1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Zucht, Samsung DCB-P850R probleem

Discussie in 'Samsung DCB-P850R (PVR)' gestart door Mies, 1 jul 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. probleem met de 850

    Ik had dezelfde symptonen. Ik heb hem teruggebracht, hij is 5 weken weg geweest en toen was hij weer terug. De reparateur heeft de resetchipvervangen. Thuis gekomen en gelijk geprobeert en ja hoor hij werkt weer naar behoren, gelukkig maar is nu nog steeds goed en we zijn al bijna een half jaar verder dus ik heb goede hoop.
     
  2. wat een drama apparaat!

    Blij thuisgekomen met mijn nieuwe aanwinst, de twin-tuner-hdd pvr van samsung... :)
    aangesloten, zenders gezocht en..... geen ned. 3, geen rtl5, rtl7 of sbs6 en nou ja het rijtje gaat nog even door. Steevast was de melding: Geen signaal. Snel de multikabel monteur erbij gehaald en met het signaal bleek niets, maar dan ook niets mis.
    het moest dus wel de samsung kast zijn.... voor de zekerheid nog even de technische dienst van samsung gebeld en ook zij wisten mij te vertellen dat het waarschijnlijk om een defect ging.
    Gelukkig kon ik zonder problemen het apparaat omruilen bij de dealer voor een fonkelnieuw exemplaar.
    Vol verwachting stopte ik, eenmaal thuisgekomen de stekkers erin en....??
    NIETS! Drie alarmerend knipperende ledjes staarden mij aan en dat was het.... van alles geprobeerd, maar het was duidelijk een geval van overleden.

    Morgen maar weer terug naar de winkel.... zucht, missschien nu toch maar voor de Humax gaan? :roll:
     
  3. Re: wat een drama apparaat!

    Laat hem even in de winkel de kanalen zoeken, dan weet je het zeker. Een beetje winkel zal dat voor je willen doen.

    Je hebt wel de juiste netwerk-ID ingesteld toen je kanalen liet zoeken?
     
  4. ja, dat zal ik zeker laten doen... ik ga niet nog eens thuiskomen met een defect apparaat. 8O

    Jawel hoor, netwerk id, frequentie alles stond goed bij het vorige exemplaar... en de zenders die wel functioneerden, deden dat dan ook vlekkeloos.
    Maar goed, alleen maar knipperende ledjes dat is duidelijk een gevalletje van stuk...

    wel bizar... twee machines en allebei defect... what are the odds?
     
  5. als ex verkoper weet ik dat hier zeer veel problemen mee zijn: knipperende lampjes en geen reactie voor de rest.
    als ik het goed begrijp stonden de codes al van tevoren goed ingesteld, dit betekent alleen dat iemand anders deze decoder al heeft ingesteld en waarschijnlijk ook al geruild heeft.

    samsung blijft een ramp op digitaal gebied. ze zijn trots op de hoge verkopen, tov humax en siemens. De enigste reden dat ze deze hoge aantallen halen komt door een gebrek aan concurrentie in de winkels.

    zo hebben de problemen met de hdtv ontvanger ruim 1,5 jaar geduurd, ik ben bang dat de problemen met de hdd ontvanger voorlopig nog niet opgelost zijn.

    godzijdank heeft samsung de combi van hdd en hdtv ontvanger uitgesteld.
    deze combinatie klinkt fantastisch, maar de kans zal wederom groot zijn dat er flink wat bugs in dit model zitten.

    Ook de dcbb270 is vaak traag en reageert soms helemaal niet voor 5 a 10 seconden.


    Humax heeft een goede naam, helaas verkoopt humax niet heel veel hdd ontvangers, doordat vele winkeliers voor samsung kiezen. (hogere winst+ meer cadeau's). Met de lage verkopen van de humax hdd stimuleert natuurlijk ook niet echt om nieuwe decoders te ontwikkelen (hdtv). recorders heb ik 0 ervaring

    ook worden merken zoals sony en sharp tegen gewerkt door geen ondersteuning te geven voor de ingebouwde dvb-c tuners

    wat dat betreft valt er nog een hoop te verbeteren op het gebied van digitale tv....
     
  6. Inmiddels een alleraardigste verkoper gesproken aan de telefoon van de dealer.
    Duizendmaal excuses en verder merkte ik dat hij goed had opgelet toen de cursus "klantgedacht telefoneren" gegeven werd. :wink:

    Hij wist te vertellen dat er een nieuwe partij Samsungs geleverd zou worden met, jawel een nieuwe versie firmware. Helaas duurt dat nog enkele weken en of ik geduld had en anders een leenapparaat mocht, nou ja geen slecht woord over deze verkoper en deze dealer dus.

    Wel heb ik hem duidelijk gemaakt dat ik niet de winkel verlaat, met welke firmware dan ook....als ik het apparaat niet eerst werkend gezien heb! Wetende dat ik daar mijzelf ook mee in de vingers kan snijden als het al die tijd toch aan MK gelegen heeft...zou het?!

    the plot thickens.... :twisted:
     
  7. en dus...

    goed, was even stil hier maar dat kwam doordat ik nogal druk ben geweest met het omruilen en testen van deze samsung apparaten...
    geen enkele (en ik heb er inmiddels 4 in huis gehad) werkte goed of zelfs helemaal niet...

    ten leste maar een Humax gekozen en wat blijkt... die werkt! :-)
     
  8. Vreemd dat bij jou 4 apparaten niet werken. Ik heb er hier een staan en ik ben er echt super tevreden over :D

    Het is zelfs nog het eerste model waarbij de fan achterin niet uitging, dit was na een software update vanaf het MK netwerk direct verholpen. Verder nooit problemen gehad met het apparaat. Nu inmiddels 3 software updates verder hebben ze nog een aantal kleine dingetjes geperfectioneerd en het apparaat werkt perfect :D
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina