1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wijzigingen specificaties internet per 1 september 2007

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door LambiK, 26 jul 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat is ook goeie Rocco, ik kan Knoppix ook het beste via Belgacom downloaden (dan heb ik de volle bak).
    Heb net nog iets getest. Ik kan via VPN en remote desktop mijn pc op kantoor overnemen. Daar werken we met Planet/KPN ADSL. Als ik dus via die pc 100 MB ga downloaden van speedtest.multikabel.nl dan krijg ik 1,21 MB/s dat is het maximum wat we daar kunnen halen. Doe ik het nu hier thuis dan kom ik weer rond 300 KB/s. Dus ook naar andere netwerken zoals dus Planet werkt die speedtest van Multikabel gewoon goed.
     
  2. Ik kon het gister even niet laten te bellen met Multikabel. Het lijkt met de dag wel steeds trager te worden hier, zelfs snelheden van onder het Easy-abo zijn nu geen uitzondering meer en ik was benieuwd naar de status van de problemen in de buurt en of er evt op korte termijn een oplossing voor kwam.
    Even bellen onder het mom van "denk er aub nog even aan" kan geen kwaad. Vergeet ik toch iedere keer een ticketnummer te vragen maar na doorgeven postcode + adres en kort samenvatten van eerdere contacten, testresultaten en monteurbezoek ging er een belletje rinkelen bij de HD en die medewerker ging even overleggen. Na dat overleg kwam naar voren dat het opgelost zou moeten zijn. Ik zei dat dat bij mij dus niet zo was. Dat vond men erg vreemd en dus wil MK weer iemand langssturen. Ik vind het prima want als er ergens getest of gemeten moet worden om zo het probleem te lokaliseren, best hoor, laat maar komen.
     
  3. Nieuwe snelheden per 1 september

    Het sprookje werd niet waar.

    Met een uitgebreide brief kwam multikabel met het nieuws van een verhoging van de internet verbinding per 1 september 2007.
    Helaas ik maak al geruime tijd gebruik van het internet met een powerabonnement dat tot 1 september uitstekend funcioneerde.
    Na de snelheidsverhoging klapte mijn verbinding in elkaar en liep overdag rond de 550 kb/sec en in de avonduren 180 kb/sec.
    Het niveau van een Easy abonement werd en wordt niet eens waar gemaakt.
    Een monteur van multikabel heeft metingen verricht en kwam tot dezelfde conclusie, lage download snelheid en zeer instabiel.
    Mailen naar de service desk heeft niet veel zin want de klachten worden niet eens goed gelezen gelet op de antwoorden na 72 uur.
    Tja dan neem je maar telefonisch contact op, na een zeer uitgebreid verhaal mag je dan vernemen dat er technische problemen en krijg men het advies om een brief te schrijven voor gedeeltelijke teruggave van de abonnementskosten.
    Ik heb een troost, al mijn bekenden in AP hebben hier last van maar het is een slechte service van multikabel om hun klanten niet te informeren over dit probleem.
    Conclusie, ophogen internet snelheden op papier maar de praktijk is juist tegen overgesteld, dus ook bij multikabel geen makkie !!!!!!
     
  4. Tegen mij is door de helpdesk gezegd dat het was opgelost, zie mijn vorige bericht. Maar nog steeds hoor ik berichten "de kabel is slecht de laatste weken" en dat de verhogingen de boel alleen maar trager hebben gemaakt. De Multikabel-auto's worden nog steeds zeer regelmatig gezien in de regio en is men er waarschijnlijk nog steeds mee bezig.
    Dan wordt er ook daar intern niet goed gecommuniceerd, jammer want dat zou een hoop schelen. Hou gewoon deze forums in de gaten voor de laatste info.
     
  5. Internetspeed

    Beste RJ Mulder,

    Helaas, als u contact heeft gehad met de helpdesk van multikabel en u heeft mogen vernemen dat het probleem is opgelost dan is het wederom een sprookje.
    Er is nog helemaal niets opgelost, gewoon een service van niks.
    Op de servicesite van multikabel wordt gewoon vermeldt dat met het internet geen problemen zijn.
    Dit is gewoon onjuist en is gewoon een grove misleiding te noemen.
    Test gewoon u downloadspeed en de ware aap komt uit de mouw.
     
  6. Re: Nieuwe snelheden per 1 september

    Wat is je postcode/woonplaats ??
    Ik vermoed ergens in de buurt van de wieringermeer, want daar zijn deze problemen bekend zoals je in meerdere artikelen op het forum kunt lezen. In de overige regio's werkt alles prima, mijn snelheid is bijvoorbeeld stabiel en netjes volgens specificaties.

    Het is alleen erg slecht van Multikabel dat er geen enkele melding gemaakt wordt van deze problemen op de storingen pagina en ik begin me nu echt een beetje boos te maken dat de helpdesk blijkbaar nog steeds niet weet dat deze problemen spelen. Weliswaar wordt vaak toch een monteur gestuurd om uit te sluiten dat je problemen door signaalproblemen komen, maar het zou op zijn minst bekend moeten zijn dat dit speelt zodat klanten "gerustgesteld" kunnen worden (nou ja, niet echt gerustgesteld, maar gemeld dat er aan het probleem gewerkt wordt)

    Ik ga wederom maar weer contact zoeken....... :cry:
     
  7. Re: Nieuwe snelheden per 1 september

    Cees, ik weet wel zeker als je contact zoekt, ook een antwoord zult krijgen.
    met groet,
     
  8. De monteur is gister niet binnen geweest hier maar ik heb hem wel via de telefoon gesproken. Er zijn ruim 120 van dit soort meldingen hier in de regio en het zou zitten in de (er is een andere benaming voor) verdeelstations in Nieuwesluis en Kreileroord. Multikabel en Datacom zijn er nog steeds mee bezig om te kijken waar de storing in zit. Hoe lang dat gaat duren is niet bekend maar het was niet mogelijk om iedereen van die 120 mensen daar over te gaan bellen. M.a.w. we merken dus vanzelf wanneer het weer gaat werken. Maar wanneer is niet bekend.
     
  9. Om verwarring te voorkomen:
    Datacom is een "afdeling" van Multikabel.

    Wat je schrijft is overigens al weken bekend. Enige verschil is dat er steeds meer mensen zich melden. En dat blijkbaar nu eindelijk de abonnees gebeld worden.

    Maar dit speelt al maanden in die regio bij de Xtra abonnementen en werd na de verhoging van Power ineens veel duidelijker omdat er meer klanten last van kregen omdat die de hogere snelheid niet haalden.

    De MGV heeft ook nog steeds geen (beloofde) feedback gehad over hoe de status is van de problemen en wat er aan gebeurt en wat de verwachte oplostijd is .....

    Volgens de 'storingen pagina' zijn er geen algemene storingen bekend .....
     
  10. Cees, dat wist ik niet. Ik dacht dat dat misschien een ingehuurd bedrijf was. Maar nu weet ik waar het over gaat als ik Datacom hoor of lees.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina