1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Stappenplan bij Nieuwe router !

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Thomas, 8 jul 2007.

  1. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Verklaring, heb ik zo 123 niet voor je.

    Je kan het eenvoudig zelf testen. Treed het probleem zonder router niet op? Dan is het in elk geval geen algeheel probleem mbt Ziggo. Je zou het dan bv nog met een recentere router (van bv een kennis, bij voorkeur ander merk/type) kunnen testen, treed ook hierbij het probleem niet op, dan weet je het helemaal zeker.

    Meten (in dit geval testen) = Weten.

    Als hier hier naar de leasetijd kijk dan is dit ruimschoots meer als 24uur. Hier is de DHCP in elk geval fatsoenlijk ingericht met een fatsoenlijke leasetijd. (een week). Komen we weer op bovenstaande, heb je het probleem met een pc rechtstreeks aangesloten niet dan is het geen DHCP probleem bij Ziggo. En welke leasetijd geeft je router en/of pc aan?
     
  2. Lutjemac

    Lutjemac Forum Member

    Berichten:
    56
    Goed lezen

    Hij heeft toch al zonder router getest!!

    groet Lutjemac
     
  3. Krissie

    Krissie Forum Member

    Berichten:
    20
    Dank je Lutjemac.

    Alhoewel ik alle hulp enorm waardeer word ik er inderdaad een beetje moedeloos van dat niemand leest dat ik dit hele verhaal ook zonder router heb getest en dat ik ook dan mijn verbinding verlies.

    Er wordt steeds maar vanuit gegaan dat mijn router het probleem is terwijl dat dus niet zo is. Het probleem is dat ik om de dag van IP wissel omdat de releasetijd blijkbaar weer eens verlopen is en alhoewel ik daar normaliter geen last van zou moeten hebben, heb ik dat dus wel omdat mijn verbinding compleet wegvalt. Ja, de verbinding komt wel weer terug maar dan nog is het niet zoals het hoort.

    Ik ben nog steeds op zoek naar een alternatief voor kabel in Den Haag (geen ADSL) dus als iemand nog tips heeft...
     
  4. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Zal de vraag nogmaals stellen, word blijkbaar overheen gelezen, wat is de leasetijd van het toegewezen ip-adres?

    Valt de gehele verbinding weg in de zin van de LAN-verbinding word verbroken (disconnected) of geeft hij enkel aan dat hij een nieuw adres aan het ophalen is? Essentieel en wezenlijk verschil.
     
  5. vinnie-terranova

    vinnie-terranova Forum Member

    Berichten:
    955
    mijn sitecom geeft een release aan ergens in 2017
     
  6. daxy

    daxy Forum Member

    Berichten:
    286
    Dit zou je misschien kunnen zien in de router, maar soms wordt dit niet getoond. Een andere manier is kijken op de PC/laptop:
    • Open een DOS-prompt (start->run->cmd of command)
    • Type het commando: ipconfig /all
    • Onderaan zie je wanneer de Lease verkregen is en wanneer hij vervalt
     
  7. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Juist, en als de pc/laptop aangesloten is op de router zie je dus de lease-tijden van je eigen LAN netwerk, en niet van het WAN ip, en aan de informatie van de DHCP server en lease tijd van de router heb je niets.
    Deze methode werkt dus alleen als de pc/laptop direct met het modem verbonden is.
     
  8. Krissie

    Krissie Forum Member

    Berichten:
    20
    Juist dat dacht ik ook vanmorgen bij het lezen van dit bericht haha.

    Toch bedankt voor je respons. Ik heb intussen een nieuwe router gekocht en ben nu al een tijdje in de lucht zonder problemen.

    Ik heb vooraf contact opgenomen met Sitecom (dit merk wordt min of meer geadviseerd door Ziggo) en een leuk gesprek gehad met een medewerker daar.

    Hij wist mij te melden dat Sitecom een periode bijna overwerkt is geweest door Ziggo maar dat het de laatste tijd rustiger is geworden. Ook wist hij me te vertellen dat Ziggo haar IP adressen inderdaad anders uitdeelt dan Casema en dat oudere routers daar dan ook inderdaad soms niet goed mee om kunnen gaan.

    Jammer dat niemand bij Ziggo me dat in de afgelopen maanden heeft kunnen vertellen. Dat had me enorm veel stress, geld en energie gescheeld.
     
  9. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Toch even nieuwsgierig.

    Ik weet niet of jou router het kan, maar wat voor lease tijden krijg je toegewezen? Indien je router het niet ondersteund, welke lease tijden zie je als je de pc direct met het modem verbind?
     
  10. Krissie

    Krissie Forum Member

    Berichten:
    20
    Ik heb in mijn oude router verschillende dingen gezien.

    Ik heb leastijden gehad van 86400 maar ook (meestal) van 604800. Ik geloof dat die laatste waarde wel goed is toch?
     

Deel Deze Pagina