1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wijzigingen specificaties internet per 1 september 2007

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door LambiK, 26 jul 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ook al is ie niet aan mij gericht, je merkt wel dat ik het niet met je eens ben. De problemen lijken nou eenmaal op elkaar dus voelde ik me genoodzaakt te reageren. Ik wacht iig die monteur af die komt maandag, misschien werkt het dan intussen wel weer want ik ga er van uit dat 1 september alles rond zou moeten zijn dus dat ook alles weer als vanouds zal gaan werken. En anders wordt het 's ochtends om 6 uur me nest uit want alleen dan heb ik nog enig pret van de nieuwe snelheid, maar helaas wel van korte duur. Ik wens iedereen een goede nachtrust toe.
     
  2. Enige waar ik benieuwd naar ben is of je die monteur wel gaat geloven.

    succes met de verbinding en voor mij einde discussie op deze manier, want je hebt toch alles al geprobeerd, of geloofd het niet.

    Netwerkkaart heb je al vastgezet op 100mbit fullduplex?
    Geen router die trager is dan 100mbit?

    enzovoort enzovoort........... neem aan dat je geen it-er bent, anders had je begrepen dat dit wel erg makkelijke aanames zijn zo zonder enige vorm van troubleshooting al weten dat bij Rocco precies hetzelfde speelt.

    bah dat was het.
     
  3. Eh .... niemand boos worden, de tips zijn niet voor iedereen van toepassing .... :wink:

    Het kan zijn dat er wel degelijk een gelijk probleem speelt, maar dat hoeft natuurlijk niet.

    Wat hebben we de laatste tijd gezien:

    1 - Een probleem met X-tra in een gebied in de Wieringermeer en omgeving, daar is de snelheid voor Xtra al een tijdje lager en daar zie je nu ook Power klanten die de nieuwe snelheid niet halen of zelfs lager uitkomen dan vroeger.

    2 - Een probleem in een gebied (wat me nog niet helemaal duidelijk is) waarbij downloads van bepaalde servers traag is, zoals de normale speedtest-site, de newsservers en andere Multikabel servers en sommige externe sites. Doen die mensen de speedtest van ns0.multikabel.net (zie de links hierboven), halen ze wel de juiste snelheid.

    3 - Problemen die eigenlijk individueel zijn. Dat kan komen door een probleem met het modem, een router die de nieuwe snelheid niet aankan, een computer die door hardware of configuratie de nieuwe snelheid niet aankan.

    Of je onder 1/2/3 valt, of een combinatie hiervan probeerde ik een beetje uit te vissen met de vragen. Het probleem -2- leek mij een probleem van een 'toevoerlijn' naar een bepaald gebied. We hebben wat traceroutes geprobeerd en toen viel het op dat als een web/testsite via een andere route naar die persoon liep de verbinding wel snel was. Dus zou je dan denken dat er op een bepaald traject in de glasvezel-ring vertraging optreedt. In dat geval zal een monteur dus niets aan je verbinding zelf kunnen vinden, want die is gewoon goed.

    Probleem-3 kan door een monteur opgelost worden, want meestal is dit een signaal-probleem.

    Probleem-1 is misschien hetzelfde als probleem-2, dat weet ik niet. Maar misschien kunnen de mensen die problemen hebben eens met een traceroute kijken indien ze op de ene site heel traag zijn (bijvoorbeeld newsserver) en op de ns0.multikabel.net speedtest wel snel zijn hoe de routes lopen binnen het multikabel netwerk. (in een dos-venster 'tracert [naam van de server] ", bijvoorbeeld tracert news.quicknet.nl of tracert ns0.multikabel.net
     
  4. Cees, ik zal me voortaan inhouden ik laat de discussie verder ook hierbij en proberen dmv quoten iod wat duidelijker te zijn waar en waarom ik het nou wel en niet mee eens ben. Hierbij iig mijn tracerts waar op zich helemaal niks mee is. Die zijn eigenlijk altijd vrij goed.

    Bezig met het traceren van de route naar news.quicknet.nl [213.132.189.35]
    via maximaal 30 hops:

    1 11 ms 8 ms 8 ms 82-217-102-1.cable.quicknet.nl [82.217.102.1]
    2 9 ms 7 ms 7 ms nl-jul1-ra-01-gi1-1.multikabel.net [212.127.252.
    50]
    3 8 ms 9 ms 9 ms nl-hrn1-ra-01-10G-3-4.multikabel.net [213.132.19
    1.109]
    4 8 ms 11 ms 9 ms nl-alk1-rc-05-10G-3-2.multikabel.net [213.132.19
    1.114]
    5 10 ms 8 ms 8 ms nntp.multikabel.net [213.132.189.35]

    Bezig met het traceren van de route naar ns0.multikabel.net [213.206.89.181]
    via maximaal 30 hops:

    1 7 ms 7 ms 8 ms 82-217-102-1.cable.quicknet.nl [82.217.102.1]
    2 10 ms 7 ms 10 ms nl-jul1-ra-01-gi1-1.multikabel.net [212.127.252.
    50]
    3 6 ms 9 ms 7 ms nl-hrn1-ra-01-10G-3-4.multikabel.net [213.132.19
    1.109]
    4 8 ms 9 ms 10 ms nl-ams2-rb-01-10G-3-3.multikabel.net [213.132.19
    1.62]
    5 9 ms 9 ms 7 ms r2-AMSIX2.nl.ionip.net [195.69.145.118]
    6 * 10 ms 7 ms ge-0-2-0.r1-amsix2.nl.ionip.net [212.204.248.205
    ]
    7 8 ms 10 ms 10 ms so-0-0-3.r1-hfd1.nl.ionip.net [212.204.248.106]

    8 9 ms 9 ms 9 ms ns0.multikabel.net [213.206.89.181]

    Zal ik ook op een andere lokatie een paar straten verder ook nog even wat testen? Daar hebben we hetzelfde euvel.
     
