1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Zucht, Samsung DCB-P850R probleem

Discussie in 'Samsung DCB-P850R (PVR)' gestart door Mies, 1 jul 2007.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik hoop dat ik in de goede thread zit. Ben een aardig tevreden gebruiker van een Samsung DCB-P850R. Uiteraard bots ik ook wel tegen het Multikabel gedoe aan, maar het blijft een fijn apparaat. Tot gistermiddag.

    De DCB-P850R begon een aantal malen spontaan te rebooten, redelijk frequent als tv-kijker erg vervelend. Dacht kan gebeuren, morgen weer een nieuwe ronde. Helaas, helaas, het apparaat is gestopt. Geen melding, geen code, alleen drie rode lampjes (On/Off, DC en REC). Niet meer in beweging te krijge.

    Wie-o-wie weet wat er aan de hand is en wie heeft hier een oplossing voor?
     
  2. Probeer deze twee dingen eens:

    Heb je al eens geprobeerd om de stekker er uit te halen en weer in te doen zodat echt de netspanning even weg is geweest en hij echt reset ??

    Is hij soms erg warm en als het bovenstaande niet helpt, gaat hij dan weer werken als je de stekker er een tijdje uitlaat tot de kast weer koud is ??



    Verder is er sinds vannacht een storing waardoor veel kanalen op zwart staan, dus laat je daar niet door in de war brengen als hij weer iets mocht gaan doen na het uit/aan zetten met de stekker.
     
  3. heb dit probleem ook

    en al een aantal keren de truc met het van-de-stroom-afhalen geprobeerd, maar zonder resultaat.

    Hij start (soms) wel op en dan is er zo'n twee minuten beeld, daarna stopt'ie ermee en is er ook geen enkele beweging meer in te krigen, hij reageert domweg niet meer op de afstandsbediening.

    Zijn er nog andere trucs of is'ie echt bezweken??
     
  4. Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw hier op het forum en heb helaas hetzelfde probleem als Mies.
    Drie rode lampjes en dat was het. Verder geen display meer. Ik heb de stekker er al meerdere keren eruit gehad, met schakelaar on/off op de verschillende manieren aan en uit gehad. Ook de stekker "lang" eruit laten (20 min) heeft geen zin. Ik hoor de harddisk ed wel gewoon aanslaan, maar verder niets. Op een moment na toen starte hij wel weer op, kreeg ik beeld, en dat duurde 1 minuut waarna het beeld weer zwart werd en de befaamde drie rode lampjes weer aan gingen...zucht. Heeft iemand een idee ? Ik heb het gevoel dat ik hem moet resetten op de een of andere manier maar ik heb geen idee hoe...buiten de stroom eraf en de knop achterop natuurlijk maar dit heb ik al gedaan. Warmte lijkt geen probleem te zijn overigens en de fan is gewoon schoon en draait netjes. Hij voelt dus ook niet warm aan. Help...help
     
  5. Als ik dit allemaal zo hoor dan lijkt het erop dat alle drie de hierboven genoemde Samsung DCB-P850R PVR's overleden zijn. In dit geval zou ik toch maar even contact proberen te zoeken met Samsung. Die zouden meer moeten weten, want met drie gevallen met dezelfde symptomen kan je toch niet echt meer spreken over een exemplarisch probleem.
     
  6. he archie bedankt voor je snelle reactie, ik heb net nog op een ander forum/review pagina gezeten en moet je eens kijken, allemaal van de laatste dagen lijkt wel een epedimie onderhand.
    Overigens denk ik dat het kan liggen aan een volle harddisk, maar die kan ik nu dus ook niet formatteren.?

     
  7. Als ik dat zo lees dan denk ik dat Samsung een serieus probleem heeft met de bouw kwaliteit van deze ontvanger. Voor de DCB-H360R HDTV ontvanger was ook al een hardware revisie noodzakelijk om de problemen echt op te kunnen lossen. Samsung wil altijd graag de "eerste" zijn met het uitbrengen van nieuwe type kabel ontvangers, maar dat gaat kennelijk ten koste van de kwaliteit.

    Ik hoop dat je nog garantie hebt. Terug naar de leverancier ermee zou ik zeggen.
     
  8. ja ik ga morgen maar eens bellen, mocht ik iets weten dan reageer ik nog even. Maar gezien de reacties van mensen die daarna niet meer reageren denk ik zomaar dat hij zo dood als een pierje is :(
     
  9. Dat hij helemaal niets meer doet kan voor jou gunstig zijn, de leverancier zal dan eerder geneigd zijn hem om te ruilen voor een nieuw exemplaar omdat hij vermoedelijk nog vrij nieuw is en zeker nog in de garantie zit.
    Zou je een vaag probleem hebben wat heel af en toe optreedt wordt dat al een stuk lastiger.

    Gewoon terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt lijkt me, die zijn verplicht om je service te geven. Zelf contact opnemen met Samsung Nederland is eigenlijk niet jouw taak en kan alleen nuttig zijn indien je leverancier je niet goed helpt.
     
  10. een herkenbaar probleem!

    Helaas ook voor ons een herkenbaar probleem. De stekker eruit en vervolgens een uurtje wachten is tot nu toe de enige manier geweest om het apparaat weer aan de praat te krijgen. Je kan dan weer resetten en de harde schijf formateren (ja, alle opnames ben je dan kwijt). Helaas bleek dat bij ons niet afdoende en slechts tijdelijk te werken. Bij kieskeurig.nl kan je bij de reviews dzezelfde problemen lezen. Ik heb Samsung gemaild en op hun advies het apparaat naar de winkel gebracht ter reparatie (wordt gestuurd naar reparatiedienst Samsung). Je bent dan wel 3-6 weken verder voordat je het ding weer retour hebt. Ik hoop dat het daarna opgelost is. Ik moet zeggen dat ik het verder een geweldig apparaat vind, alleen jammer dat je er geen externe schijf aan kunt koppelen.
    De problemen begonnen bij ons toen de harde schijf vol raakte, maar ik ben ook al verhalen tegen gekomen van mensen die dit probleem al na 2 dagen hadden........
    Ik houd jullie op de hoogte
    Succes met verdere actie!
    Tom
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina