1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Stappenplan bij Nieuwe router !

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Thomas, 8 jul 2007.

  1. WillemZiggo

    WillemZiggo New Member

    Berichten:
    3
    Icidu 11G Wireless router niet op het internet

    Woensdag een Icidu 11G router aangeschaft en direct aangesloten , home netwerk prima de benaderen PC via de kabel en laptop wireless.

    Echter om op het internet te komen lukt nog steeds niet.

    Bij WAN connection type Dynamic IP aangegeven maar ik krijg geen ip nummers terug hij blijft naar " hangen" Obtanging Network connection.

    Wie heeft er een oplossing?
     
  2. Lutjemac

    Lutjemac Forum Member

    Berichten:
    56
    eminent

    Hoi,

    Ik heb zelf een Eminent EM4550 Wireless N Router, en deze werkt prima.
    Nederlandse gebruikers handleiding, en heeft een installatiewizard. Ook staat erin hoe je deze in moet stellen als je @home of andere isp's gebruikt.

    Ik denk dat als je de handleiding volgt alles in een keer werkt.

    groeten Lutjemac.
     
  3. hmolen

    hmolen Forum Member

    Berichten:
    405
    Gebruik NAT, dan werkt het wel, had hetzelfde probleem.
    Tenzij je deze aan een andere router heb hangen dan moet ie weer transparant staan.
     
  4. Joop558

    Joop558 Forum Member

    Berichten:
    1.541
    Ok bedankt.
    Hij werkt perfect.
     
  5. Lutjemac

    Lutjemac Forum Member

    Berichten:
    56
    Graag gedaan.

    Lutjemac
     
  6. pletter

    pletter Forum Member

    Berichten:
    244
    router linksys rv082

    problemen met online blijven meestal snachts om +/- 3:00

    word ik ge disconnect van internet paar sec dan weer internet

    nu DHCP heb dit altijd uitgehad en geen problemen gehad voor 4 jaar of zo

    nu sinds dec heb ik dit probleem wegvallen en terug komen van internet

    paar sec maar genoeg om bv een nodeserver in de war te brengen

    iemand een idee

    als ik dhcp inschakel dan moet je invullen het volgende

    Enable DHCP Server DHCP Relay

    Client Lease Time 1440 Minutes
    Dynamic IP Range
    Range Start : 192.168.1 .100
    Range End : 192.168.1 .149





    dus inschakelen of niet nooit ingeschakelt geweest naar mijn weten

    alvast bedankt
    peter
     
  7. brils

    brils Forum Member

    Berichten:
    19
    Router

    Ik zet de router elke nacht uit. Waarom zou deze aan moeten blijven. Dit kost toch geld?
     
  8. Krissie

    Krissie Forum Member

    Berichten:
    20
    Beste helpdeskmedewerker,

    Kun je aangeven of deze "oplossing" al draait? Ook ik ben nu al ruim 6 maanden "slachtoffer" van de wijze waarop Ziggo dhcp adressen uitdeelt omdat ik een oudere router heb (met Wanadoo/Orange 3 jaar zonder enig probleem gedraaid en infrastructuur is nog identiek ook!). Het is nu inderdaad zo dat ik op de meest bizarre momenten (soms zelfs 2 keer per dag!!!) wordt verbroken en ondanks dat mijn router dan braaf aan het Motorola modem een nieuwe lease vraagt duurt dit zo lang dat mijn router inderdaad dan opgeeft. Bovendien switch ik constant van de 83. naar een 94. reeks en heb ik dus de ene keer een @ziggo.nl adres en de andere keer een @casema.nl adres. Ook vreemd als je het mij vraagt.

    Ik vind het van de zotte dat Ziggo nu min of meer verwacht dat iedereen maar een nieuwe router gaat aanschaffen om een probleem te maskeren wat zij zelf veroorzaken. Ja, een pc zet je "in principe" aan en uit en dat is dan weer de mazzel van Ziggo maar wat als je een lange download wilt laten lopen? Dan word je dus ook gewoon verbroken! (ik heb dagen een trace laten lopen, maakt niets uit dus)

    Ik heb al "ik-weet-niet-hoeveel-telefoontjes" aan de helpdesk gespendeerd en NIEMAND die ook maar iets voor je wil of kan doen. Laatst vond iemand het zelfs nodig om mij een netwerkkaart te laten uninstallen en dat terwijl ik toch duidelijk zei dat de verbinding router-pc prima in orde is.

    "Ja prik je modem rechtstreeks in je pc" wordt er dan gezegd. Sjonge, jonge... we leven toch niet in de middeleeuwen??? Snapt Ziggo dan werkelijk niet dat de meeste huishoudens wel meer dan 1 pc hebben en dat de meeste routers behalve internet verdelen ook wel degelijk een beveiligingsfunctie hebben in de vorm van een firewall?

    Het wordt echt tijd dat dat kabel netwerk net zoals het telefonie netwerk wordt vrijgegeven. Ik vrees dat ik op dit moment nergens anders terecht kan maar zodra dat wel kan, gaat Ziggo direct de deur uit. Wat een waardeloze service voor zo'n hoge prijs.
     
  9. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    En toch denk ik dat het probleem bij de router zit.

    Het is geen algemeen probleem met routers, want lang niet iedereen heeft dit probleem. Sterker nog, ik denk dat slechts een klein groepje last heeft van dit probleem. Je kan het zelf ook testen door inderdaad de pc rechtstreeks op het modem aan te sluiten. Heb je dan geen probleem? Dan is de router dus (mede) de oorzaak van het probleem. Er is dan iets in de router (hard/software) wat veroorzaakt dat er niet op de juiste wijze een nieuwe lease word aangevraagd en/of de lease word verlengd.
     
  10. Krissie

    Krissie Forum Member

    Berichten:
    20
    En hoe verklaar je dan dat ik 3 jaar lang geen enkel probleem heb gehad met identieke infrastructuur alleen als abonnee van Wanadoo/Orange/Online? Er iets niets, maar dan ook niets gewijzigd behalve dat ik nu bij Ziggo zit. En sinds Ziggo heb ik het probleem.

    Zoals al eerder aangegeven is in dit topic heeft inderdaad niet iedereen dit probleem, mensen met een router die blijft zeuren om een IP hebben geen probleem. Maar ik vind het echt niet normaal dat Ziggo verwacht dat mensen maar een dure router gaan aanschaffen om een probleem dat bij hen ligt op te lossen. Ze kunnen ook de leasetijd verlengen of hun DHCP server fatsoenlijk inrichten.

    Bovendien heb ik, zoals gezegd, een week lang getest zonder router en ook dan wordt de verbinding verbroken. Het punt dat ik nu al een half jaar probeer te maken is dat ik niet elke dag mijn verbinding hoor te verliezen. Dat hoort niet met een router, niet zonder router dat hoort helemaal niet te gebeuren tenzij ik zelf de modem uitzet or er een storing is bij Ziggo.

    Mijn apparatuur is het probleem niet, het brakke netwerk van Ziggo/Casema is dat wel en blijkbaar zijn er maar weinig mensen die snappen hoe een DHCP server hoort te werken daar.
     

Deel Deze Pagina