  5. Alleen als je echt verschil merkt tussen 2 sites, dus als news.quicknet.nl erg traag is maar ns0.multikabel.net wel snel is zou het interessant kunnen zijn. Had jij dat verschijnsel ook ?? (ben de draad een beetje kwijt nu) :)
     
  6. Ik was zojuist even een paar straten verderop gelopen. Daar is exact hetzelfde aan de gang. We hebben daar ook een tracert gedaan naar zowel de newsserver als de speedtest server maar dat gaf ook bijna hetzelfde aan als bij mij thuis, ook beiden gewoon goed. De tracert die ik op het forom heb geplaatst is bij mij thuis. Maar daar is helemaal niks mis mee.
    Maar om verwarring te voorkomen ik ben dezelfde persoon die thuis problemen heeft maar een paar straten verderop (een vereniging waar ik vrijwilliger ben) hebben we hetzelfde euvel en vanmiddag ook nog getest. Kortom, op beide adressen hetzelfde euvel wbt snelheid maar wel goede tijden met de traceroutes. Kunt het nu wel weer volgen Cees?
     
  7. Maar (zoals ik al eerder vroeg) is de snelheid van alle sites, zoals news.quicknet.nl en sites buiten multikabel traag en op hetzelfde moment ns0.multikabel.net speedtest als enige wel goed bij jou ? Of is die laatste dan net zo traag ?

    Er is in jouw omgeving zowiezo een probleem met snelheid van de Xtra abonnementen, misschien is dat probleem dus groter dan eerder gedacht. Dat speelt zo te zien aan de reacties allen in/rond de wieringermeer.
     
  8. Cees, dat klopt helemaal. Het bestand van 100 MB ns0.multikabel.net is nog steeds het enige bestand wat ik met 1,4 MB/s kan downloaden. Verder is alles dus ook oa de newsserver en het downloaden van gewone websites zowel binnen als buiten Multikabel traag. Ben na donderdag tot de ontdekking gekomen dat dit zich 's nachts meestal niet afspeelt en pas dan gaat echt alles supersnel (tot een uur of 7) maar dan wil ik meestal gaan slapen.
     
  9. Ik vraag mij toch af wat de problemen elke keer zijn nadat MK de snelheid verhoogt. Je zou toch gaan denken dat als er steeds klanten zijn die problemen krijgen na een verhoging ze deze problemen toch eerst checken voor ze weer een upgrade gaan doen.

    Ik ben er zeker van dat als zijn zouden kijken er een bepaalde groep klanten is die steeds weer problemen krijgt na een upgrade. Ze zouden dan eingelijk die klanten als test moeten gebruiken bij een volgende upgrade en deze monitoren.

    Ik zelf zie nu voor de 3de keer na een sneheidsverhoging dat het modemlog weer volstaat met:

    No Ranging Response received - T3 time-out
    De logfile staat is nu totaal gevuld met deze melding.

    Je merkt dan ook de internetten niet helemaal lekker loopt en er een vertraging in zit terwijl op andere momenten het goed gaat.
    Ga over een week op vakantie dus trek het maar over de vakantie heen en hopenlijk is het probleem dan weer vanzelf opgelost.

    Elke keer bij deze problemen moet ik MK weer bellen en krijg je dezelfde oplossingen aangeboden en testjes die je moet doen, dit terwijl voor de upgrade alles goed was. De vorige 2 keer bleek het ook niet aan mijn kant te liggen en waren na een tijd de problemen/meldingen weg. Maar kost je dan wel weer een hoop tijd.

    MK zou er naar mijn idee goed aandoen om eens een aantal klanten te benaderen die steeds problemen hebben na een snelheidsverhoging. Een simpel mailtje/belletje om te checken of er weer problemen zijn en die samen proberen op te lossen. Dan neem je als organisatie natuurlijk wel een voorsprong en ben je zeer klantvriendelijk bezig.

    Ik begrijp dat er met een aanpassing altijd weer dingen gebeuren die niet te voorzien zijn. Maar er gebeuren nu ook dingen die steeds weer terug komen en die zou je dan in kaart moeten brengen en uitzoeken. Hiermee kun je dan mogelijk bij een volgende upgrade minder problemen krijgen.

    Traceren van de route naar ns0.multikabel.net [213.206.89.181]
    via maximaal 30 hops:

    1 <1 ms <1 ms <1 ms my.router [192.168.1.1]
    2 6 ms 8 ms 9 ms 213-73-174-1.cable.quicknet.nl [213.73
    3 55 ms 55 ms 48 ms 213-125-196-18.edu.multikabel.nl [213.125.196.18]
    4 7 ms 7 ms 6 ms nl-ams2-rb-01-10G-3-3.multikabel.net [
    1.62]
    5 7 ms 9 ms 6 ms r2-AMSIX2.nl.ionip.net [195.69.145.118
    6 6 ms 6 ms 7 ms ge-0-2-0.r1-amsix2.nl.ionip.net [212.2
    ]
    7 7 ms 6 ms 6 ms so-0-0-3.r1-hfd1.nl.ionip.net [212.204
    8 6 ms 7 ms 6 ms ns0.multikabel.net [213.206.89.181]
     
  10. Die 55ms is in dit geval niet erg, want hij vertraagt in werkelijkheid niet omdat de regels eronder wel weer sneller zijn. Hij geeft de data dus wel normaal snel door maar heeft een lage prioriteit om zelf te antwoorden op pings zo te zien.

    Wanneer alle achterliggende hops ook meer dan 55ms zouden zijn geworden kun je wel zien dat daar de vertraging optreedt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina