv kosten bij multikabel moet betalen :r
    begin er zo langzamerhand van te walgen, het ging de afgelopen periode redelijk, redelijk goede prijzen en nu gaan de prijzen omhoog en de service weer omlaag. blegh.
     
  3. De eerste aktie ligt dan toch simpelweg bij jezelf! Bellen naar de helpdesk en zorgen dat je een monteur thuis krijgt...
     
  4. nw snelheden vindt ik prima(ik heb nu power) dus dan tref ik het maar om het nu duurder te maken om zogenaamt gratis telefoon erbij te bieden vindt zwaar klote ik bel nu niet via mk om dat het bijna de duurste voip provider van nl is ik heb nu nog voip via de linksys en betaal nu nog veel minder om te bellen(abbo 9,95 pj en totaal geen belkosten naar vast)
    das bij mk wel ietsje duurder maarja straks maar via mk bellen wandt je moet er nu toch voor dokken of je mk wildt bellen of niet , de media markt kastjes gaan zeker te goed :twisted:
     
  5. right, er is hier niets veranderd en sinds de problemen met de digitale tv zijn ook de problemen met internet begonnen, monteur gelul ken ik wel "haal die router er eens tussenuit" met als resutaat dat ik mijn IP kwijt ben en fijn weer tig dingen opnieuw kan instellen. Het heeft hier tijden lang goed gedraaid met alles hetzelfde, de laatste paar weken is het weer bagger en dat ligt absoluut niet bij mij.
     
  6. GuNNeR

    GuNNeR Forum Member

    wij hadden ook een tijdje de bovenstaande problemen, na een tijdje had mijn pa toch maar de monteur gebeld.

    Toen hij in de voortuin stond te graven naar de kabel kwam hij aanrijden. Na een tijdje hier en daar wat te hebben gemeten bleek dat ons huis een beetje was verzakt (gebeurt bij alle huizen) en dan daarom de las was gebroken. De kabel lag er namelijk al 40 jaar in de grond. De las heeft hij gemaakt en sinds dien hebben we perfect beeld. Ik probeer wel alle verbindingen hier in huis (evenals de kabels) op een goede kwaliteit te houden. De pluggen zijn hier allemaal volledig van metaal, de splitters (we hebben 4 tv toestellen) van goede kwaliteit en de kabels zijn inmiddels allemaal 6mm dik. Ik kijk op mijn zolderkamer tv op mijn computer, die heeft met zijn2 tuners een sterker signaal nodig, daarom hebben we door het huis 2 signaalversterkers staan. 1 voor de splitter naar de 4 kamers en 1 voor mijn computer. Ik heb perfect strak beeld, en de enige reden dat ik over zou willen gaan op digitale tv zou kunnen zijn omdat ik dan een beter zenderaanbod heb.
     
  7. ik verkoop dat spul zelf en heb hier alleen topkwaliteit dubbel afgeschermde kabels met filters liggen. Gezien ik niet in een huis maar in een appartement woon is de kabelafstand wel behoorlijk lang, maar ik denk niet dat verzakking een oorzaak is, ze meten alles door (meerdere malen gebeurd) en kunnen niets geks vinden, toch is het resultaat prut (ook rechtstreeks van het modem met hun eigen kabels op hun laptop, ook met een ander modem etc. etc.)

    Conclusie: het is kut maar kunnen er niets aan doen en soms is het opeens heel goed. Momenteel heb ik een download van 800kbps in plaats van de gebruikelijke 2600...

    Vorige week belde ik naar de helpdesk, ze gingen het signaal meten en alles was in orde en prompt had ik weer super snel internet! Zal morgen nog eens bellen, wellicht dat hetzelfde trucje weer werkt. Ook modem resetten helpt niet.

    Speedtest op multikabel zelf (staat niets open verder, ik gebruik ook geen p2p programma's) is nu echt drama, daarna weer prima, daarna weer drama...
     
  8. Tja als je niks meld gebeurd er ook niks... kijk begrijp me niet verkeerd, tuurlijk is het ronduit k.t als het zo een belabberde verbinding is, maar ze zullen echt niet uit hun zelf bij je aankloppen om te kijken hoe het gaat met de verbinding... dat is wat ik bedoelde met de eerste actie ligt bij jezelf...

    (ps ik ben een half jaar bezig geweest met soortgelijk probleem. Kabelbreuk welke de verbinding af en toe verbrak als er verkeer langs reed. ik weet dus hoe het voelt helaas)
     
  9. Er zijn hier in de loop der tijd vele monteurs geweest en ik heb vaak geklaagd en ik hoor steeds hetzelfde. Het signaal komt goed binnen, wordt goed verwerkt, zit niet te veel storing op, ze kunnen er niets aan doen. Toch blijft het belabberd, ook op hun eigen apparatuur met eigen kabels. Het is niet anders.

    En zolang ik niet te veel betaal heb ik niet zo veel te klagen, digitale tv is goedkoper geworden voor een totaalpakket, prima, anders was ik al overgestapt op satelliet. Nu ik opeens weer meer voor internet moet betalen heb ik daar niet zo'n zin in ;)
     
  10. Dit zullen ze helaas blijven doen er is namelijk geen bedreiging. Als nu overal in Nederland net als in Amsterdam glasvezel tot aan de deur aangelegd wordt dan kunnen de snelheden ineens ook naar 50/50mbit. Nu kunnen ze ons nog lekker uitmelken. Ik wacht met smart op de dag dat er overal in Nederland glasvezel tot aan de deur ligt. Nou dan willen ze wel om hoor die kabelmaatschappijen anders loopt heel de tent leeg!

    Al met al ben ik wel blij met de snelheid van Power en moet ik het maar voorlief nemen dat ze iedereen uitmelken zolang er nog niet overal glasvezel tot aan de deur ligt!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina