1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Stappenplan bij Nieuwe router !

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Thomas, 8 jul 2007.

  1. Seconden? Minuten?
     
  2. Ter info:
    Wij hadden tot een paar weken terug in het provisioning systeem van Multikabel een leasetijd van 40 dagen.

    Sinds 2 weken hebben we het nieuwe provisioningsysteem in gebruik wat net zoals bij @home een leasetijd van 7 dagen heeft. Op zich maakt dat niet uit, want als je router normaal de lease vernieuwd na 3.5 dag blijft hij gewoon doorlopen. Ik hield zelfs het bestaande ip-adres wat ik al ongeveer 2 jaar heb.
     
  3. Bij mijn Edimax router krijg ik een lease
    van 604800 seconden
    In minuten is dat dan 10080
    En dat is dan weer 168 uur,
    wat gelijk is aan 7 dagen.

    Bij een gebruikelijke DHCP Request zal de router op de helft van zijn lease tijd een Renew doen. Dus na 3,5 dag.
    Mocht dit fout gaan dan blijf je wel je ip adres behouden.
    Als dan de helft van de helft (op 3/4) weer verlopen zal de router weer een Renew doen. Dit zal enkele keren gebruiken (niet oneindig keer de helft van) totdat de lease time is verstreken.

    Als ziggo je ip adres wil veranderen omdat bv de adressen in de (Ziggo)reeks op zijn, zullen ze nu 3,5 dag moeten wachten tot alles een nieuw ip adres heeft. Of een paarde middel inzetten. (3 seconden geen internet verbinding).

    Harrie
     
  4. Berichten over dhcp Ziggo en Juniper router zijn verplaatst naar een eigen-topic. Zie hier
     
  5. Het probleem is dat de gemiddelde THD'er dit domweg niet weet, omdat het niet verteld wordt. Het enige dat wij weten is: het werkt rechtstreeks op het modem wel, zoek het zelf maar uit. Klinkt oneerbiedig, maar dan is het aan de klant om te kijken waar het misgaat.
    Maar nu ik dit weet kan ik hier mijn voordeel mee doen, dus dank voor de info :)
     
  6. Dat Ziggo dit niet wist / weet is niet aan Ziggo om dit mede te delen

    Ik mag ervan uitgaan dat het uitdelen van IP-adressen een standaard procedure is, waar niet veel keuze 's in zijn (DHCP) evt op naam of macadres

    Dat de Sitecom de enige firma is met routers die dus niet juist ge-adresseerd worden, lijkt mij dan te zoeken bij Sitecom, zij hebben hun protocol niet 100% juist ingevoerd, en schuiven het dus nu af naar Ziggo

    ik zie nu al de (klaag)verhalen op/over de HD van Ziggo

    * Sitecom zal zijn firmware's moeten aanpassen met de juiste code's anders missen ze de bus, en gaat iedereen naar de andere merken
     
  7. Sitecom heeft al geruime tijd voor enkele modellen routers een firmware update op de website staan welke de routers compatible maakt met de laatste wijzigingen op het ziggo netwerk.
     
  8. Als je medewerker bent van Sitecom e.d. moet je dat even kenbaar maken bij de forumleiding ;)

    Grapje uiteraard, maar je neemt het zo erg voor ze op.
     
  9. Ik werk er dan ook :)
     
  10. Ja, dat was te merken. Ik 'beschuldig' iemand niet zomaar van 'fanboy gedrag' ;)

    Maar uh, ik ben het overigens niet met je eens dat ze ineens zoveel beter zijn geworden. Er zijn nog genoeg steken die ze hebben laten vallen en ja, dat gevalletje aanbieding Sitecom-router bij Alles in 1 Extra die de toekomstige snelheid van 120Mbit/s WAN <> LAN niet aan kan? Dat was toch wel ernstig, al valt Ziggo daar ook heel veel te verwijten.
     

Deel Deze Pagina