1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet werkt behalve alles met quicknet/multikabel?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Barry!, 4 jul 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Goeie middag,

    Heb een beetje vaag probleem met me internet verbinding en misschien weet iemand hier een oplossing of oorzaak?! Heb al meedere keren met de helpdesk gebeld maar dat schiet niet op, krijg alleen maar te horen dat ik moet wachten en dat ze druk bezig zijn.

    Ik heb nu al 2 weken geen toegang meer tot de newsserver en de site van multikabel en quicknet. Ook werken de service sites niet. Ik kan verder perfect serven en overal komen behalve als het iets te maken heeft met quicknet of multikabel.

    Volgens mij is mijn modem nu al 5 keer gereset maar ik kan het niet aan de man brengen dat het signaal goed is maar dat mijn IP niet wordt geaccepteerd door quicknet/multikabel onderdelen.

    Ik woon in tuitjenhorn(op dit moment zit ik er niet want anders had ik ook niet op dit forum kunnen komen) waar mijn broer ook woont. Hij heeft precies hetzelfde probleem.

    Onze Ip adressen beginnen met 82. Zodra ik een proxy invoer(even via rusland) krijg ik weer verbinding met quicknet en multikabel onderdelen. Dit is natuurlijk niet de oplossing want het gaat enorm traag.

    Het lijkt wel of iedereen met IP 82.enz geblokkeerd staat ofzo?

    Drie weken terug toen mijn verbinding met de newsserver nog goed was kreeg ik opeens regelmatig de melding dat ik teveel lijnen open had staan. Dit terwijl ik er maar twee in gebruik had wat heel normaal is. Een week later was het dus helemaal gebeurd, en tot nu heb ik geen bitje meer kunnen downloaden.

    Barry
     
  2. 2 weken terug had ik precies hetzelfde probleem. Bij mij was het een reset van zowel router als modem wat de oplossing was...
     
  3. Inderdaad een erg vaag probleem omdat de Quicknet/multikabel servers niet checken op een ip-range. En zeker de normale website, de service-site en ook de MGV site niet. Het lijkt eerder iets in de routering. Dat zou eventueel nog een fout bij Multikabel kunnen zijn in jouw gebied, vooral omdat je zegt dat andere mensen in jouw buurt het ook hebben. Tenzij die hetzelfde probleem als jij op hun eigen computer hebben.

    Ik heb bijvoorbeeld eens meegemaakt met een computer van een kennis waar door een virus/trojan een aantal sites niet meer werkten, en als je probeerde naar een standaard anti-virus site te gaan je bij een vage anti-virus site op de filippijnen terecht kwam.... Maar dan zou je broer en jij hetzelfde moeten hebben dus.

    Je kunt eens proberen met een andere proxy of die sneller is als tijdelijke oplossing zodat je wel op dit forum kunt komen. Ik zag leonardo er een noemen in een andere post: http://anonsurf.privestart.nl/

    Wil je eens een paar dingen uitproberen en de resultaten melden :

    - Kun je wel mail versturen en ophalen via Multikabel ??
    - Kun je op geen enkele site die op "multikabel" eindigt komen ??

    Je moet een aantal commando's in een zogenaamde DOS-box uitvoeren, voor het geval je niet weet hoe: in Windows XP moet je via startmenu naar bureau-accesoires gaan en daar Command Prompt kiezen. Je kunt ook naar "Start" dan op "uitvoeren" klikken en in het venster daar intikken "cmd" en dan op OK klikken. In alle gevallen zal een zwart DOS venster openen.

    Tik dan eens in het DOS venster:
    Code:
    C:\>tracert [url]www.quicknet.nl[/url]
    Je zult dan zoiets zien:

    Code:
    Traceren van de route naar [url]www.quicknet.nl[/url] [213.132.182.100]
    via maximaal 30 hops:
    met daaronder de route die genomen wordt. Kun je dat resultaat eens laten zien hier. Door in dat DOS venster rechts te klikken kun je 'markeren' kiezen en de tekst markeren en daarna kopieren en kun je het plakken in je bericht.

    Zie je ook 213.132.182.100 staan als je dat doet of zie je een ander IP-adres staan nadat je resultaten van dit commando krijgt ??

    Voorlopig eerst even een antwoord op deze vragen graag...
     
  4. Ik ga dit even emailen naar huis(zit nu op mijn werk). En ja, mijn email werkt thuis wel. Ik zal eens kijken of ik tijdelijk een snellere proxy kan gebruiken.

    Ik kan inderdaad op geen enkele site komen dat met multikabel of quicknet te maken heeft.

    bv.
    www.quicknet.nl
    www.multikabel.nl
    service.multikabel.nl
    service.quicknet.nl
    mgv.multikabel.nl
    en de newsserver werkt dus ook niet.

    verder kan ik overal komen en met gewoon goeie snelheid.

    Ik had eergister al even zitten pingen naar www.quicknet.nl en kreeg gelijk een paar timeouts.

    Ik zal vanavond als ik thuis ben even tracert toepassen en hier even inplakken. Thnx voor de tips zover!

    Barry
     
  5. Ik zit je begin post nog eens te lezen, maar als multikabel een storing heeft zoals je schrijft, hoe zou je die zelf willen oplossen dan?
    Zal dan toch echt niks anders dan afwachten overblijven...
     
  6. Multikabel heeft geen storing en ze blocken ook geen ip-ranges, dus er moet iets anders aan de hand zijn. Dat kan de routering van de computer zijn, maar eventueel een probleem toch van Multikabel (hoewel dat erg onwaarschijnlijk is).

    Door de testjes kunnen we straks zien of er iets fout gaat met de routering, of dat er een probleem in internet-explorer zit of iets anders.
     
  7. :D :D

    Jeeej het probleem is opgelost!

    Kreeg een telefoontje van Multikabel met het verhaal dat er iets in t dorpje Sint maarten gereset is omdat meerdere mensen er problemen mee hadden. Er bleek toch iets vast te staan. Mooi dat t nu eindelijk opgelost is, kan ik weer wat downloaden! :D

    De verbinding bij m'n broer doet t ook meteen weer. Sprak vanavond de buurman, bleek dat hij t ook had:S Die had ook wel ff kennen belle met multikabel.....

    Thanx voor jullie hulp, hopelijk blijft het nu een tijdje goed!

    Barry
     
  8. Toch wel! :lol:
     
  9. Ja vermoedelijk dan dus in de routering vanaf het CMTS (de centrale) in die omgeving. Want de servers zelf blokkeren namelijk niets. Maar dat had dan bij de testjes er wel uitgekomen en hadden we verder actie kunnen nemen, maar blijkbaar was het kwartje nu al uit zichzelf gevallen. Maar zoals Barry schreef moeten er dus wel mensen klagen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina